شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رتبه ايران در صادرات سيمان

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 410989
وزير صنعت، معدن و تجارت با اذعان بر اینکه در توليد سيمان از ظرفيت مازاد برخورداريم گفت: ايران رتبه اول صادرات اين محصول مهم به منطقه خاورميانه را داراست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده ظهر پنجشنبه در نشست بررسي مسائل و مشكلات واحدهاي توليدي شهرستان دامغان در سالن جلسات مجتمع عظيم در حال احداث فولاد كوير اين شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ طرح سيمان در كشور در حال ساخت است كه به طور ميانگين ۲۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

وي با یادآوری اینکه سيمان از جمله اقلامي است كه مي توان آن را صادر كرد تصريح كرد: در سالجاري به دليل وجود ناامني در يكي از كشورهاي منطقه صادرات سيمان كاهش داشته است.

وزير صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: بخش هاي خصوصي در توليد سيمان حضوري فعال دارند بايد تلاش خود را در رونق اين صنعت افزايش دهند.

كارخانه سيمان تويه دروار تا رسيدن به نتيجه ايستادگي كند

عضو شوراي اقتصاد كشور به بحث احداث كارخانه تويه دروار در شمال غربي شهرستان دامغان نيز اشاره داشت و افزود: مهم اين است كه اين پروژه بتواند روي پاي خود ايستادگي كند و به نتيجه خوب برسد و بايد فعال شود.

نعمت زاده اضافه كرد: كارخانه سيمان تويه دروار بدون دريافت تسهيلات بانكي و دولتي در حال ساخت است و از منابع سهامداران احداث مي شود.

وي تاكيد كرد: منابع صندوق توسعه ملي در صورت وجود مشكل مي تواند به كارخانه سيمان تويه دروار و استان كمك كند تا اين پروژه تعطيل نشود.

بانك ها تسهيلات با نرخ مصوب را پرداخت كنند

عضو کابینه دولت یازدهم ضمن گلايه از بعضي از بانك ها در عدم پرداخت تسهيلات مصوب به واحدهاي صنعتي و توليدي در كشور گفت: جز بانك صنعت و معدن و توسعه صادرات هيچ يك از بانك هاي دولتي و غيردولتي به تعهدات خود در پرداخت تسهيلات با نرخ مصوب عمل نكرده اند كه از آن ها گلايه داريم.

در اين جلسه مديران واحدهاي صنعتي و توليدي در حال احداث شركت خوروسازان متين كوير، مجتمع عظيم فولاد كوير، سيمان تويه دروار، بيواتانول و نماينده انجمن صنايع شهرستان دامغان گزارشي از روند اجراي پروژه هاي خود ارائه و مسائل و مشكلات پيش روي خود را مطرح كردند.

در اين جلسه استاندار سمنان، نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، امام جمعه، مديركل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و جمعي از مديران استان و شهرستان دامغان حضور داشتند.

وزير صنعت، معدن و تجارت ظهر پنجشنبه با هدف بازديد از شركت خودروسازان متين دامغان و مجتمع عظيم فولاد كوير به شهرستان دامغان سفر كرد و از نزديك در جريان پيشرفت هاي فيزيكي و مسائل آنان قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *