شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

"‏ایثارگری‌های جامعه پزشکی کمرنگ شده"

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 408883
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) سپاه با اشاره به کمرنگ شدن رشادت‌ها جامعه پزشکی گفت: برگزاری یادواره شهدای پزشکی ایثارگری‌های این قشر را زنده ‏می‌کند. ‏براین اساس بهتر است واحدهای طب در شرایط دشوار به دروس اضافه شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسن عراقی‌زاده با اشاره به برگزاری پنجمین یادواره شهید دکتر رهنمون اظهار داشت: جامعه پزشکی از ‏آغاز دوران دفاع مقدس همواره حضور بسیار فعالی در عرصه‌های مختلف داشته است به طوریکه ‏پزشکان و پیراپزشکان نیز در کنار سایر رزمندگان و در خط مقدم نبرد حضور داشته و مجروحان جنگی ‏را درمان می‌کردند.

وی افزود: جامعه پزشکی در دوران پس از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف به خصوص در پست‌های ‏امداد، اورژانس‌ها و بیمارستان‌های صحرایی مشغول فعالیت هستند.‏

این عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در ادامه گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی و با گذشت ‏زمان، احساس می‌شد رشادت‌ها و ایثارگری‌های جامعه پزشکی کمرنگ‌تر شده است اما برگزاری چنین ‏یادواره‌هایی از شهیدان جامعه پزشکی خاطره این مهم را زنده نگه می‌دارد.‏

عراقی‌زاده با اشاره به نقش معنویات در قشر جامعه پزشکی گفت: اینکه عده‌ای از افراد به دنبال کسب ‏مادیات هستند و برخی نیز و در مسیر معنویت افزایی و کسب فضایل اخلاقی حرکت می‌کنند؛ خصلت ‏انسان‌هاست و در هر قشری ممکن است در شرایط و زمان خاصی گروهی در اقلیت باشند و گروه دیگر ‏اکثریت را شامل شوند. ‏

تدابیری برای برپایی بیمارستان‌های ثابت اندیشیده شود

این متخصص بیهوشی در مورد برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم گفت: باید به جای ‏برپایی بیمارستان‌های صحرایی در سطح کشور و مناطق محروم، تدابیری برای تاسیس بیمارستان‌های ‏تخصصی و علمی و البته نه به طور موقت، اندیشیده شود.

عراقی‌زاده با اشاره به برپایی این دسته از بیمارستان‌ها به صورت خودجوش افزود: اجرای کوتاه مدت این ‏طرح منجر به ارایه خدمات موقتی می‌شود در حالیکه مناطق محروم نیز باید از پوشش کامل بیمارستانی ‏برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه بهتر است در دانشگاه‌ها واحدهایی به نام طب در شرایط دشوار به دروس اضافه شود، ‏افزود: برپایی بیمارستان‌های صحرایی نمودی از این طب به شمار می‌رود.‏

به گزارش سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، گرامیداشت شهید دکتر محمدعلی رهنمون با حضور دکتر محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، مسئولان لشکری و کشوری در هفتم اسفند جاری ‏در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) دارخوین اهواز برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *