پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۸
حسین صفار هرندی در گفت وگو با جهان:

ماجرای برکناری وزیر اطلاعات درسی ماندگار در تاریخ شد

دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 163173
ماجرای برکناری وزیر اطلاعات درسی ماندگار در تاریخ شد
حسین صفار هرندی امروز و ساعاتی پس از ماجرای برکناری و البته ابقای وزیر اطلاعات در گفتگو با خبرنگار سیاسی جهان تحلیل خود را پیرامون این جریان و حواشی و پشت پرده های آن بیان کرد.

او که به نظر می رسد در پرونده ای همسو با جریانات مشابه وزیر اطلاعات، رحل اقامت خود را از دولت برداشت و هم اینک در سمت مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران مشغول فعالیت است در مورد این پرونده جنجالی به ما گفت: در نظام اعتقادی ما، ولی فقیه به عنوان نایب امام عصر(عج) شناخته می شود و مطابق قانون اساسی نیز بالاترین جایگاه را در نظام دارد و بنا براین در مقولات مختلف، نظر ایشان همواره فصل الخطاب است.

وی با بیان اینکه این مسئله یک حقیقت شناخته شده و خدشه ناپذیر است، افزود: گمان من این است که همه کسانیکه در چارچوب نظام فعالیت می کنند با این گزاره هیچ مشکلی ندارند و اتفاقات بعضا ناخوشایندی که رخ می دهد ناشی از برداشت ها و برآوردهای نادرستی است که یا در مقدمات یک قضیه صورت می گیرد و یا در مسائل بعدی و پیرامونی آن.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه انتشار خبر کنار رفتن حجت الاسلام مصلحی یک اقدام خبری شتابزده بود، خاطرنشان کرد: انتشار این خبر محصول عملکرد شتابزده و مسئله دار عناصری است که ما باید همیشه نگران حضور آنها در جایگاه های حساس نظام باشیم.

وی تأکید کرد: من جریانی را می بینم که در اطلاع رسانی های خود از دولت بر یک عملکرد غلط پافشاری می کنند.

وی با اشاره به چهره های پشت پرده این اطلاع رسانی های غلط و همچنین ماجرای تکذیب دستور رهبری که صبح امروز توسط یکی از این اشخاص در وبلاگش منتشر شد، تصریح کرد: اگر بخواهیم خیلی حسن ظن به خرج بدهیم باید بگوییم که این افراد ناآگاه و بی اطلاع هستند.

صفار هرندی با بیان اینکه حجت الاسلام مصلحی از صبح امروز در دفترشان حضور یافته اند، گفت: به نظر من صراحت کلام رهبری در عدم برکناری حجت الاسلام مصلحی چه در گذشته و چه در مورد اخیر به هیچ وجه قابل حمل به توجیهاتی نظیر "مولوی و ارشادی" نیست زیرا بنده اطلاع دارم که نامه معظم له به رئیس جمهور رسیده است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با خبرنگار جهان با تأکید بر اینکه در سطوح بالای نظام و تصمیمات کلان باید هر اقدامی، سنجیده و مطابق با اصول باشد، تصریح کرد: برای ما ملاک سنجش و تراز تعیین کننده درستی امور، ولایت فقیه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم افزود: اگر به جای اینکه از این معیار حقیقی استفاده شود؛ ملاک و معیار را چیز دیگری قرار بدهیم و حجت ما تراز دیگری باشد در آن صورت به نظر من همه چیز همانند ماجرای اخیر حالت آشفتگی به خود می گیرد.

صفار هرندی با اشاره تلویحی به وجود یک تراز و شاقول کج و معوج در این میان به صحبت هایش ادامه داد و گفت: وقتی همه چیز به معیار قرار دادن این تراز کج وابسته می شود، هرکس که با جریان انحرافی مخالفت کند بیرون پرتاب می گردد در حالیکه درست این است که آن شاقول کج و تراز خراب دور انداخته شود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: همین مسئله مورد انتقاد دلسوزان نظام است و بسیاری از آنچه مراجع، نیروهای انقلابی و حزب اللهی ها مطرح می کنند، در همین راستاست.

وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده توجه بیشتری به معیارهای اصلی نظام بشود و این ناروایی جای خود را به روایی بدهد.

صفار هرندی در پایان صحبت های خود گفت: این اتفاقات (ماجرای وزیر اطلاعات) دستمایه درس های بزرگی برای آینده است و امیدواریم عناصری که شایستگی تصدی جایگاه های نزدیک به رئیس جمهور را ندارند، از کنار ایشان رانده شوند.

گفتگو از مسعود یارضوی-
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا معناي اصلي و فرعي كردن مسائل رو از عملكرد جهان‌نيوز مي‌شود فهميد.
از هفت خبر اصلي اين سايت، شش تاي آن مربوط به مشايي(يعني يك موضوع فرعي) است.
جالبه نه!؟
Jordan
خطاب به دوستی که فرمودند مسائل را دسته بندی و فرعی و اصلی کنیم : مشایی یک زمانی مسئله فرعی بود و با هشدار ایت الله مصباح و مکتب ایرانی و منشور کوروش و جشنهای نوروزی دیگر نمی توان گفت این ادم مسئله فرعی است مسئله نفوذ افراد فاقد صلاحیت در بدنه دولت مسئله فرعی نیست بلکه باید با جدیت و قاطعانه با ان برخورد شود
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دوست عزیزی که کانمت اصلی و فرعی کردن مسایل را طبق فرمایش رهبری متذکر شده اند:

سخن رهبری معظم ناظر به شرایط تابستان گذشته بود که آقای میم خیلی فرعی بود. اما امروز می بینیم کار این عنصر به جایی رسیده که در بالاترین پست اطلاعاتی و امنیتی کشور خلل ایجاد می کند و بر این اساس بود که رهبری عزیز ، به فاصله بسیار اندک ، پیام ابقای وی را صادر می کند .

هنوز خیلی مانده تا ابعاد این فاجعه روشن شود و مشخص گردد که چه خبر بوده و په برنامه هایی داشته اند!
Iran, Islamic Republic of
برخی از نفوذیها دولت را تحریک می کنند که نیروهای مخلص را بر کنار نمایند و به جای آنها از نیروهای انحرافی که هیچ عقیده به اسلام و انقلاب ندارند سر کار بیایند و در انتخابات آینده ریاست جمهوری باهم علیه اسلام تبانی نمایند .
Iran, Islamic Republic of
ایجاد تفرقه و شکاف بین طرفداران نظام اسلامی بخاطر جاه طلبی و حب مقام از بزرگترین انحرافات مشائی است. اگر چنین نبود امثال نوری زاده مزدور سیا و موساد از وی حمایت تلویحی نمی کرد.
لذا موضوع فوق، مسئله ای است مهم .
بنابراین باید با امر به معروف و نهی از منکر با رعایت حدود شرعی به تنویر افکار عمومی پرداخت تا انشالله نقشه دشمنان و شیاطین داخلی و بیرونی ابتر شود.
Iran, Islamic Republic of
اصلی تر از فرمان رهبری مبنی بر ابقای وزير نيست، و کسانی که چانه می زنند در مقابل اصلی ترين مسأله يعنی اعتقاد بی چون و چرا به ولايت فقيه در مقابل این اصل ايستاده اند.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان!!!
دو سه سالی است که خیلی در دفاع از مشایی و احمدی نژاد گرد و خاک کردی و بیشتر کامنت های انتقادی رو نمی گذاشتی!!!!
حالا دیدی بعد گذشت این سالها بالاخره داد و فریاد بیشتر طرفدارهای احمدی نژاد در اومد و حالا همه فهمیدیم مشایی برای احمدی نژاد از همه مهم تره
چقدر سنگ این دو تا رو به سینه زدی!!!!
United States
تو این قضیه اقای جوانفکر دیگه در امتحان ولایت مداری نمره صفر گرفت و مردود شد متاسفم که همچین کسی در راس خبر گزاری ایرنا و مجموعه ایران قرار میگیرد و هیچ کسی هم در دولت نسبت به این مساله واکنش نشان نمیدهد.
Iran, Islamic Republic of
باید دید چه کسانی بیرون از دولت، مصلحی را تحریک کردند تا استعفا کند؟!
چرا مصلحی با رهبری مشورت نکرد؟!
این جو رسانه ای سنگین علیه دولت را چه کسانی می سازند؟!
هنوز هم معطوف کردن نگاه ها به جریان مشایی و بقایی را توطئه ای برای تضعیف خط فکری مکتبی دولت خدمتگزار می دانم.
به زودی جریانات عیان می شود. این هم ادامه فتنه گری های سابق است.
Iran, Islamic Republic of
علی نگهدارت!
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد بايد دقت بيشتري داشته باشند از زخم زبان ها خسته شده‌ايم ديروز متكي قبل از آن هرندي وامروز مصلحي آقاي احمدي نژاد چه خبر شده
Canada
ما در هر اتفاق و واقعه‌ای طرف دستگاه امام حسین (ع) هستیم ... ما بچه هیئتی هستیم ، و تا آخر هم پای مجالس حسینی‌ (ع) هستیم... آقایان رجال سیاسی هم بدانند ما با حسین (ع) هم قسم شده ایم ، نه با آقایان سیاسی ... احمدی نژاد حواسش را جمع کند... مشائی هم باید بفهمد ما پیرو اسلام حسینی‌ (ع) هستیم ، نه مکتب ایرانی‌ و کورش و داریوش
Iran, Islamic Republic of
فرقه موسویه که ازبین رفت انشاءالله فرقه مشاییه هم ریشه کن شود
Iran, Islamic Republic of
ما به احمدي نژاد راي داديم ولي مشايي همه كارست عجب كلاه گشادي سرمان رفته.
Iran, Islamic Republic of
باشناختی که از دولت داریم به طریق دیگری کار خودشان را خواهند کرد.
ترا به خدا مدتی مشایی را در حصر خانگی و جدای از کابینه و آقای احمدی نژاد قرار دهید تا مشکلات نظام مرتفع شود.
Iran, Islamic Republic of
بخدا این مشایی نمک دولته بلاخره بد نیست که گه گاهی یه حالی به همه میده و همه رو بجان هم میندازه جون من بذارید کارشو بکنه اگه بره جاش خالی میشه و دیگه دولت احمدی نژاد با حال نمیشه