جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نتایج آزمون دکتری کی اعلام می شود؟

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۰۱
کد مطلب: 355882
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون دوره دکتری تخصصی (PHD) نیمه متمرکز از ساعت ۱۸ فردا (یکشنبه)۳۱فروردین در قالب کارنامه اولیه در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی Sanjesh.org قرار داده خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر ابراهیم خدایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: در مرحله اول اسامی حدود۴۹هزار نفر به عنوان افراد مجاز به انتخاب رشته منتشر خواهد شد. وی تصریح کرد: انتخاب آزمون رشته دکتری۹۳ از سوم اردیبهشت آغاز می شود و به مدت چهار روز روز ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان سنجش آموزش گشور خاطر نشان کرد: هر داوطلب می تواند۵۰ رشته را انتخاب کند.

دکتر خدایی با اشاره به این که همه۴۹هزار نفر به دانشگاه ها معرفی نخواهند شد،افزود: در مرحله بعدی و بر اساس رتبه و ظرفیت دانشگاه ها و نوع انتخاب رشته داوطلبان فقط ۲۵هزار نفر برای مصاحبه علمی و بررسی سوابق علمی به دانشگاه ها معرفی خواهند شد. وی گفت: دانشگاه ها از۲۵ اردیبهشت مصاحبه علمی و بررسی سوابق علمی افراد معرفی شده را آغاز خواهند کرد و برای این کار ۴۵روز فرصت خواهند داشت.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان در نظر داشته باشند۷۰درصد مصاحبه و سوابق علمی داوطلبان و۳۰درصد هم نمره آزمون کتبی ملاک قبولی است. دکتر خدایی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش نهایی امسال۱۱هزار و۹۸۰ نفر و نسبت به سال گذشته حدود۱۵۰۰نفر افزایش داشته است.
آزمون دکتری۱۶اسفند سال گذشته برگزار شد و۲۴۰هزار داوطلب نیز در آن شرکت داشتند. نتایج نهایی این آزمون اوایل شهریور اعلام خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcivwaprt1awv2.cbct.html
jahannews.com/vdcivwaprt1awv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *