جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیشنهاد مسکو برای برخورد با افراطیان

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 387850
وزیر امور خارجه روسیه ضمن ارائه پیشنهادی از سوی مسکو برای برخورد با افراط گرایان بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه از طریق راهکارهای میانه و مسالمت آمیز تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در گفتگو با روزنامه "وردنس گانگ" چاپ نروژ اظهار داشت: تلاش های مبارزه با تروریسم باید مبتنی بر قوانین بین الملل و تحت نظارت شورای امنیت باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: روسیه پیشنهاد کرده است درباره تهدیدات ناشی از گسترش افراط گرایی و تروریسم در خاورمیانه تحت نظارت بین المللی مطالعات عمیقی انجام شود و طرح فراگیری برای برخورد با این پدیده تدوین شود از جمله اقدامات ملموس برای جلوگیری از حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها و ممانعت از تجارت نفت با این افراد.

لاوروف با اعلام اینکه رشد بی سابقه تروریسم داعش یکی از مهمترین تحولات سوریه محسوب می شود تاکید کرد: حل و فصل بحران سوریه باید از طریق مسالمت آمیز انجام شود و گزینه نظامی راه حل این بحران نیست.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: سوری ها خود باید از طریق گفتگوهای فراگیر و بدون هر گونه دخالت خارجی سرنوشت و آینده کشورشان را تعیین کنند و طرف های خارجی باید گروه های سوری را به گفتگو برای یافتن راه حل میانه که به خشونت ها پایان دهد و امنیت و ثبات را به سوریه بازگرداند تشویق کنند.

لاوروف بر آمادگی مسکو برای حمایت از سوری ها در ایجاد راه حل هایی سیاسی و همکاری با شرکای خود در زمینه دستیابی به سازش سیاسی پایدار در سوریه بر اساس توافقات ژنو در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ تاکید کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: حل و فصل نشدن قضیه فلسطین یکی از عوامل اصلی است که به افراط گرایان کمک می کند جوانان را اغوا و آنها را جذب خود کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *