پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

روسیه: عربستان را تحت فشار قرار دهید

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 420753
'حیدر جمال' رییس کمیته اسلامی روسیه با اشاره به کشته شدن مسلمانان بی گناه در یمن در جریان تجاوزهای هوایی عربستان سعودی و متحدانش گفت که جامعه جهانی باید برای توقف کشتار مردم بی دفاع در یمن ریاض را تحت فشار قرار دهد.
به گزارش جهان، حیدر جمال روز خاطرنشان کرد: در هیچ جایی از مکتوبات در اسلام به ویژه قرآن مجید مسلمانان اجازه کشتار یکدیگر را نیافته اند و عربستان سعودی باید به این واقعیت توجه کند.

وی یادآورشد: حاکمان عربستان سعودی خود را خادمین حرمین شریفین می دانند پس باید مطابق با این موقعیت خود در جهان اسلام رفتار و اقدام کنند.

کارشناس مسلمان روس گفت: متاسفانه عربستان سعودی و متحدانش در چند هفته اخیر یک کشور اسلامی ضعیف را مورد حمله قرار داده و هزاران نفر را به خاک و خون نشانده اند و این جنایت ها در شرایطی انجام گرفته است که شرایط برای دستیابی به راه حل سیاسی برای حل و فصل مساله یمن مهیا بوده است.

جمال افزود: عربستان سعودی می بایست به جستجوی راه حل سیاسی می پرداخت اما از چنین اقدامی به زیان مسلمانان استفاده کرده و به کشور اسلامی همسایه حمله کرد.

وی ادامه داد: حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش به یمن نه تنها خسارات سنگین به کشور یمن وارد کرده بلکه زمینه را برای رشد تروریسم در این کشور و سرایت آن به مناطق دیگر فراهم کرده است.

دانشمند مسلمان روس افزود: بر هیچکس پوشیده نیست که در حال حاضر گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده در یمن فعالیت می کنند و با تضعیف دولت مرکزی در صنعا ، عرصه برای فعالیت های تروریستی گسترده و میدان بازتری ایجاد خواهد شد.

وی گفت: یمن ممکن است به سرنوشت عراق دچار شود و گروه های تروریستی بخش هایی از آن را اشغال کنند و در آن صورت وضعیت برای عربستان سعودی هم دشوار خواهد شد.

رییس کمیته اسلامی روسیه خاطرنشان کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی از اقدامات عربستان سعودی و متحدانش حمایت و به ادامه این حملات چراغ سبز نشان می دهند.

جمال گفت: آمریکا منافع خود را در بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه می بیند و به همین دلیل با تجاوزگری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موافقت کرده است و در آینده به تامین منافع خود از این اقدامات ازجمله فروش میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهای منطقه خواهد پرداخت.

وی افزود: در این شرایط جامعه جهانی باید اجازه ندهد تا زندگی انسانها قربانی سیاست های قدرت های بزرگ شود و با فشار بر ریاض و متحدان عربی اش بپردازد.

کارشناس روس همچنین بر لزوم اقدام فوری کشورهای اسلامی برای پایان دادن به اقدامات تجاوزگرانه و غیرمسئولانه عربستان سعودی و متحدانش در یمن و توقف کشتار انسانهای بی گناه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای بزرگ اسلامی همچون ایران ، پاکستان و اندونزی می توانند در برقراری صلح و آرامش در یمن و جلوگیری از لگدمال شدن حقوق و از دست رفتن جان و مال مسلمانان پیشقدم شده و به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل کنند.

جمال در پایان گفت: از طرح صلح چهار ماده ای ایران برای حل مساله یمن اطلاع دارم و بر این باورم که با حمایت کشورهای اسلامی، چنین ابتکاری می تواند موثر باشد و صلح و ثبات را به یمن بازگرداند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من تعجب ميكنم چرا رؤسيه فشار نمياره،