جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

ماجرای شلیک صدام از تانک T۶۴ به ایران

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 448357
امیرسرتیپ نامی در جمع پژوهشگران حوزه دفاع مقدس به تشریح برخی رویدادهای جنگ تحمیلی پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرسرتیپ محمد حسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس که در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در ادوار مختلف تلاش کردند که با انقلاب اسلامی مقابله کنند.

وی با اشاره به نحوه شروع جنگ در اوایل دوران دفاع مقدس گفت: در آن زمان صدام حسین رئیس جمهور عراق و رئیس حزب بعث، توپی را به صورت نمادین از تانک T۶۴ به سمت کشورمان شلیک کرد و این شلیک سرآغاز شروع جنگ با جمهوری اسلامی ایران بود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: پس از آن شلیک صدام حسین از تانک پیاده شد و گفت تا یک ساعت دیگر کمر جمهوری اسلامی ایران شکسته خواهد شد.

امیرنامی عنوان داشت: پس از شلیک عدنان خیرالله که وزیر دفاع دولت عراق بود به سمت صدام آمد و گفت جوانان به سمت ایران حرکت کردند و تا سه روز دیگر از اهواز خواهیم بود. آنها پیش‌بینی اشغال استان خوزستان و شهرهای تابعه آن و فرمانداران استان را کرده بودند که با رشادت رزمندگان اسلام تمامی این نقشه‌ها نقش برآب شد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فرهنگ بسیج و مقاومت که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، منتقل شده گفت: اگر حزب‌الله نبود معلوم نمی‌شد که چه بلایی برسر کشورهای منطقه می‌آمد و داعش ساخته دست استکبار برای مقابله با محور مقاومت است.

امیرنامی با اشاره به نقشه ثروتمندان شرکت‌های بزرگ غربی برای کشورهای جهان اسلام اظهار داشت: استراتژی‌هایی از قبیل تفرقه‌افکنی در دنیای اسلام با هدف تخریب زیرساخت‌های کشورهای اسلامی، تغییر جغرافیای جهان اسلام و ... را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اساس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مبارزه با استکبار گفت: در عملیات بیت‌المقدس پس از فراخوان ۶۴ هزار نیرو در میدان‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و این نشان از حفظ و روحیه ایثار و شهادت در بین مردم ایران دارد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر لزوم پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: نیمی از اقتصاد مقاومتی در اختیار خانم‌هاست و آنها می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند.

وی عنوان داشت: در دوران جنگ تحمیلی ۲۸۸ روز حمله و مابقی آن دفاع بود و شهدای بسیاری در این راه تقدیم کردیم که البته اگر این ایثارگری‌ها نبود به موفقیت دست نمی‌یافتیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان خاطر نشان کرد: رهبری ما را از سه جنگ بزرگ رهانیدند و در انقلاب اسلامی ایران نقش مهم و موثری را ایفا کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *