جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بازداشت فیلمساز تبلیغاتی داعش+عکس

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 385951
منابع امنیتی آلمان از بازداشت یک فرد ترکیه‌ای به جرم تهیه اقلام تبلیغاتی و فیلم‌های گروه داعش در این کشور خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، نیروهای امنیتی آلمان کارگردان و سازنده فیلم‌های تبلیغاتی داعش را که فردی ترکیه‌ای است را دستگیر کردند.

منابع امنیتی آلمان اعلام کرده‌اند که فردی ترکیه‌ای با نام «فاتح.ک » ۳۵ ساله را به جرم تهیه اقلام تبلیغاتی و فیلم‌های داعش در این کشور دستگیر کرده‌اند که امروز نخستین جلسه دادگاه وی برگزار خواهد شد.


به گفته این منابع، نامبرده در سال ۲۰۰۹ به اتهام همکاری با القاعده تحت تعقیب قرار گرفت و با توجه به مدارکی که حکایت از همکاری او با گروه‌های تندرو و القاعده داشت پاسپورت نامبرده از اعتبار ساقط شد. اما وی با استفاده از پاسپورت جعلی کشور را ترک کرده و به همکاری با گروه‌های تندور پرداخته و به هنگام مراجعت به آلمان در سال ۲۰۱۱ بازداشت شد.

وی بار دیگر با استفاده از پاسپورت جعلی به مقصد ترکیه از کشور خارج شده و در سوریه با داعش و سایر گروه‌های همکاری داشته است. فاتح برای بار دوم به هنگام بازگشت به آلمان دستگیر شده است.

به هنگام بازرسی از خانه وی معلوم شد که وی اصلی‌ترین فرد سازنده فیلم‌های تبلیغاتی داعش بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *