جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تونس: قطع رابطه با سوریه کار درستی نبود

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 435883
«الطیب البکوش» وزیر خارجه تونس با بیان اینکه به مصلحت تونس است که در «دمشق» نماینده سیاسی داشته باشد؛ قطع رابطه با سوریه را نادرست دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تونس پس از انتخابات پارلمانی سعی در بازگردانی آرام روابط دیپلماتیک با سوریه کرده است؛ هر چند در این میان با دشواری‌ها و فشارهای خارجی همراه شده؛ اما مدتی است که اعلام کرده خواهان بازگشایی کنسولگری خود در « دمشق» است.

به گزارش روزنامه السفیر، «الطیب البکوش» وزیر خارجه تونس تأکید کرد با وجود احترام به تصمیم «اتحادیه عرب» به مصلحت تونس است که نماینده کنسولی در «دمشق» داشته باشد و قطع رابطه با سوریه کار صحیحی نبوده است.

البکوش ادامه داد: تصمیمی از سوی اتحادیه عرب و جامعه بین‌المللی وجود دارد که ما به آن احترام می‌گذاریم؛ اما ما با روندی که در حال حاضر وجود دارد همراه نیستیم و معتقدیم که این کار صحیحی نیست.

وزیر خارجه تونس افزود: ۹ کشور عربی در «دمشق» نماینده سیاسی دارند و به صلاح اتباع تونسی و کشور است که یک نماینده کنسولی در سوریه باشد تا منافع تونسی‌ها در آن‌جا را تأمین کند.

«الطیب البکوش» در آخر گفت: فرق اساسی بین وجود سفیر و کنسولگری و کنسولگری عام وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *