جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هاشمی: مردم با اطمینان لبنیات بخورند

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 404652
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مردم با اطمینان خاطر لبنیات مصرف کنند، گفت: دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز با جدیت با متخلفانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد جدی کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در بازدید از مرکز دامپروری صفاری در ورامین اظهار داشت: مردم باید با بازنگری در سبد غذایی خود به جای برخی تنقلات مضر نظیر چیبس و پفک، خرید شیر را جایگزین کنند.

وی ادامه داد: باید با کاستن از هزینه‌های غیر ضرور برای بخش سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها هزینه کرد و خانواده‌ها باید به این مهم توجه کنند و مصرف شیر را در برنامه غذایی روزانه به طور جدی دنبال کنند.

توزیع شیر در مدارس

وزیر بهداشت از جدیت در توزیع شیر در مدارس خبر داد و گفت: خرید شیر هزینه نیست بلکه به نوعی سرمایه گذاری برای بدن در جلوگیری از ابتلا به بیماری و شکل گیری صحیح ساختار قامتی و استخوان بندی است و باید تمامی گروه‌های سنی به ویژه کودکان و زنان باردار مصرف شیر را جدی بگیرند.

هاشمی با یادآوری این نکته که دام‌های خوبی در کشور در حال پرورش است و در تولید شیر به خودکفایی رسیده ایم و محصولات خوب با کیفیتی در اختیار است از مردم خواست حداقل روزی دو و نیم لیوان شیر مصرف کنند.

ارزیابی تیم‌های نظارتی از کیفیت محصولات

وی با اشاره به بازدید امروز خود از دامداری نمونه جواداباد بهره گیری از روش صنعتی در پرورش دام و تولید مکانیزه شیر با رعایت استانداردهای بین المللی را مایه خرسندی خواند و گفت: مردم با اطمینان خاطر لبنیات مصرف کنند، تیم‌های نظارتی به صورت مرتب در حال نظارت هستند و در این خصوص وزارت جهاد کشاورزی هم تلاش جدی را در بخش نظارت دارد، وزارت بهداشت نیز در این بخش اثرگذار است.

هاشمی نظارت مردمی را بهترین نظارت برای جلوگیری از بروز تخلف و اطمینان خاطر مردم از دریافت محصول با کیفیت و سالم خواند و گفت: برای مثال در بهداشت محیط هم مردم خود می‌توانند نقش نظارتی داشته باشند.

وی هدف از بازدید امروز را نیز کسب اطمینان خاطر از روند تولید بهداشتی شیر خواند و گفت: خوشبختانه به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که با نظارت‌های صورت گرفته محصول با کیفیت و سالم در اختیارشان قرار می‌گیرد و از این رو حتماً مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی را مورد توجه قرار دهند.

سرانه مصرف شیر در کشور پایین است

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه سرانه مصرف شیر در کشور پایین است، عنوان کرد: این در حالیست که سرانه تولید شیر ما با دنیا برابری می‌کند و مردم باید از لبنیات در دسترس بیشتر بهره برند.

وی بار دیگر به مردم اطمینان خاطر داد با نمونه گیری‌های مداومی که از سوی آزمایشگاه‌های کنترل نظارت بر محصولات لبنی صورت می‌گیرد، می‌توانند به آسودگی از محصولات موجود در بازار استفاده کنند.

هاشمی گفت: در این باره دستور دادم نظارت‌ها با جدیت دنبال شود و هر هفته نمونه گیری‌ها انجام می‌شود و هر جا هم تخلفی صورت گرفت به دستگاه قضایی گزارش شد و خواهان برخورد جدی با متخلفان شدیم.

وی برخورد دستگاه قضایی با متخلفانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، خواسته تمامی فعالان اصناف گوناگون تولیدی خواند که با شرافت به تولید محصول سالم و بهداشتی و باکیفیت مشغولند.

رضایت مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی در پایان گزارشی از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور ارائه کرد و گفت: رضایت مردم و جلب اعتماد آنها بزرگترین دستاورد این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با در دسترس قرار گرفتن نیروی متخصص، فضای درمانی،کاهش هزینه های کمرشکن درمان و تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد بیمه خدمات ارزنده ای در حوزه بهداشت و درمان در قالب این برنامه به مردم ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *