پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

گزارش بانک مرکزی از قیمت موادغذایی

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 381559
بانک مرکزی با انتشار گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران منتهی به ۹۳.۰۶.۲۸ اعلام کرد: قیمت ۶ گروه کالایی در این هفته افزایش، ۲ گروه کاهش و ۳ گروه نیز ثابت بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در گزارش بانک مرکزی آمده است: قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل ۱۳.۳ درصد، تخم مرغ ۲.۹ درصد، میوه های تازه ۲۴.۶ درصد، سبزی های تازه ۱۰.۶ درصد، گوشت قرمز ۶.۶ درصد، گوشت مرغ ۴ درصد، قند و شکر ۸.۵ درصد، چای ۱۰.۵ درصد و روغن نباتی نیز ۳.۸ درصد افزایش قیمت نشان می دهد.

در این بخش تنها قیمت حبوبات نسبت به سال گذشته ۱۳.۸ درصد و برنج نیز یک دهم درصد کاهش نشان می دهد.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۱/. درصد کاهش یافت و شانه ای ۸۸۰۰۰ الی ۱۱۰۰۰۰ ریال فروش می رفت.

برنج و حبوبات

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۳/. درصد و ۱/. درصد کاهش داشت. در گروه حبوب بهای تمام اقلام این گروه ثابت بود.

میوه ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری نارنگی و انجیر عرضه می شد و لیموشیرین و انار عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب گلاب معادل ۱.۱ درصد، انار ۲۳.۵ درصد، آلو ۶/. درصد و انگور ۸.۳ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۸/. درصد تا ۲۱.۸ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه قیمت خیار معادل ۱.۱ درصد، گوجه فرنگی ۱.۲ درصد، لوبیا سبز ۸.۳ درصد و سبزی های برگی ۱.۸ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱/. درصد تا ۸.۵ درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. بهای گوشت گوسفند معادل ۱/. درصد افزایش ولی قیمت گوشت مرغ ۱.۴ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند، شکر و روغن نباتی ثابت بود و قیمت چای خارجی معادل ۱/. درصد افزایش داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *