پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

وقتي ستاره‏ها جايي در تيم ملي ندارند

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 73568
لو رفتن اسامي بازيکنان تيم ملي مطابق انتظار حرف و حديثهايي را به همراه داشته است.
 در حالي که چند روز پيش سرمربي تيم ملي در يک اظهار نظر رسمي خواستار برخورد قاطع با افرادي که دعوت شدن بازيکنان جديد به اردوي تيم ملي را با زد و بندهاي رايج و پشت پرده مرتبط مي دانستند، شد، امروز مواجهه دور از انتظار با بازيکنان معمولي ليگ برتر که به احتمال فراوان در فهرست جديد قطبي به چشم مي خورند، تحليلهاي متفاوتي را به دنبال خواهد داشت. 

 به نوشته قدس؛ *مجتبي شيري: بازيکني که طي دو فصل اخير يکي از بازيکنان معمولي و گاه نيمکت نشين پرسپوليس بوده، اين روزها در کمال تعجب خودش را در يک قدمي پيراهن تيم ملي مي بيند. افت نسبي حسن اشجاري و اشتباههاي گاه و بي گاه او در معدود بازيهايي که با پيراهن تيم ملي انجام داده و همچنين نمايش ملال آور محمد نصرتي در اين پست باعث شده تا براي ترميم پاشنه آشيل تيم ملي اين بار قرعه به نام مجتبي شيري بيفتد.

*وريا غفوري: در ميان هافبکهاي آماده و با کيفيت ليگ برتر، افشين قطبي نظر مساعدي روي هافبک دفاعي پاس همدان دارد. وريا غفوري قابليت بازي کردن در پستهاي مختلف را هم دارد، اما اينکه چرا غفوري پس از نمايشهاي ضعيف در تيم ته جدولي پاس به طور خلق الساعه نامزدي حضور در اردوي تيم ملي مي شود، يکي از پرسشهاي اساسي کارشناسان طي چند روز آينده است.

*فرهاد مجيدي: آخرين تصوير روشني که از حضور فرهاد مجيدي در ترکيب تيم ملي در اذهان باقي مانده، به حدود يک دهه پيش و دوران سرمربيگري جلال طالبي در تيم ملي مربوط مي شود. فرهاد مجيدي آن روزها ستاره انگشت نماي ليگ امارات بود. او البته در شرايطي به اردوي تيم ملي دعوت مي شود که به عنوان بازيکن ديپورتي ليگ امارات طي دو فصل گذشته نمايش قابل اعتنايي را در ترکيب استقلال از خود نشان نداده و درخشش گاه و بي گاه او استمرار لازم را نداشته است. بعد از مجتبي زارعي و هادي نوروزي، دعوت شدن فرهاد مجيدي به اردوي تيم ملي ادامه پروسه مهاجم يابي افشين قطبي در ليگ برتر است.

*پژمان منتظري: خط خوردن حسين کعبي که در استيل آذين روزهاي سياهي را تجربه مي کند و دعوت شدن پژمان منتظري به اردوي تيم ملي از اقدامات اساسي افشين قطبي براي ترميم سمت راست خط دفاعي تيم ملي است، اما اينکه منتظري مي تواند مهره قابل اتکايي براي قرار گرفتن در ترکيب اصلي تيم ملي باشد، يکي ديگر از ابهاماتي است که در مورد بازيکنان جديد وجود دارد.

*عادل کلاه کج: انگار هنوز هم راه رسيدن به پيراهن تيم ملي از استقلال و پرسپوليس مي گذرد. با اينکه عادل کلاه کج طي دو فصل حضورش در صباباتري نمايشي به مراتب بهتر از فصل جاري داشت، اما پوشيدن پيراهن سرخ و گل زدن در داربي 69 قطبي را براي دادن فرصت به اين بازيکن وسوسه کرده است.

*هاشم بيگ زاده: صرف نظر از حضور مؤثر هاشم بيگ زاده در کارهاي دفاعي، مدافع چپ استقلال عملا ويژگي خاص و قابل اشاره ديگري را از خود بروز نداده است. بازيکني که دو فصل پيش به يک نيمکت نشين محض تبديل شده بود و تعويض شدنش بين دو نيمه بازي براي هواداران آبي يک آرزو بود، جزو بازيکنان تازه وارد به اردوي تيم ملي است تا بلکه به آرزوي خود که پيوستن به ليگهاي خارجي است، برسد.

*کريم انصاري فرد: حضور خلق الساعه مهاجم با استعدادي مثل هادي نوروزي در اردوي تيم ملي و حذف تدريجي اين بازيکن تجربه خوبي براي قطبي نبود. با اين حال سرمربي تيم ملي با دعوت از مهاجم 19 ساله سايپا که در چند هفته گذشته در حد پديده اين فصل ليگ برتر ظاهر شده، قطبي را در همان مسير تکراري گذشته قرار داده است.

*اميرحسين فشنگچي: در کنار مجتبي شيري و هاشم بيگ زاده، مدافع هافبک چپ پاي صبا هم پس از دو فصل درخشش فرصت حضور در اردوي تيم ملي را پيدا کرده است. اوج بازيهاي فشنگچي البته در فصل پيش بود که البته هيچ گاه نامش در ميان بازيکناني که توسط دايي به اردوي تيم ملي دعوت مي شدند، ديده نشد.

نکته: طبق خبرهايي که اين روزها منتشر شده، هفت بازيکن از استقلال و تنها دو بازيکن از پرسپوليس به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند. اين احتمالاً تنها راهکار قطبي براي فرار از هجمه انتقادها پس از دعوت بازيکنان معمولي پرسپوليس به تيم ملي است. خط خوردن حسين کعبي و فريدون زندي و همچنين دعوت نشدن ميثاق معمارزاده که در اردوي قبلي تمرينات تيم ملي را به نشانه اعتراض ترک کرده بود، از نکات قابل ملاحظه فهرست جديد تيم ملي است.
https://jahannews.com/vdcivway.t1apq2bcct.html
jahannews.com/vdcivway.t1apq2bcct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *