سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
افتخار جدید تیم ملی بوکس!

دوپینگ بوکسور تیم ملی تایید شد

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 448555
تست دوپینگ یکی از بوکسورهای اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا که به مدال برنز نیز دست پیدا کرده بود مثبت اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، تست دوپینگ بوکسور تیم ملی که در رقابتهای قهرمانی آسیا به مدال برنز رسیده بود مثبت اعلام شد. مسئولان دوپینگ ایران در تست دوپینگی که دو هفته پیش از اعزام تیم ملی بوکس به رقابتهای قهرمانی آسیا گرفته شده متوجه وجود مواد نیروزا در بدن حسن شاهینی بوکسور وزن 81 کیلوگرم تیم ملی شده اند.
 
علی دانشمند فر دبیر فدراسیون بوکس در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: مسئولان دوپینگ ایران این موضوع را به اطلاع ما رساندند. آنها با درخواست خود ما دو هفته قبل از اعزام تیم ملی به رقابتهای قهرمانی آسیا از ملی پوشان تست دوپینگ رفتند که مشخص شد تست یکی از بوکسورها مثبت بوده است.
 
وی افزودک با صحبت هایی که با شاهینی داشتیم ایشان اظهار بی اطلاعی کرده اند. شاهینی گفته که در شهرستان خود پودری را دریافت کرده تا افزایش وزن داشته باشد و وی این پودر را به صورت ناآگاهانه مصرف کرده است که متاسفانه حتما همین مصرف باعث مثبت اعلام شدن تست دوپینگ وی شده است.
 
دبیر فدراسیون بوکس ادامه داد: قرار است نمونه این پودر در اختیار مسئولان قرار بگیرد تا اطلاعات کامل در این خصوص ارائه شود. من مطمئنم ورزشکاری که برای اولین بار با هزار امید و آرزو در این رقابتها حضور پیدا کرده بدون اطلاع چنین اشتباهی را مرتکب شده و نمی دانسته که در این پودر چه موادی است. مطمئن باشید در صورت تایید داروی نیروزا در این پودر فدراسیون بوکس از این فروشنده شکایت خواهد کرد و جریمه و محرومیت نیز شامل حال این ورزشکار می شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که با این حساب دوپینگ شاهینی در رقابتهای آسیایی هم مثبت خواهد بود و مدال برنز از وی پس گرفته می شود گفت: این تست دو هفته قبل از اعزام به مسابقات آسیایی بوده و شاید این ماده در زمان رقابت و تست محل برگزاری هم در بدن شاهینی بوده باشد. ضمن اینکه وادا این قضیه را به نادو نیز اعلام و آنها نیز به آیبا اعلام خواهند کرد و بنابریان با تایید دوپینگ وی قطعا مدال برنز از شاهینی پس گرفته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *