چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

هاشمی: دولت باید در مسائلی بهتر عمل کند

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب: 425659
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید بپذیریم که دولت در این شرایط نسبتاً سخت، خوب کار کرده است که البته باید در مسائلی بهتر عمل کند.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی استان مرکزی، یاد امام راحل را به عنوان کسی که از این استان برخاست و تاریخ معاصر ایران، تشیّع و اسلام را متحول کرد، گرامی داشت و گفت: رونق دین از طریق حوزه‌های علمیه مرهون آیت‌الله العظمی بروجردی و امام خمینی (ره) در دو دوره متفاوت است که از فرزندان استان مرکزی است.

آقای هاشمی رفسنجانی در پاسخ به انتقادات حاضران از بعضی عملکردهای دولت، با اشاره به مشکلات جدّی دولت و تعدد مراکز قدرت و تصمیم‌گیری در کشور و به‌ویژه صراحت تخریبی مخالفان دولت، اظهار داشت: باید بپذیریم که دولت در این شرایط نسبتاً سخت، خوب کار کرده است که البته باید در مسائلی بهتر عمل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکمیت سابق یک جریان بر مسئولیت‌های اجرایی و حمایت گروه‌های افراطی از آنها را یک هشدار سیاسی به نظام و مردم خواند و گفت: روح انقلاب و روحیه امام راحل براساس تعالیم اسلام اعتدالی بود و خدا را شکر که مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ جبران کردند.

وی با حمایت کامل از ساختار نظام، افزود: در ساختار همه مسئولیت‌ها، حتی رهبری به صورت مستقیم و غیرمستقیم به رأی مردم واگذار شده است و اگر اشکالی هست، مربوط به عملکردهاست.

آقای هاشمی رفسنجانی درخصوص مسائل فرهنگی، تعدد متولیان فرهنگی را که بعضاً درخصوص یک موضوع خاص، مواضع متضاد و گاه متناقض می‌گیرند، یک مشکل اساسی ذکر کرد و گفت: فرهنگ گستره‌ای به وسعت همه اخلاقیات با همه مکارم و رذایل دارد که در رفتار و گفتار جامعه نمود پیدا می‌کند.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخت‌گیری‌هایی که بعضی‌ها درمورد رفتار جوانان در جامعه انجام می‌دهند، افزود: الان دیگر مثل عهد دقیانوس نیست که به جوانان بگوییم واقعیت همین است و باید پیروی کنید؛ آنها با توجه به تقویت روح آزادگی در انقلاب و گسترش وسایل ارتباط جمعی دنبال اقناع در مسائل و شبهات هستند.

در آغاز این دیدار چهار تن از حاضران ضمن ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان مرکزی، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *