سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۷
۱۳

عربستان هر روز امنیتی تر از دیروز/ داعش چه میزان آل سعود را نگران کرده است؟

سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 379354
حاکمان عربستانی در سالیان اخیر اصلی ترین حامی گروه های تروریستی در سرتاسر منطقه خاورمیانه بوده اند.
عربستان هر روز امنیتی تر از دیروز/ داعش چه میزان آل سعود را نگران کرده است؟
گروه بین الملل جهان نيوز ـ ده ها گروه تروریستی و تکفیری در عراق، سوریه، لبنان، یمن، پاکستان، افغانستان و... مورد حمایت مالی و تسلیحاتی آل سعود هستند. این حمایت به قدری بی حساب و کتاب بوده که حتی داد رسانه های آمریکایی و اروپایی را نیز این روزها درآورده است. این مسئله به اینجا نیز ختم نشده و اینک فرزند نامشروع آل سعود یعنی داعش به معضلی امنیتی برای عربستان تبدیل شده است. تهدیدهای امنیتی عربستان تنها به عراق ختم نمی شود و اینک این کشور از مرزهای مشترک با یمن نیز بسیار آسیب پذیر شده است.

آل سعود در هفته های اخیر تدابیر امنیتی و نظامی را در داخل و خارج از عربستان به شدت افزایش داده است. به همین منظور میزان مجازات افرادی که با گروه های تروریستی همکاری کنند را افزایش داده و همچنین نزدیک سی هزار نیرو نیز حدود چند هفته قبل در مرز با عراق مستقر کرده است.

با این وجود از عربستان خبر می رسد که در پی افزایش نگرانی جدی عربستان از حرکت داعش به سوی مرزهایش، «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از روز جمعه مرحله اول طرح امنیت مرزها را با حضور پادشاه بحرین افتتاح کرده است.

بر اساس این طرح قرار است ۸ مرکز فرماندهی و بازرسی در طول مرزهای عربستان ایجاد شود که ۳۲ واحد پاسخ دهی و ۳ یگان برای دخالت ویژه این مراکز را پشتیبانی کند. همچنین بیش از ۳ هزار و ۳۹۷ کارآموز در کنار ۶۰ مربی برای حضور در این طرح آموزش ببینند و ۹۰۰ کیلومتر از مرزهای عربستان با تجهیزات دیدبانی و برج‌های مراقبت پوشش داده خواهد شد.

این پروژه حصار امنیتی همچنین شامل ۵۰ دوربین دید در روز و دید در شب به همراه ۴۰ برج مراقبت و ۵۰ رادار به همراه خاکریز و حصاری توری و حصاری آهنی است؛ به گونه ای که براساس نوشته خبرگزاری دولتی عربستان، نفوذ افراد و قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر و احشام را اکنون به صفر می رساند.

دولت عربستان در سال ۲۰۰۹ میلادی با شرکت دفاعی اروپایی "آی. ای. دی. اس" برای احداث یک حصار امنیتی بسیار پیشرفته که همه مرزهای این کشور را پوشش دهد، قرارداد امضا کرد. هدف اصلی از این پروژه تضمین امنیت مرزهای سعودی با عراق بود اما با افزایش نگرانی ها از عملیات نفوذ القاعده، وزارت کشور سعودی تصمیم به گسترش این حصار کرد تا همه مرزهایش با کشورهای همسایه را شامل شود.

عربستان همچنین به زودی نشست ضد تروریسم را با حضور وزاری برخی کشورهای عربی و همچنین وزیر امور خارجه آمریکا برگزار خواهد کرد.

در کنار این اقدامات که همگی حاکی از نگرانی بی سابقه آل سعود است، مرزهای عربستان با یمن که در همسایگی شیعیان حوثی است بزودی شاید از مرزهای عراق برای آل سعود نگران کننده تر شود. آن هم جایی که شیعیان اسماعیلی در این سوی مرز در داخل عربستان و شیعیان حوثی در یمن در آن سوی مرز عربستان ائتلافی را تشکیل بدهند که مرزهای عربستان در آن مناطق حتی تغییرات جدی را پیش روی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عربستان از داخل پوسیده ست انوقت میخوان اطرافشونو حصار بزنند؟
Iran, Islamic Republic of
خوب است كه اطرافش را حصار بزنند تا وقتي مردم ستمديده آن . بر عليه آل يهود . انقلاب كردند . زمامداران فعلي نتوانند از آن بگريزند و همه شان به دست مردم . اسير و قيمه قيمه شوند !!!

هههههههههههههههههههه
هدایت حبیبی
آل سعود درهمه جنایات شریکند این معاویه صفتان مزدوران آمریکا وشریک دزد ورفیق قافله اند. خودشان راخادم حرمین می خواننددرحالیکه خائن ترین به این دوحرم شریفند
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
عربستان با حرکت بر اساس طرح های آمریکا دارد به یک اسراییل دیگر تبدیل می شود و برای حفظ حیات خود مجبور است که دور تا دور خود را دیوار و حصار بکشد .
بالاخره از قدیم گفته اند که خود کرده را تدبیر نیست
رضا
این آتش دامن خودشونو میگیره ایشالا
رهگذر
ترکیه مطابق معمول فراموش مردم ما میشود وجنایتهایش با یک لبخند ایادهای ایرانیان میرود
Iran, Islamic Republic of
.... خودت با دست خود قبر خودت را کندی ای کلک...
ارمان
خوشون بهش دادن حالا مثل ... توش گیر کردند
به قول معروف
چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی
بالاخره رسیدند به نزدیکی ال سعود همانانی که دست پرورده خودشان هستند
مودی
Iran, Islamic Republic of
آل سعود دهها سال است که سرزمین حجاز و سرزمین امن الهی و حرم پیامبر بزرگ اسلام (ص) را تبدیل به باشگاه و اردوگاهی بسیار بزرگ کرده است که ضمن پرورش تروریسم های سعودی از دهها کشورجهان انسانهای جاهل و خشک و مغز و نیز آدمهای ماجراجوی شرور و ادمکش را نیز خدمات میدهد تا تبدیل به تروریستهایی خطرناک و درنده شوند. در تمام این سالها سیاست اصلی آل سعود خائن به اسلام و جنایتکار این بوده که ضمن پرورش و حمایت این تروریستها حتی الامکان آنها را از مرکز قدرت و پادشاهی خود در عربستان دور نگه دارند تا این سگان هار پای صاحب خود را گاز نگیرند به همین جهت از آنها به عنوان اهرمهای فشار و کشتارو ایجاد ناامنی در سرتاسر منطقه غرب آسیا و حتی آفریقا و اروپا هم استفاده کرده است و در واقع به نوعی ابزار اعمال سیاست خارجی خائنانه آل سعود و از طرفی متحد استراتژیکشان یعنی آمریکا شده است.
اکنون اگر چه این ادا و اطوارهای آل سعود و حتی آمریکا علیه داعش بیشتر ژست نمایشی است تا واقعی اما به نظر میرسد که سیاست دور نگه داشتن سگان هار خود تربیت کرده کم کم دیگر آن اثر گذشته خود راندارد. از سویی سگها در سوریه به بن بست خوردند و در عراق هم با توجه به فتوای مرجعیت بزرک شیعه و آغاز خیزش عمومی مردم عراق از همه مذاهب علیه این سگها دیگر امکان توفیق چندانی ندارند .به همین جهت آل سعود خبیث در اولین گام سعی خواهد کرد تا با دنبال کردن همان سیاست دور کردن ؛به دنبال منطقه یا کشوری دیگر برای کوچاندن تروریست ها به آنجا و ایجاد هرج و مرج و کشتار جدیدی باشد تا هم سیاست خارجی خود را پیش ببرد و هم خود را از شر این آدمکشهای خودپرورده حفظ کند.
در این میان تازمانیکه این منطقه جدید پیدا شود آنها نگران نفوذ این سگان هار به کشور خود هستند و مطمئنا در صورت نفوذ آنان به عربستان دردسرهای امنیتی بزرگی برای آل سعود ایجاد خواهند کرد.البته این سنت چرخ روزگار است که هر کس برای دیگران چاه بکند خود نیز در آن خواهد افتاد.
انشاا... به زودی این خاندان عیاش و جنایتکار خائن به اسلام طعم تلخ کشتارو ناامنی هرج و مرجی را که چندین دهه است با پرورش این سگان هار به دیگران چشانده است ،خود بچشد .
France
اسماعیلی ها قرنهاست که تحرکی نداشته و انزوا اختیار کرده اند. ولی زیدی ها انقلابی و پر شور هستند.
United States
الهم اشغل الظالمین بالظالمین
از کامفیروز فارس
خدا لعنت کند ال سعود.که خود این کروهای گرگ صفت را پرورش داداند.که انشالله روزی برسدکه توسط همینن گرکها دریده شود.