جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۵
وقتی اخلاق رسانه‌ای فدای اغراض سیاسی می‌شود؛

ماجرای‌ کج‌فهمی خودخواسته لیبرال‌ها و توضیحات قالیباف/ دروغ بزرگ روزنامه اجاره‌ای درباره یک طرح

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 377257
شهردار تهران دیروز اجرای طرح تکریم بانوان را تکذیب نکرد بلکه دروغ این رسانه‌ها را تکذیب کرد اما این رسانه در موضعی که در حالت خوشبینانه حاصل کم سوادی رسانه‌ای و عدم رصد دقیق اخبار و اطلاع حاصل کردن از صدق و کذب آن است و در حالت بدبینانه به طور غرض ورزانه و با اهداف سیاسی به وارونه جلوه دادن این سخنان اقدام کردند وجای تعجب دارد که هنوز بر اشتباه خود پافشاری می‌کنند!
ماجرای‌ کج‌فهمی خودخواسته لیبرال‌ها و توضیحات قالیباف/ دروغ بزرگ روزنامه اجاره‌ای درباره یک طرح
به گزارش جهان، فردا نوشت: محمد باقر قالیباف در روز جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران به موضوع طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران پرداخت و بیان داشت که « در چند روز اخیر رادیوها و رسانه‌های خارجی مطالب کذبی را دنبال کردند و برخی رسانه‌ها هم در داخل کشور با آنها همراه شده‌اند و گفته‌اند که شهرداری تهران می‌خواهد تفکیک جنسیتی انجام دهد و زن و مرد را از هم جدا کرده و بین آنها دیوار بکشد!»‌ و به این شبهات اینگونه پاسخ داد که « ما نظام اسلامی هستیم و غیرت دینی داریم. زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود. در کشور ما خانم‌ها مطابق اسلام از همه حقوق مثل مردها برخوردار هستند. ۱۰ درصد مدیران شهرداری خانم هستند و شهرداری تهران در مقابل همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بیشترین توجه را به بانوان داشته است و طبق گفته‌های مراجع ذیصلاح حجاب و عفاف در شهرداری تهران بسیار رعایت می‌شود.»

شهردار تهران در تشریح طرح تکریم بانوان گفت:‌ »حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند. »

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روزها و ماه‌ها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد، افزود: « با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. غیرت ما کجا رفته است؟ حالا "بی‌بی‌سی" هرچقدر می‌خواهد حرف بزند. »

پس از این سخنان بود که هجمه رسانه های لیبرال داخلی به همراه رسانه‌های بیگانه علیه شهردار تهران آغاز شد. هجمه‌ای که با توجه به توضیحات شهردار تهران نسبت به طرح تکریم بانوان اصرار داشت این طرح را طرح «تفکیک جنسیتی» بنامد.

همین امر سبب شد تا دیروز شهردار تهران پس از یک ماه در اجلاس سالانه بسیج اساتید دوباره در سخنانی به این طرح بپردازد و با توضیح آن، مخالفت خود را با مساله تفکیک جنسیتی ابراز دارد. اما این موضوع نیز موجب شد که یکی از روزنامه‌های لیبرال در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرمنصفانه با نادیده گرفتن اصل سخنان شهردار تهران با قلمی حاکی از عصبانیت تام گوشه‌ای از این سخنان را پررنگ و نسبت به آن جبهه گیری کند. موضوعی که در این زمینه قابل توجه است کج فهمی خاصی است که اصرار دارد طرح تکریم بانوان را با وجود مخالفت شهردار تهران، مساله تفکیک جنسیتی قلمداد کند و آنرا در جهت اغراض سیاسی و جناحی خاصی تفسیر به رای کند.

خوشمزه اینکه جبهه گیری این دست مطبوعات سکولار در مقابل اجرایی شدن احکام اسلام در ادارات و سازمان‌های مختلف و همسویی آنان با رسانه‌های بیگانه با این استدلال همراه است که احکام اسلامی سبب به محاق رفتن بانوان در جامعه و متعاقب آن جلوگیری از رشد و تعالی زنان می‌شود؛ موضوعی که از دیرباز جریان سکولار در کشورمان به آن تاکید داشته و جالب اینجاست که این مساله اینک از زبان یک روزنامه اجاره‌ای شنیده می شود.

جالب‌تر این که این نوع واکنش‌های هیستریک با نگاهی افراطی همراه است که حاکی از عدم فهم دقیق احکام اسلامی است. اینکه این عده‌ طرح تکریم بانوان را با تفکیک جنسیتی طالبانی یکسان می‌پنداراند و به آن بال و پر می‌دهند از یک سو حاکی از عدم آشنایی و سواد لازم این افراد از معارف دینی و از سوی دیگر نشان دهنده جریانی کاملا خطرناک است که سعی دارد به جامعه القاء کند که اجرای مبانی دینی در جامعه موجب زوال و انحطاط فکری و عدم ترقی است! متاسفانه این نوع اظهار نظرهای مغرضانه خیانتی نیز نسبت به مخاطب است که سعی دارد با مجیزگویی خاصی با توسل به امیال پست انسانی جلب توجه می‌کند و آنان را به واسطه نوعی منفعت‌طلبی گروهی و سیاسی از حقیقت ماجرا دور سازد.

دیروز شهردار تهران در مقابل دروغ بزرگی که رسانه‌های بیگانه و لیبرال داخلی آنرا به هجمه‌ای علیه شهرداری تبدیل کرده‌اند، ایستاد و نسبت به آن موضع گرفت اما به نظر می رسد این دست از رسانه‌ها بدون توجه به واقع امر و همچنین اخلاق رسانه‌ای هنوز به پردازش دروغ بزرگ خود اصرار دارند. شهردار تهران دیروز اجرای طرح تکریم بانوان را تکذیب نکرد بلکه دروغ این رسانه‌ها را تکذیب کرد اما این روزنامه در موضعی که در حالت خوشبینانه حاصل کم سوادی رسانه‌ای و عدم رصد دقیق اخبار و اطلاع حاصل کردن از صدق و کذب آن است و در حالت بدبینانه به طور غرض ورزانه و با اهداف سیاسی به وارونه جلوه دادن این سخنان مبادرت ورزید و جای تعجب دارد که هنوز بر اشتباه خود پافشاری می‌کند!

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000377/nf00377257-1.jpg

به هر جهت سخنان دیروز قالیباف نشان داد که شهرداری تهران مصمم است که طرح تکریم بانوان که مورد استقبال نیز واقع شده است، همچنان به اجرا گذارده شود و به نظر نمی‌رسد دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های لیبرال خدشه‌ای در روند اجرایی این طرح وارد سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
این که شده آتلیه اختصاصی حاجی خاطره!
کاشکی پدرم هم ......
اگر پدر من هم مثل هاشمی بود دیگه غمی نداشتم بجای پراید مثل حاج مهدی و بقیه فرزندانش پرادو سوار می شدم و یه کار حسابی تو وزارت نفت هم داشتم که سود معامله های نفتی به دلار به حسابم در سوئیس ریخته شه
خوبه توباز پراید داری سوارشی
Iran, Islamic Republic of
دیواره ها اماده شده اند
توفیقی
امروز اقتصاد و فرهنگ نیاز به افراد شجاع و توانمند دارد تا در دوران تحریمهای فلج کننده و شبیهخون همه جانبه فرهنگی بتواند برنامه های خود را اجرا و منفعل نباشد
بین صحبت های آقای قالیباف تناقض هست...
محسن
درود بر مدیر جهادی ما....
حااااااااامد
درود بر هاشمی کبیر درود بر عمار انقلاب ما که انقد عزیز هستن
تارینه
باز این وطن فروش حرف زد!!!!
همه جا تفکیک جنسیتی برای تکریم بانوان است از جمله واگن های ویژه بانوان در مترو.
حالا جناب شهردار چرا میترسه و هی میخاد بگه تفکیک نیست؟
ببینیم تا چند وقت دیگه میتونن مردم را با این چیزها سرگرم کنن.
تخم مرغ گرون شده اینا هنوز موندن به فکر فیلم سازی در مورد دولت قبلی!
قالیباف هم دید....
این عکسها چه ربطی به خبر مذکور داره؟!
تارینه
برای خالی نبودن عریضه!!
علی
Iran, Islamic Republic of
این جماعت فقط با هوچی گری اموراتش می گذرد.