جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

قدردانی از ایران برای حل بحران قره باغ

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 404175
وزیر خارجه ارمنستان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ به نتیجه منجر شده و رضایت بخش باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک توسعه و تحکیم روابط با ایران را برای کشورش مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های تعریف شده بین دو طرف بزودی اجرایی شود.

وزیر خارجه ارمنستان همکاری‌های پارلمانی و استانی دو کشور را نیز مهم خواند و از اقدامات ایران برای حل مناقشه قره باغ قدردانی کرد.

نعلبندیان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ به نتیجه منجر شده و رضایت بخش باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی گفت که ارمنستان به فراخوانهایی که گروه مینسک درباره حل بحران قره باغ داده پایبند است.

به گزارش خبرنگار فارس،‌این اولین سفر ظریف به ایروان پس از تصدی این سمت است. ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان ۱۵ اردیبهشت سال جاری (۱۳۹۳) در پاسخ به دعوت ظریف به تهران سفر کرد و در این سفر آخرین روند روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت سوریه و اوکراین، مذاکرات ایران و ۱+۵ و ... مورد بحث و تبادل نظر وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت. فعال سازی مجدد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در دوره جدید روابط و با توجه به تغییر مسئول ارمنی این کمیسیون از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار ظریف و نعلبندیان بود. نعلبندیان همچنین در این سفر از ظریف برای دیدار از ارمنستان دعوت به عمل آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *