پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

"قادر" موفقیتی جدید برای ایران

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 419458
یک وبگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی نوشت: ایران به مدد مهندسی معکوس توانسته موشک‌های قادر را با برد ۳۰۰ کیلومتر تولید کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه تحلیلی «آین نیوز» در گزارشی نوشت: ایران چندی پیش از تولید انبوه موشک‌های ضد کشتی «قادر» خبر داد. گفته می‌شود این موشک بردی برابر با ۳۰۰ کیلومتر دارد. هرچند که طراحی چنین موشکی جدید نیست اما به نظر می‌رسد این جنگ افزار آخرین دستاورد ایران در تولید انبوه نمونه موشک‌های چینی«کرم ابریشم C-۸۰۲» که ضد کشتی است، باشد.

بر اساس این گزارش، ایران در سال ۱۹۹۵ سفارش این موشک‌ها را به چین داد اما این کشور به خاطر فشارهای بین‌المللی تمام سفارش‌های ایران را ارسال نکرد. در عین حال چین در برابر تلاش‌های ایران در مهندسی معکوس ساخت این موشک سکوت کرد. این کشور با خرید نفت از ایران و کمک به بخش انرژی اعتراضی به مهندسی معکوس ایران نکرد.

این وبگاه تحلیلی در بخشی دیگر از این مطلب نوشت: ارتفاع موشک قادر ۶متر و وزن آن ۱۶۴ کیلوگرم و مجهز به کلاهک جنگی ۳۶۰ پوندی است. حداکثر برد موشک قادر ۱۲۰ کیلومتر می‌باشد و ۲۵۰ متری در ثانیه پرواز می‌کند.ایران در سال ۲۰۱۱ موفق شد برد این موشک را به ۲۰۰ کیلومتر ارتقاء داده و همچنین سامانه هدایت شونده آن را نیز بهتر نماید. البته آخرین مدل موشک قادر ۳۰۰ کیلومتر برد و سامانه هدایت شونده موثرتری نسبت به نمونه قبلی دارد.

این وبگاه آمریکایی در خاتمه نوشت: موشک ضد کشتی قادر ساخت ایران برای استفاده در کشتی‌های جنگی و نیز کامیون‌های پرتاب کننده و حتی هواپیما آماده پرتاب می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *