شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

نخستين پيروزي ايران در مسابقات جهاني

يکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 136173
تيم ملي واليبال ايران با شكست ژاپن موفق شد، به نخستين پيروزي خود در مسابقات جهاني دست يابد.
 (ايسنا)، دومين روزهفدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني جهان در ايتاليا با نخستين برد ايران در تاريخ اين رقابت ها همراه شد. تيم ملي واليبال ايران در مصاف با ژاپن،‌ تيم دوازدهم رنكينگ جهاني واليبال موفق شد، با نتيجه 3 بر يك و با امتيازهاي (25-15)، (17-25)، (24-26)، (23-25) اين تيم آسيايي را از پيش رو بردارد.

بازيكنان ايران گيم اول را مانند بازي گذشته برابر مصر با نمايشي ضعيف آغاز كردند. آنها در اين گيم اشتباه هاي فردي و تيمي زيادي داشتند و در نهايت اين ست را با نتيجه 25 بر 15 واگذار كردند.

بازيكنان ايران در گيم دوم با دفاع روي تور خوب توانستند، حريف را با نتيجه 25 بر 17 از پيش رو بردارند.

گيم سوم در حالي از آن شاگردان حسين معدني شد كه ژاپن به امتياز 24 نيز رسيده بود و فاصله كمي تا پيروزي در اين ست داشت. با اين حال با دفاع روي تور خوب بازيكنان ايران ورق به سود عليرضا نادي و هم تيمي هايش برگشت و در نهايت ايران اين ست را 26 بر 24 به سود خود به پايان برد.

در گيم چهارم بازيكنان ايران با يك نمايش خوب موفق شدند با نتيجه 25 بر 23 بر تيم ژاپن غلبه كنند و در پايان، پيروز اين ميدان باشند. اين نخستين برد ايران در مسابقه هاي جهاني واليبال بود.

اين ديدار با حضور علي سعيدلو، رييس سازمان تربيت‌بدني و محمدرضا داورزني، رييس فدراسيون واليبال در استاديوم مديولانوم فوروم شهر ميلان برگزار شد.

ملي‌پوشان واليبال ايران دوشنبه در سومين ديدار خود به مصاف تيم ايتاليا ميزبان اين رقابت‌ها مي‌روند. اين ديدار ساعت 22:30 دقيقه به وقت تهران برگزار مي‌شود. ايران در بازي نخست خود در گروه نخست رقابت ها برابر مصر، قهرمان آفريقا 3 بر صفر تن به شكست داده بود.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *