پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

داروهای وارداتی ارزان می شود

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۳
کد مطلب: 393376
قائم مقام وزیر بهداشت، از تغییر قیمت داروهای وارداتی و تولید داخل کشور در نیمه دوم سال جاری خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه برنامه عملیاتی کردن مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک، گفت: یکی از افتخارات ما آن است که پیش از این در قسمتی از حاشیه شهرها نیز ارائه خدمات مراقبت‌های اولیه سلامت صورت می‌گرفت، هرچند که این کوشش کامل نبود. برنامه ما آن است در جاهایی که ارائه خدمت داشته‌ایم، این خدمات ادامه یابد و خدمات به سایر نقاط نیز گسترش یابد.

وی تاکید کرد: توسعه این خدمات به صورت خرید خدمت از بخش غیردولتی خواهد بود و وزارت بهداشت به هیچ عنوان برنامه‌ای جهت افزایش نیرو و خرید فضای فیزیکی ندارد. به این منظور پیش‌بینی‌های لازم برای فضای فیزیکی، تجهیزات، تعداد نیرو و... صورت گرفته است. نهادهای عمومی غیردولتی و بخش خصوصی می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند و ما خدمات‌مان را به صورت خرید خدمت ارائه خواهیم کرد.

حریرچی ضمن تاکید بر آنکه اعتبارات لازم به این منظور پیش بینی شده است، افزود: سرانه‌ای که به این منظور پیش بینی شده مناسب است. ما کاری می‌کنیم که بخش خصوصی هم بتواند برای فعالیت در این بخش راغب باشد و در حد معقول کشوری نیز از این امر منتفع گردد.

وی تاکید کرد: کار سرشماری جمعیت مناطق مورد هدف به صورت خانه به خانه انجام شده است. برخی دانشگاه‌ها نیز در حال انعقاد قرارداد و برخی دیگر نیز قراردادهایشان را منعقد کرده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت در ارتباط با وضعیت پزشک خانواده در روستاها، گفت: برنامه پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران با قوت ادامه می‌یابد. پزشک خانواده روستایی نیز برای ۲۳ میلیون روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر همچنان ادامه دارد. زمانی که امور وزارت بهداشت را در دست گرفتیم ۴۸۰۰ پزشک در روستاها فعال بودند. اکنون این رقم به ۵۹۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر ارتقا یافته است. امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته و همچنین توزیع پزشکان فارغ التحصیل امسال، مشکل کمبود پزشک در روستاها برطرف شود.

وی همچنین به وضعیت قیمت داروهای وارداتی و تولید داخل در نیمه دوم سال جاری اشاره کرد و افزود: سه ماهه چهارم امسال قطعا داروهای وارداتی با کاهش قیمت مواجه خواهند بود. این کاهش قیمت به طور متوسط حدود ۲۰ درصد است.

حریرچی درباره داروهای تولید داخل نیز گفت: ۶ ماهه نخست امسال هیچ افزایش قیمتی درباره داروهای تولید داخل نداشتیم، اما تولید باید مقرون به صرفه باشد. بر همین اساس ممکن است تغییرات جزئی در قیمت داروهای تولید داخل داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *