جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سود تشدید فضای تخریب علیه زاکانی به جیب که می‌رود؟

تحلیل‌های اشتباه؛ پیامد انتساب جمله کذب به اصولگرایان

شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب: 210387
متن فوق بر مبنای انتساب جمله ای به رییس ستاد جبهه متحد نوشته شده و این در حالی است که انتساب این جمله به زاکانی کاملا اشتباه بوده و وی در هیچ جایی چنین اظهاراتی نداشته است.
به گزارش جهان، اخیرا یکی از سایت های حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مطلبی بر مبنای اطلاعاتی غلط با انتساب کذب جملاتی به علیرضا زاکانی، جبهه متحد اصولگرایان را متهم به "صادق نبودن"، "نفوذ ساکتین فتنه در جبهه اصولگرایی"، "سهم خواهی و قبیله گرایی"، " نزدیکی به کانون‌های قدرت و ثروت" و... کرده و در نهایت نتیجه گرفته که ادعاهای دوستان در جبهه پایداری، "منطقی"، "صحیح" و "دوراندیشانه" بوده است.

این متن در سایت رجانیوز و به قلم حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده نوشته شده است.

متن فوق و نتیجه گیری های مربوط به آن بر مبنای انتساب جمله ای به رییس ستاد جبهه متحد اصولگرایان نوشته شده و این در حالی است که انتساب این جمله به زاکانی کاملا اشتباه بوده و وی در هیچ جایی چنین اظهاراتی نداشته است.

در ابتدای این مطلب آمده "برادر عزیزمان جناب آقای دکتر زاکانی سخنگوی جبهه متحد اصول‏گرایان در همایش مشارکت حداکثری در انتخابات فرمودند: «ما تلاش‌مان را برای اینکه ساکتین فتنه در لیست جبهه متحد نباشند، کردیم اما زورمان بیش‌تر از این نرسید؛ اینکه گفته می‏شود آقای الف هم در لیست ما وجود دارد، دلیلش این است که زورمان نرسید.»"

پیگیری های جهان حاکی از این است که رییس ستاد جبهه متحد اصولگرایان در همایش مذکور چنین جمله ای نگفته است. ادعای نویسنده مطلب مورد اشاره در حالی مطرح می شود و بر اساس یک خبر سایتی مورد تحلیل و سپس اتهام قرار می گیرد که زاکانی بارها بر خط قرمز بودن ساکتین فتنه و البته انحراف در جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرده و سهم خواهی در این جبهه را بشدت رد کرده است. از جمله وی (زاکانی) 29 آذرماه امسال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید می کند: جبهه متحد اصولگرایان تصمیم دارد نامزدهایی را که تمایلی به جریانات فتنه، انحرافی و فساد نداشته و پايبند به منشور دوازده‌گانه‌ ی اصولگرايي باشند را برگزیند.

زاکانی همچنین 15 بهمن ماه در گفتگو با روزنامه جوان می گوید: البته ما نسبت به همه ساكتين فتنه اعتراض داريم اگر جبهه پايداري خط قرمز خود را فقط ساكتين فتنه ترسيم مي‌كند بالطبع حضور افرادي در این جبهه که از قضا عناصر محوري هم هستند جاي سؤال دارد. علاوه بر اين ساكتين انحراف هم در مظان اتهام‌ند که باید پاسخ سکوت خویش را بدهند.

به نظر می رسد که بهتر است دوستان متعهد رسانه ای پیش از انتساب جملات به افراد از صحت و سقم آن مطمئن شوند تا خدای ناکرده همچون مورد فوق دچار تحلیل های اشتباه و انتساب اتهام به اصولگرایان نشوند. شایسته نیست که اکنون که ساکتین مورد ادعای دوستان در لیست جبهه متحد قرار نگرفته اند، باز هم حملات دیگری علیه جبهه اصولگرایی ترتیب داده شود.

جهان نيوز ضمن توصیه دوستان رسانه ای به رعایت اخلاق، معتقد است که اتهام زنی بی اساس به نیروهای انقلاب بر خلاف اخلاق اسلامی و توصیه های رهبر معظم انقلاب بوده و نتیجه تهمت زنی به افراد که طی روزهای اخیر از جمله امروز شدت یافته، ریختن آب به آسیاب دشمن است. بهتر است به جای نفی دیگران آن هم با تخریب به اثبات خود بپردازیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *