شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

سیف: نیازی به پول‌های آزادشده توافق نداریم!

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 356476
رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است: طبق توافق ژنو ۴ قسط ۵۰۰ میلیون دلاری در یکی از بانک‌ها در خارج از کشور موجود و قابل دسترسی است اما نیازی نیست که این میزان پول به داخل کشور وارد شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، دو سؤال بنده از وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور وزیر مطرح شد.

وی افزود: یکی از سؤالات بنده از وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد این بود که با توجه به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولید و کار ملی هنوز شاهد اقدامات عملی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نیستیم که بنده از پاسخ‌های نعمت‌زاده در این مورد قانع نشدم و قرار شد که این سؤال به صحن علنی ارجاع داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه، اظهارداشت: سؤال دیگر بنده از وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد عدم تأمین کالاهای اساسی از سوی سازمان بازرگانی دولتی بود، به طوری که این سازمان به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت صنعت، هیچ نظارتی بر نحوه توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج مردم ندارد. بنده از توضیحات نعمت‌زاده نیز در این مورد قانع نشدم که قرار شد این سؤال نیز به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی، تأکید کرد: در بخش دیگری از این جلسه، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت و به سؤال بنده در مورد علل سهم ناچیز بخش تعاون در اقتصاد کشور توضیحاتی ارائه داد که توضیحات وی برای بنده قانع‌کننده نبود. البته قرار شد تا دو هفته آینده نشستی بین بنده، وزیر تعاون و معاونانش در این مورد برگزار و نتیجه به کمیسیون اعلام شود.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه، سیف، رئیس کل بانک مرکزی حضور یافت و در مورد رانت ۶۵۰ میلیون یورویی وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی به اعضای کمیسیون ارائه داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: در ادامه این جلسه، رئیس کل بانک مرکزی در مورد میزان وصول درآمدهای نفتی بلوکه شده کشورمان براساس توافق‌نامه ژنو نیز گفت که این پول در ۴ قسط ۵۰۰ میلیون دلاری در یکی از بانک‌ها در خارج از کشور موجود و قابل دسترسی است اما نیازی نیست که این میزان پول به داخل کشور وارد شود.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: البته اعضای کمیسیون از توضیحات رئیس کل بانک مرکزی در مورد وصول پول‌های بلوکه شده ایران براساس توافق‌نانمه ژنو قانع نشدند و قرار شد که وی در یکی دیگر از جلسات کمیسیون برای توضیح این موضوع حضور یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به راستی اگر نیازی به این پول ها نبود چرا توافق را امضاء‌کردید ؟؟ تمام مدعای دولت این بود که با آزادسازی این مبلغ دیوار تحریم ها شکست به راستی برای ۴ میلیاردی که نیازی نبود چرا شعار شکست دیوار تحریم ها را دادید در ضمن مگر شما نگفتید خزانه خالی است خزانه خالی این مبلغ را نیاز ندارد؟؟ بالاخره دولت راستگویان این قدر راستگو هست که بگوید دروغ گفته ام؟؟؟