پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۸
۷

افشاگری "مجتهد" از ابعاد تازه فاجعه منا

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 448159
فعال معروف عربستانی، با اشاره به پنهان‌کاری عربستان درباره تعداد واقعی کشته شدگان در "فاجعه منا"، تأکید کرد که این موضوع آل سعود را به شدت در تنگنا قرار داده است.
افشاگری "مجتهد" از ابعاد تازه فاجعه منا
به گزارش جهان به نقل از العالم، "مجتهد" که به دلیل انتشار خبرها و اسرار پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه‌های اجتماعی شهرت و هواداران بسیاری را در این کشور کسب کرده است، درباره فاجعه منا نوشت: اولویت اکنون نتایج تحقیقات (درباره فاجعه منا) نیست، بلکه خروج (خاندان حاکم) از تنگنای تعامل با اجساد کشته شدگان است؛ زیرا هرگونه شفاف سازی درباره این موضوع فاش خواهد کرد که تعداد واقعی (کشته شدگان) چندین برابر رقم اعلام شده است.

مجتهد مدعی شد: بعد از بازنگری در فیلمهای ضبط شده و تماسها و اظهارات شاهدان، مشخص شده است که این موضوع یک اقدام جنایی نبود، و کسی در آن دست نداشت.

وی با این حال خاطرنشان کرد: نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که (این فاجعه) درنتیجه ناتوانی و شکست مدیریتی در سطوح مختلف است.

مجتهد ادامه داد: این ناتوانی‌ها، شامل ناتوانی در جلوگیری از ازدحام و بی نظمی در حرکت حجاج، ناتوانی در پاسخگویی به هشدارها، ناتوانی در تعامل مناسب با آغاز فاجعه، و ناتوانی در کنترل امور پس از وقوع فاجعه می باشد.

مجتهد تأکید کرد: خللی در سامانه کنترل مرکزی به وجود آمد، ولی با این حال سامانه های جایگزین ازدحام به وجود آمده را شناسایی کردند؛ و همانطور که قبلا اشاره کرده بودم، بعضی از مسؤولان از طریق بی سیم هشدارهایی دادند ولی کسی پاسخگو نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
این مجتهد واقعی نیست.
بچه هم قبول نمی کند موضوع جنایی و علیه حجاج ایرانی نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا نظر منم همینه!
چریک
دقیقا. این همون مجتهد نیست. طبق گزارشها و تحلیلها، مجتهد واقعی برادر ملک سلمان بود که چندی قبل توسط آل سعود شناسایی و مسموم شد و مرد.
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
بعد از حک شدن توییت مجتهد توسط دستگاههای امنیتی عربستان البته با همکاری شرکت ارائه دهنده خدمات و مشخص شدن افراد پشت پرده این سایت . حالا دستگاه امنیتی عربستان این سایت را برای انجام عملیاتهای اطلاعاتی در دست گرفته است تا از این طریق همه ارتباطات مجتهد را شناسایی کند .
United Kingdom
بابا اينهمه آدم مردند اينهم يكييش ! مگر اينها براي كشور چكار مي كنند كه شما آنهارا بزرگ مي كنيد ؟ قهرمان و پهلوان جواناني بودند كه 8سال شجاعانه سينه سپر كردند و بدون هيچ چشم داشتي دربرابر دشمن ايستادگي كردند و جان خودشان را در اين راه گذاشتند. ازپايگاه جهان ديگر اين كارهاي احساسي انتظار نيست ! من كه اين حرفها را مي نويسم نه يك روز در جنگ بودم و نه كسي از بستگان نزديكم شهيد شدند اين فوتباليستها اگر پول ميلياردي نگيرند يك روز هم بازي نمي كنند همه براي پول و نام دركردنه ولي رزمندگان بدون هيچ چشمداشتي جانشانرا براي كشوردادند.
حامد
پسرم صفحه رو اشتباه اومدی.
صفحه هادی نوروزی صفحه بغلیه!
Iran, Islamic Republic of
داداش ظاهرا سرعتت تو کار انقدر رفته بالا صفحه ها رو قاطی کردی