جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱

واشنگتن‌پست: کمپین فشار به سپاه بسازید!

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 441381
روزنامه آمریکایی با تاکید بر لزوم حفظ فشارهای اقتصادی بر ایران حتی پس از اجرای توافق هسته‌ای، بر لزوم تمرکز روی «کمپین فشار و انسداد اقتصادی ضدسپاه پاسداران» تأکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دو تن از مقامات سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا بر لزوم تقویت فشارهای اقتصادی علیه ایران حتی پس از اجرای توافق هسته‌ای تاکید کردند تا به گفته آنها «ایران کنترل شود».

«خوآن زارات» دستیار اول وزیر خزانه‌داری در امور مربوط به مقابله با تامین مالی تروریسم در دولت جورج بوش و «چیپ پونسی» مدیر سیاستگذاری استراتژیک در دفتر مقابله با تروریسم وزارت خزانه‌داری در دولت بوش که تا سال ۲۰۱۲ در دولت اوباما هم این سمت را برعهده داشت بر لزوم تقویت ابزارهای فشار اقتصادی علیه ایران تاکید کردند.

آنها در واشنگتن پست نوشتند: «کنگره آمریکا باید برای یک استراتژی آماده شود که از قدرت مالی و اقتصادی آمریکا به شدت علیه مجموعه‌ای از تهدیدات گسترده ایران استفاده شود. اگر توافق(هسته‌ای ایران) تصویب و اجرایی شود، خطرات ناشی از یک ایران قوی و تقویت شده تنها گسترش خواهد یافت».

در این مطلب با «هشدار و نگرانی» درباره تاثیر رفع تحریمهای ایران بر آنچه «افزایش توان و دسترسی سپاه پاسداران و شارحان انقلاب اسلامی به نهادهای مالی و تجاری جهانی» ادعا شد که این توان در جهت اقدامات بی ثبات‌کننده در منطقه و حمایت از «تروریسم» بکار گرفته خواهد شد.

دو مقام سابق آمریکایی در ادامه ناخرسندی و مخالفت غربی‌ها با اقدامات منطقه‌ای ایران نسبت به افزایش توان مالی ایران ناشی از رفع تحریمهای این کشور بر گسترش حمایتها از «نیروهای نیابتی» خود از بیروت گرفته تا یمن، هشدار دادند.

در بخش دیگری از این مطلب، نسبت «توان سایبری ایران برای حملات سایبری» علیه غربیها و نیز سعودیها ابراز نگرانی شده و همچنین ادعاهایی بی اساسی درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور مطرح شده است.

دو مقام پیشین آمریکایی تصریح کردند: «همه این خطرات باید با استفاده از قدرت اقتصادی برطرف شود در عصر پس از ۱۱ سپتامبر که قدرت اقتصادی غالب شده است و به ویژه زمانی که گزینه‌های نظامی در دسترس نیستند».

زارات و پونسی تاکید کردند: «کنگره یک استراتژی جدیدی را طراحی و اجرا کند که توانایی ما برای مقابله با فعالیتهای متهورانه ایران با استفاده از قدرت مالی خود را حفظ و آن را تقویت کند. ما باید کمپین انقباض و انسداد اقتصادی علیه سپاه پاسداران براه بیاندازیم که این باید شامل تحریمهای ثانویه علیه آنهایی که در اقدامات تروریستی، گسترش سلاح هسته‌‎ای و ارائه کمکها به نیروهای نیابتی در اقدامات ثبات زدایشان دخالت دارند، شود».

این دو ادامه دادند: «ما باید فعالیتها در قبال کنترل صادرات، ممنوعیت و محدودیتهای مالی شامل اقدامات علیه بانکهای ایرانی را تشدید کنیم و آنهایی را که در این فعالیتها و یا فرار از تحریمها نقش دارند را هدف قرار دهیم. بخش ۳۱۱ قانون میهن پرستی آمریکا علیه ایران و بانک مرکزی آن باید تحکیم و با یک بخش "نگرانی اولیه از پولشویی" تقویت شود».

آنها حتی خواستار استفاده از سامانه سوئیفت شده و تاکید کردند: «این اقدام با یک برنامه نظارتی تحت رهبری اتحادیه اروپا از راه سوئیفت تعاملات بانکی مشکوک ایران را رهگیری و تحلیل کنیم».

این دو مقام سابق آمریکایی همچنین خواستار ارائه طرحی مشابه طرح تحریم مقامات و نهادهای ایرانی شبیه به طرح موسوم به «فهرست ماگنیتسکی» علیه مقامات روسیه شدند تا به ادعای آنها نهادها و مقامات ایرانی را به ادعای نقض حقوق بشر هدف «ضبط داراییها» و دیگر اقدامات تنبیهی قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دارند تعظیم می کنند.
نوکران کدخدا این شکلی احترام می گذارند