چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

لغو جشن‌های سالانه در اسپانیا

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 301953
در پی حادث شدن سانحه خارج شدن قطار اسپانیایی از ریل، مقامات این کشور برگزاری جشن های سالانه در منطقه محل حادثه را لغو کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«ال موندو»؛ مقامات شهر گالیسیا در اسپانیا پس از کشته شدن 80 تن از شهروندان اسپانیایی در قطار به علت خارج شدن از ریل، برگزاری جشن سالانه " سانت ژاک کومپوستلا" در این شهر را ممنوع اعلام کردند.
 
مرسوم بوده است که در این جشن‌ها آتش ‌بازی‌های بزرگ و همچنین کنسرت برگزار شود.
 
بسیاری از توریست‌ها از سراسر جهان برای شرکت در این جشن به این منطقه‌سفر کرده‌اند و ضمن ابراز تاسف از رخ دادن چنین اتفاقی از لغو شدن این جشن‌ها ابراز ناراحتی کرده‌اند.
 
بسیاری از رستوران‌داران این منطقه نیز از این تصمیم ابراز ناراحتی کرده و گفته‌اند که کسب و کار آن‌ها به علت این تصمیم دولت کساد می‌شود.
 
روز چهارشنبه قطاری که حامل 222 تن از شهروندان اسپانیایی بوده به علت سرعت بسیار بالا از ریل خارج شده و این حادثه باعث شده است تا به این ساعت 80 نفر جان خود را از دست بدهند و 140 نفر به صورت جدی مجروح شوند.
 
مقامات این منطقه پس از مطلع شدن از آمار بالای قربانیان این حادثه 7 روز عزای عمومی اعلام کردند.
 
ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا نیز پس از دیدار از این منطقه 3 روز عزای عمومی در اسپانیا اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *