جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۲۷

حسین فریدون چرا و با دستور چه کسی به وین رفته است؟

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۴
کد مطلب: 370182
پایگاه خبری «بلومبرگ» با اشاره به حضور برادر رئیس‌جمهور ایران در مذاکرات هسته‌ای، این مسئله را نشانه اهمیت این دور از گفت‌وگوها دانسته است.
حسین فریدون چرا و با دستور چه کسی به وین رفته است؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه خبری «بلومبرگ» با اشاره به حضور برادر رئیس‌جمهور ایران در مذاکرات هسته‌ای، این مسئله را نشانه اهمیت این دور از گفت‌وگوها دانسته است.

توضیحات یک عضو هیات مذاکره کننده هسته‌ای

در همین حال، یک عضو تیم مذاکره‌کننده درباره حضور آقای «حسین فریدون»، دستیار ویژه ریاست محترم جمهوری، در این دور از مذاکرات گفت: «باتوجه به تراکم دیدارها و فشردگی جلسات سیاسی و فنی هیات ایرانی با اعضای مختلف گروه ۵+۱ و بالتبع عدم امکان عزیمت و حضور آقای ظریف به تهران جهت ارایه گزارش به رییس جمهوری محترم، ،بنا به درخواست وی آقای فریدون جهت حضور در این دور ازمذاکرات به وین سفرکرد تا گزارشی تفصیلی از آنچه که در دور اخیر مذاکرات روی داده، باطلاع آقای دکتر روحانی برساند.»

روزنامه جمهوری اسلامی هم در این باره نوشته  است: سفر حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور به وین برای حضور در مذاکرات وزرای خارجه کشورهای غربی عضو گروه ۱+۵ با وزیرخارجه ایران درباره تدوین متن توافق‌نامه نهائی و جامع هسته‌ای، نشان دهنده پیدایش پیچیدگی در این مذاکرات است. دستیار ویژه رئیس‌جمهور حامل راهکارهائی است که آقای روحانی برای برطرف شدن موانع موجود بر سر راه مذاکرات و رسیدن به توافق نهائی و جامع در نظر گرفته است. سفر وزرای خارجه کشورهای غربی عضو گروه ۱+۵ به وین نیز با همین هدف صورت گرفته که مذاکرات را در سطح سیاسی و فراتر از کارشناسی هسته‌ای به نتیجه برسانند.

حضور «فریدون» در وین به درخواست وزیر خارجه بوده است

همچنین محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که علت حضور حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در وین و اضافه شدن وی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مذاکره با گروه ۵+۱ چیست؟ گفت: آقای فریدون به درخواست وزیر امور خارجه و برای انتقال اخبار مذاکرات به حجت‌الاسلام روحانی به وین سفر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


iiu
این مذکرات به نتیجه دلخواه نخواهد رسید!
مذاکرات خانوادگیه اخه!!!!!!!!!!!!!!
سالم
پس اینجا نقش آقای شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی چیست؟!!!!
آقای شمخانی!!!!
کاش خودتون از این پستی که در زمان شما تشریفاتی شده استعفا میدادید
محمد سعید
تداخلی در وظایف یکدیگر ندارند. آقای شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی مسئول جمع بندی و نهایی سازی سیاست های هسته ای و هماهنگی کلیه ارکان نظام در مسئله هسته ای و نظارت بر روند مذاکرات و توافقات جامع هسته ای هست. در ضمن آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس شورای عالی، رئیس آقای شمخانی می باشد و دبیر شورا تابع نظرات و دستورات رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی هست
شما هم چه حرفهایی میزنید!! اگه برادر هوای برادرو نداشته باشه پس کی داشته باشه؟؟!
مگر شما نمی دانی که در کشور ما وقتی مردم به یک نفر برای ریاست جمهوری رای می دهند در واقع به همه فامیل او رای داده اند. "آقای اخوی" در دولت فعلی و حتی دولت قبلی یک منصب کارشناسی بوده و هنوز هم هست. در دولت های آینده شاید به همسر ، خانم والده و مادر زن و پسر خاله هم برسد. بنابر این در انتخابات ریاست جمهوری بعدی چه خوب می شد اگر کاندیداها نه فقط خودشان بلکه همه فامیل نزدیک و دور خودشان را هم معرفی می کردند تا مردم با شناخت بهتری نسبت به فامیل آنها را برای "مناصب پیرامونی" داشته باشند و مانند این دولت اینقدر نسبت به منصب آقای اخوی خرده گیری و انتقاد نکنند.
به دستور خودسرها!!! آقاياني كه ادعايشان در شفافيت كارها و دانستن حق مردم هست گوش فلك را كر كرده اند بفرمايند نقش برادر روحاني در كارها چيه و ايشان چه كاره اند ؟؟
مهدی
دیدیم محمود جونتون تنهایی سفر می رفت و یک هواپیما فک و فامیل همراه خودش نمی برد .وقتی هم ازش بازخواست می کردند میرفت و تو مجلس همه رو تهدید به افشاگری می کرد1
سوروس
قرار شد دولت بلدم بلدم دیگه این اشتباهات گذشته رو تکرار نکنه ...
Iran, Islamic Republic of
هر موقع جلیلی درباره عملکرد مشعشعش در دوران مذاکره گزارش داد و گفت چه دستاوردهایی نظیر تحریم ایران داشته ، آقایان هم به شما گزارش میدن
Iran, Islamic Republic of
دو تا جمله می گم:
1- هنوز دستآوردهای وین مشخص نشده ولی تا اینجاش هم تحقیر و تحریم بیشتر بوده است
2- همین مقدار هم که در وین به ما احترام گذاشته اند و برخی چیزها را صریح نگفته اند دستاورد کارهای گروه های قبلی به سرپرستی آقای لاریجانی و بعد جلیلی است وگرنه ظرف 3 ماهه که طرف غربی زیر بار نمی رفت بخصوص خوب است دقت کنید که یکی دو روز فقط بر سر یک کلمه مذاکرات ادامه داشت

نشانه ی این حرفم هم اینکه در آلماتی حدود 9 ماه قبل از ژنو، مشابه همین بندها را جلو آقای جلیلی هم گذاشتند که ایشان به نظرش کافی نبود و خواست امتیازهای بیشتری بگیرد
شما كي دست از بغض جليلي بر مي دارين...همين بغض شما ها نشون ميده كه اين مرد بر حقه
آقای حسین فریدون برادر آقای روحانی در شهریور ماه سال 92 از سوی رئیس جمهور به عنوان (دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی) منصوب شد
به دستور خودسرها!!! آقاياني كه ادعايشان در شفافيت كارها و دانستن حق مردم هست گوش فلك را كر كرده اند بفرمايند نقش برادر روحاني در كارها چيه و ايشان چه كاره اند ؟؟
Netherlands
بلومبرگ خبر نداره اینجا شیر تو شیره ... هرکی از راه میرسه میپره سوار اتوبوس میشه میگه منم میام...
فریدون هفته ...
Iran, Islamic Republic of
چرا؟
مها
بابا این فریدون چه نابغه ای هست !!!
کاش زودتر این بابا رو میفرستادن تو مذاکرات که راهگشا بشه !!!!!!
بابک
Iran, Islamic Republic of
چطور حضور کل فامیل و همسایه ها و آشنایان احمدی نژاد رو تو تورهای متعدد آمریکا گردی نمیدیدین؟
مها
خیلی از احمدی نژاد عقده داری ها !!!
تهمت نزن
سند بیاذ اگه راست میگی...
البته که شما تمام منابعتون از bbc ...
بعله...
saeed
باتوجه به شکل گیری یک طبقه سیاسی خاص (اخویگرا) فکر میکنم دراصلاحیه بعدی قانون انتخابات باید کاندیداها ازبین برادارنشون یکی رو برای دادن رای مستقیم مردم اعلام کنن!! آخه ما به روحانی رای دادیم نه حسین آقافریدون!
ناشناس
به همون دلیلی که احمدی نژاد زن و بچه و تیره و طایفه شو با خودش میبرد نیویورک.
شما جلبک هایب مدعی که قرار بود این اشتباهات رو تکرار نکنید ؟
يعني واقعا شماها نميدونيد مملكت پارتي بازي و فاميل بازيه؟
قبول كنيد اين مطلب را
Iran, Islamic Republic of
انرزي هسته اي حق مسلم ماست
راستی تا یادم نرفته ، به شما بگویم که این شعار هم با مرحمت دولت "اعتدال" یک کمی معتدل شده و تغییر پیدا کرده است. "توافق هسته ای حق مسلم ماست" (-:
United States
فريدون اينجا فريدون اونجا فريدون همه جا