پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برگزاری جشنواره فیلم فجر در 10 استان کشور

شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 90055
بيست‌وهشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر امسال همزمان با تهران در 10 استان کشور برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،روابط عمومي جشنواره اعلام كرد: در راستاي عدالت محوري، تمرکز زدايي و گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و سينمايي در سطح کشور، با توسعه مناسب جغرافيايي جشنواره امکان حضور و مشارکت مردم اقصي نقاط کشور در اين رويداد بين‌المللي فراهم شده است.

به‌گونه‌اي که بيست‌وهشتمين دوره جشنواره امسال علاوه بر تهران در استان‌هاي خراسان رضوي،فارس، خراسان جنوبي، گلستان ، مازندران ، همدان ، سيستان و بلوچستان ، اصفهان ، آذربايجان غربي و خوزستان برگزار مي شود. اين انتخاب برگرفته از حضور مناطق فرهنگي در جشنواره است و در سال‌هاي آينده انتخاب استان‌ها در مناطق به صورت چرخشي خواهد بود.

اولين نشست هماهنگي برگزاري بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در استان هاي کشور با حضور "غلامرضا موسوي" به نمايندگي از تهيه‌کنندگان و توزيع کنندگان سينماي ايران ، "مهدي حقيقي" رييس دبيرخانه تفاهمات بين بخشي در سينماي ايران و "محمدرضا فرجي" معاون اداره کل نظارت و ارزشيابي سينماي حرفه اي و مسئولان اجرايي 10 استان کشور روز چهارشنبه برگزار شد.

معرفي نمايندگان ستاد جشنواره در 10 استان و شرح وظايف آن ها از جمله نظارت بر حسن اجراي کار در استان‌ها، ارتباط موثر با دبيرخانه و هماهنگي با شوراي عالي تهيه کنندگان و توزيع کننده سينماي ايران از جمله محورهاي اين نشست بود.

دعوت از عوامل فيلم‌ها براي حضور در استان‌ها ، تذکر در جهت حفظ امنيت و حقوق فيلم‌ها،اعلام اين موضوع که داوري در استان‌ها فقط بايد داوري مردم باشد،مستندسازي فعاليت‌ها در هر استان توسط فيلمسازان استاني، نحوه داوري مردم ، آماده سازي استان جهت برگزاري اين رويداد شکوهمند و اطلاع رساني به مردم و شرح وظايف مسئولان استان ها از ديگر موارد مطرح شده در اين نشست بود. همچنين مقرر شد استان ها در صورت تمايل مي توانند علاوه بر داوري مردمي مانند تهران داوري استاني نيز داشته باشند.

***************

دانشجويان براي بهره‌گيري از تخفيف ويژه در خريد بليت هاي جشنواره فيلم فجر، بايد شماره کارت دانشجويي خود را در برگه درخواست بليت ارايه کنند.

دانشجويان براي خريد بليت‌هاي بخش مسابقه سينماي ايران از 20 درصد تخفيف و در ساير بخش‌ها از 50 درصد تخفيف برخوردار شده اند.

همچنين شماره تلفن 23162 براي پاسخ به سوالات متقاضيان خريد اينترنتي بليت‌هاي جشنواره ، در نظر گرفته شده است.


****************

نشست رسانه‌اي دبير جشنواره بين‌المللي فيلم فجر روز سه شنبه 29 دي ماه در مرکز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود.

مدير روابط عمومي جشنواره فيلم فجر اعلام کرد که دومين نشست رسانه‌اي اين رويداد با حضور آقاي مهدي مسعود شاهي دبير جشنواره صبح روز سه شنبه 29 دي ماه در مرکز همايش هاي برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود.

حبيب ايل بيگي تصريح کرد:با هماهنگي‌هاي به عمل آمده قرار است نمايندگان رسانه‌هاي جمعي پيش از حضور در نشست رسانه‌اي،از مرکز همايش‌هاي برج ميلاد و امکانات درنظر گرفته شده براي جشنواره بازديد کنند.

وي تصريح کرد: براي رفاه حال نمايندگان رسانه‌هاي جمعي ، تعدادي وسيله اياب و ذهاب از ساعت 9 الي 9 و سي دقيقه در محل خيابان کريم خان زند، بين ميدان ولي عصر(عج) و حافظ پيش بيني شده تا نسبت به انتقال خبرنگاران به مرکز همايش‌هاي برج ميلاد اقدام کنند.

ايل بيگي با اشاره به اينکه نشست رسانه‌اي جشنواره بعد از بازديد از مرکز همايش‌هاي برج ميلاد در سالن کنفرانس اين برج برگزار مي‌شود، يادآور شد: در اين نشست علاوه بر دبير جشنواره برخي از مديران کميته‌هاي مختلف جشنواره حضور دارند.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *