جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دلایل نامه هیات رییسه فدراسیون به کفاشیان

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 386851
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال ضمن حمایت از تصمیم کفاشیان مبنی بر راه ندادن دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌ها، گفت: فضای فوتبال غبارآلود شده و برخی با غرض ورزی صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند.
به گزارش جهان ، منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت حق پخش تلویزیونی لیگ برتر، اظهار کرد: اگر کلی بگویم فضای فوتبال ایران غبارآلود شده است. در مساله حق پخش باید طرفین به توافق برسند و این طور نباشد که هر کس حرفی بزند و دیگری جوابش را بدهد.

وی ادامه داد: اکنون حس می‌کنم مساله طوری شده که درباره مسولان رده بالا حرمت شکنی می‌شود و حرف‌هایی زده می‌شود که برداشت‌های مختلفی را در پی دارد. گاهی هم احساس می‌کنم که برخی اظهار نظرها از روی غرض صورت می‌گیرد.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران همچنین، گفت: به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیات رییسه فدراسیون بارها گفته‌ام که پرداخت نشدن حق پخش باعث ورشکستگی باشگاه‌ها می‌شود. اکنون بیش از ۲۰ درصد حقوق بازیکنان را نپرداخته‌ایم، چون روی پول حق پخش حساب کرده بودیم.

وی افزود: وقتی مساله به شورای عالی امنیت ملی کشیده شده باید تصمیم گیرندگان اصلی کشور آن را به جایی برسانند. این طور که یکی چیزی بگوید و دیگری جواب بدهد و گاهی هم در رسانه‌ها مطالب نوشته شود، باعث شکستن حرمت‌ها می‌شود. به همین دلیل هم ترجیح می‌دهم که بیشتر از این چیزی نگویم.

قنبرزاده درباره تصمیم کفاشیان مبنی بر راه ندادن دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها هم گفت: این اقدام را کاملا تایید می‌کنم. کفاشیان به نمایندگی از باشگاه‌ها این تصمیم را گرفته چون باشگاه‌ها هم مدام از او می‌خواهند که حق و حقوق‌شان را بگیرد. من از این که می‌بینم کفاشیان در مساله حق پخش، جدی تلاش می‌کند به نوبه خودم تشکر ویژه دارم و هر کمکی لازم باشد به او می‌کنم.

چند روز قبل از نامه‌ای صحبت به میان آمد که اعضای هیات رییسه فدراسیون به وزارت ورزش و جوانان نوشته و در آن به برخی تخلفات فدراسیون اشاره کرده‌اند. قنبرزاده در این باره هم به ایسنا گفت: همین صحبت‌ها است که فضا را غبارآلود می‌کند. ما نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان ندادیم، بلکه مخاطب نامه علی کفاشیان بود.

وی افزود: در وزارت ورزش و جوانان، معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وجود دارد که تحت مدیریت دکتر سجادی است. طبق قانون عملکرد کلیه فدراسیون‌ها زیر نظر این معاونت قرار دارد و به همین دلیل رونوشت نامه هیات رییسه به کفاشیان به سجادی داده شد. ضمن این که معاون ورزش قهرمانی بالاترین رکن و امین مجمع فدراسیون است.

او درباره مفاد این نامه هم اظهار کرد: دو مورد که رسانه‌ای شد و مانند سایر موارد نباید این اتفاق می افتاد. مطمئن هستم که رسانه‌ای شدن نامه از سوی اعضای هیات رییسه نبوده است، چون اگر این طور بود کل نامه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: بیشتر مفاد نامه درباره برخی موارد بود که اجرا نشده است. مثلا در مجمع فدراسیون، صورت های مالی به تصویب نرسید و طبق پیشنهاد رییس فدراسیون قرار شد کمیته‌ای پنج نفره صورت‌ها را مجددا بررسی کنند. این کمیته‌ چند جلسه داشته، ولی نتیجه‌ رسمی ارائه نداده است.

قنبرزاده افزود: سهرابی، رییس هیات فوتبال استان قم گزارش شفاهی درباره صورت‌های مالی ارائه داد که ابهام‌ها را بیشتر کرد، ولی چون رسما اعلام نشد نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. ما وظیفه داشتیم که ابهام‌های ایجاد شده را به اطلاع رییس فدراسیون برسانیم، چون معتقدیم که او با توجه به سابقه کار در مدیریت‌های کلان مانند بانک مرکزی از انضباط مالی خوبی برخوردار است و خودش هم در این زمینه تاکید داشته است.

این عضو هیات رییسه همچنین گفت: اگر رییس فدراسیون صلاح بداند می‌تواند نامه را منتشر کند تا بخشی از فضای غبارآلود که شکل گرفته، پاک شود ولی ما به اصول محرمانه بودن نامه پایبند بودیم.

وی ادامه داد: من پیشنهاد رییس فدراسیون به مجمع بودم و حضورم در هیات رییسه را مدیون او می‌دانم و به همین دلیل به خودم اجازه می‌دهم که از کفاشیان گله داشته باشم. گلایه من به این خاطر است که وقتی پای نامه‌ای را هفت نفر از ۹ عضو هیات رییسه امضا کرده‌اند، باید در زمان قانونی به اجرا می‌گذاشت. طبق قانون باید برای بررسی مفاد آن نامه حداکثر ۱۴ روز بعد از دریافت، جلسه تشکیل می‌شد در حالی که تاریخ نامه ۹ مهر ماه بود.

وی همچنین گفت: اگر تشکیلاتی کارش منظم باشد، کسی نمی‌تواند سوء استفاده کند. شاید این که پس از گذشت‌ ۱۵ روز از ارسال نامه هیچ خبری نشده، فضا برای غبارآلود شدن فراهم شد در حالی که دو هفته‌ از ارسال نامه گذشته بود حتی یک تماس از فدراسیون گرفته نشد که اعلام کند نامه رسیده است و در دستور کار قرار می‌گیرد.

قنبرزاده ادامه داد: پای نامه را هفت عضو هیات رییسه که دو نفرشان نایب رییس دوم و سوم بودند امضا کردند و این یعنی اکثریت مطلق هیات رییسه. با این حساب انتظار می‌رفت که حداقل فدراسیون نامه را اعلام وصول می‌کرد.

وی همچنین در مورد مفاد نامه درباره دبیر کل فدراسیون گفت: در نامه از محمد نبی اسم برده نشده بود و تنها از رییس فدراسیون سوال شده بود که آیا برای ابقای دبیر کل از هیات رییسه مصوبه اخذ شده بود یا خیر؟ شاید نظر هیات رییسه این بود که اگر مصوبه هیات رییسه اخذ نشده، آن را صادر کنند. به هر حال کفاشیان توضیح داد که در اولین جلسه هیات رییسه مصوبه اخذ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *