پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱
مقایسه عملکرد دو سرمربی سرخ‌ها تا هفته هجدهم لیگ برتر

درخشان و دایی با پرسپولیس چه کردند؟

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 404850
تیم فوتبال پرسپولیس با سرمربیگری حمید درخشان به طور میانگین در هر دیدار تنها ۱.۲۷ امتیاز کسب کرده است. این عدد برای علی دایی ۱.۱۴ است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، درحالی که پرسپولیس با حضور علی دایی در هفته هفتم لیگ با کسب ۸ امتیاز در رده نهم جدول ایستاده بود، مسئولان این باشگاه او را برکنار کردند تا حمید درخشان سکان هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد. پرسپولیس با درخشان در نخستین دیدار خود کار سختی پیش رو نداشت و باید در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رفت. سرخپوشان این دیدار را با تساوی یک بر یک پشت سر گذاشتند. سرمربی جدید پرسپولیس بعد از این بازی در اظهار نظری جالب گفت: « مطمئن باشید پایان فصل جایگاه خیلی بهتری را خواهیم داشت. می خواهید تضمین بدهم؟ قول قهرمانی نمی‌دهم، اما در بین چهار تیم اول خواهیم بود». پرسپولیس در دو بازی بعدی خود مقابل راه‌آهن و استقلال خوزستان به پیروزی رسید تا هواداران این تیم امیدوار کسب نتایج بهتر باشند.

اما روزهای خوش دوام نداشت و کم‌کم روزهای بد هم از راه رسید. پرسپولیس در دو دیدار مقابل سپاهان و سایپا طعم شکست را چشید تا درخشان بداند با این پرسپولیس کار ساده‌ای پیش رو ندارد. او پس از شکست مقابل سایپا گفت: «پرسپولیس بزرگ است و به بازیکنان بزرگ هم احتیاج دارد. اگر در نیم فصل تیم را تقویت نکنیم قطعا به مشکل برخواهیم خورد.» پرسپولیسی‌ها در ادامه با یک پیروزی و یک تساوی مقابل پیکان و گسترش فولاد تبریز به استقبال داربی ۷۹ رفت.

سرخپوشان نیمه نخست دیدار مقابل استقلال را بازنده به رختکن رفتند تا هواداران این تیم نگران‌تر از سابق باشند اما گل‌های محمد نوری و امید عالیشاه پیروزی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد تا پرسپولیس درخشان به چهارمین پیروزی خود برسد. این نتیجه سرخپوشان را از بحران مقطعی مجددا خارج کرد و دوباره امید به اردوی پرسپولیس آمد. اما این آخرین پیروزی بود که پرسپولیس کسب کرد. این تیم بعد از این دیدار مقابل نفت تهران، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان شکست خوردن تا مجددا هواداران نگران وضعیت این تیم شوند. حتی هواداران در دیدار مقابل ذوب آهن شعار «درخشان حیا کن، پرسپولیس را رها کن» سر دادند. درخشان هم در اظهار نظری جالب پس از این دیدار گفت:« هواداران شعارهای حیا کن و رها کن می‌دهند که حق آن‌ها هم هست اما آن‌ها باید بدانند که پرسپولیس تیمی است که امسال بحران در بحران برایش ایجاد شده است و این تعطیلی ۵۰ روزه هم آخرین لطمه را به تیم پرسپولیس وارد کرد.»

میانگین امتیاز: پرسپولیس با درخشان در ۱۱ بازی ۱۴ امتیاز کسب کرده که به طور میانگین در هر بازی ۱.۲۷ امتیاز گرفته است. این در حالی است که علی دایی در هر بازی به طور میانگین ۱.۱۴ امتیاز گرفته است.

کسب پیروزی خانگی: درخشان در ۵ بازی خانگی ۵ امتیاز کسب کرده است و ۹ امتیاز نیز در ۶ بازی خارج از خانه گرفته است. این نشان می‌دهد پرسپولیس با هدایت درخشان در دیدارهای خارج از خانه عملکرد بهتری داشته است. اما دایی از ۴ دیدار خانگی ۵ امتیاز کسب کرد و در ۳ دیدار خارج از خانه نیز ۳ امتیاز گرفت.

پرسپولیس در حال حاضر با کسب ۲۲ امتیاز در مکان نهم جدول ایستاده است. روزی که دایی از این تیم رفت پرسپولیس همین جایگاه را داشت. آمارها نشان می‌دهد پرسپولیس با هدایت حمید درخشان در نتیجه‌گیری نسبت به پرسپولیس علی دایی تفاوت زیادی نداشته است. اما آنچه مسلم است حمید درخشان در پرسپولیس مشکلات و حواشی بیشتری پیش رو داشت و توانست با این مشکلات کمی روند نتیجه‌گیری تیم را بهتر کند. همه امیدوارند این تیم روزهای خوب خود را دوباره ببیند و در لیگ قهرمانان آسیا نتایج بهتری نسبت به لیگ برتر کسب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بی انصافی هم حدی دارد در حالی که هیات مدیره هیچ کاری برای حفظ و خرید بازیکنان مدنظر دایی نکرد و از همان هفته دوم شروع کردند علیه دایی مصاحبه کردن دارید دایی را با درخشانی مقایسه می کنید که از همان اول گل سرسبد وزیر و هیات مدیره بوده؟؟ بهبازیکنانش هر هفته پول می دهند در حالی که دایی از فصل قبل هم به باریکنانش پول نمی دادند ؟؟ از دایی بدتان می آید حق دارید ولی دروغ ننویسید