شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تخریب مقبره قسام توسط صهیونیست ها

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 387283
یک شرکت صهیونیستی قصد دارد با تخریب مقبره بنیانگدار نهضت اسلامی فلسطین چندین انبار در مکان مقبره وی بسازد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، رژیم صهیونیستی قصد دارد مقبره شهید عزالدین قسام بنیانگذار نهضت اسلامی فلسطین را در شهر حیفا واقع در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی که در نوامبر سال ۱۹۳۵ میلادی به دست نظامیان انگلیسی به شهادت رسید تخریب کند.


یک شرکت صهیونیستی با حمایت کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دستگاه قضایی این رژیم قصد دارد چندین انبار در مکان مقبره شهید عز الدین قسام بسازد.


محل این مقبره پنج هکتار وسعت دارد و شرکت «کرور احزکوت» آن را به تصرف خود در خواهد آورد و قصد دارد در بخشی از این مقبره انبار بسازد که ۳۰ قبر از جمله قبر شهید عزالدین قسام تخریب خواهد شد.


«فؤاد ابوقنیع» نماینده جنبش اسلامی در شهر حیفا درباره اجرای این طرح هشدار داد و گفت باعث تحریک احساسات مسلمانان خواهد شد.

این اقدام به معنای تجاوز آشکار به حرمت اموات و مقبره مسلمانان و در صدر آنان شهید عز الدین قسام است.


جنبش حماس به سبب قهرمانی‌های این شهید بزرگوار در زمینه دفاع از ملت فلسطین شاخه نظامی خود را گردان‌های شهید عزالدین قسام نام‌گذاری کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در تهاجم ۵۱ روزه اخیر به نوار غزه در برابر گردان‌های شهید عز الدین قسام و دیگر گروه‌های مبارز فلسطینی شکست خورد.


این شهید با توجه به نقشش به عنوان نخستین پایه گذار انقلاب سازمان یافته علیه نیروهای انگلیسی و شهرک نشینان در اواسط دهه ۱۹۳۰ میلادی از مهم‌ترین نمادهای مقاومت فلسطین بود.


شیخ عزالدین قسام یکی از بارز‌ترین چهره‌های مقاومت فلسطین در تمامی دوره هاست. قسام اکنون به اسطوه‌ای در میان فلسطینیان تبدیل شده به ویژه اینکه وی اولین کسی بود که انقلاب و خیزشی منظم را علیه استعمار انگلیس و شهرک نشینان صهیونیست در ده‌های سوم قرن گذشته پایه گذاری کرد.


«مصطفی برا» وکیل فلسطینی که نماینده فلسطینیان معترض به این تصمیم رژیم صهیونیستی است، این رژیم را از دست زدن به چنین اقدام خطرناکی برحذر داشت و گفت که چنین اقدامی با واکنش تند فلسطینیان همراه خواهد بود که تخریب مقبره شیخ قسام را تعرض به مقدسات خود و جریحه دار کردن احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان می‌دانند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *