شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

موضع ایران درباره تصمیم اروپا علیه حزب الله و تعویق تحریم ایران در کنگره آمریکا

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 301287
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران همواره قرار دادن نام شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم می‌کند و از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا در تصمیم گیری خود تجدید نظر کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ سید عباس عراقچی در کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه موضع وزارت امور خارجه در مورد اقدام اتحادیه اروپا و قرار دادن نام شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی گفت: این اقدام انتحاری اتحادیه اروپا و قرار دادن نام شاخه نظام حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی یک اقدام کاملا حرفه‌ای و جانبداران بود که علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان شخصاً شب گذشته درباره این موضوع موضع گرفتند .

وی تصریح کرد: ما این امر را اقدامی علیه ملت و دولت شریف لبنان می‌دانیم چرا که حزب الله شاخه اصلی لبنان بوده و مورد پذیرش و احترام همه مردم لبنان ، جهان اسلام و کشورهای منطقه است.

وی افزود: مقاومت مشروع حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستی همواره مورد عرج و احترام میان مردم کشورهای منطقه و جهان اسلام است و قرار دادن نام این گروه در لیست گروه‌های تروریستی یک اقدام کاملا نسجیده از سوی اتحادیه اروپا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم می‌کند و معتقد است که این اقدام هیچ تغییری در مبارزات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و اقدامی که اتحادیه اروپا برای منافع رژیم صهیونیستی انجام داد در واقع به نفع کشورهای منطقه نخواهد بود و کمکی به بحران سوریه، مصر و دیگر کشورها نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران از اتحادیه اروپا می‌خواهد که در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

عراقچی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در مورد اینکه کنگره آمریکا ارسال لایحه تحریم‌های سالانه بر ضد ایران را به تاخیر انداخته است گفت: این مورد در واقع همزمان شد با نامه‌ای که اعضای کنگره به مقامات این کشور برای تعامل بهتر با جمهوری اسلامی ایران نوشتند. این نامه و این اقدام آمریکا حرکتی از سوی سیاست آمریکا به سمت عقلانیت است چرا که مردم آمریکا هزینه‌های مخرب دولت آمریکا و گرایش‌های تندرو آنها را به کرات پرداخته اند و همواره خواهان تغییر در سیاست های دولتمردان خود هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم این اقدامات در راستای سیاست‌های عملی باشد چرا که ما بارها تکرار کرده ایم که ملاک و معیار ما گفتار و سخنان زیبا نیست بلکه تغییر در رفتار و رویکردها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: اگر این حرکتی که از سوی آمریکا آغاز شده است در جبران سیاست‌های گذشته باشد می‌تواند در راستای کاهش تنش‌ها و کمک به ایجاد فضایی جدید باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *