جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۸
۱۸

چرا سرنگونی پهپاد اسرائیلی این بار رسانه ای شد؟/ کارت بازی جدید «سپاه» به «تیم مذاکره کننده»

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 376889
دیروز یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.
چرا سرنگونی پهپاد اسرائیلی این بار رسانه ای شد؟/ کارت بازی جدید «سپاه» به «تیم مذاکره کننده»
گروه سیاسی جهان نيوز ـ براساس اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

اما درباره این اطلاعیه مهم نکات ذیل قابل تامل است:

۱- جاسوسی اسراییل از ایران توسط پهپادها خبری تازه نیست، ضربه به اینگونه پهپادها نیز برای اولین بار اتفاق نیافتاده است. اینکه این مسأله توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه ای شده نشان می دهد که ایران این بار خواسته پیام هایی به افکار عمومی منطقه و برخی کشورهای غربی همراه با اسراییل در شرایط کنونی صادر کند. این پیام ها در هفته صنعت دفاعی و همزمان با جنگ مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی و همچنین سخنان قاطع اخیر رهبر معظم انقلاب درباره صهیونیست ها بیشتر معنا پیدا می کند.

۲- در رسانه ای شدن شکار پهپاد اسراییلی نکته مهم دیگری نیز نهفته است، برخی اخبار نشان می دهد که پهپاد مذکور دارای قسمت نرم افزاری خاص و ساخته انحصاری رژیم صهیونیستی است. این رژیم در ماه های اخیر تلاش کرده که حتی از این نوع پهپادها به کشورهای پیشرفته در حوزه نظامی همچون روسیه و چین نیز بفروشد. رسانه ای شدن شکار این پهپاد ضربه اقتصادی سنگینی به این پروژه نظامی – اقتصادی وارد می کند. همچنانکه طی سالیان اخیر با شلیک موشک های محور مقاومت به تل آویو و نقاط مختلف اسراییل ضعف های سیستم موشکی گنبد آهنین آشکار شد و کشور هند را از خرید مشابه آن از آمریکا پشیمان کرد.

۳- در حالی که رژیم صهیونیستی طی یک ماه اخیر با جنایات بی سابقه به عنوان رژیمی خون ریز و کودک کش در افکار عمومی دنیا معرفی شده است، رسانه ای شدن شکار پهپاد این رژیم ابعاد دیگری از خوی تجاوز گری و تنش آفرین بودن اسراییل را در افکار عمومی نمایان می کند. عملیات رسانه ای سپاه نشان می دهد که در این حادثه بسیار هوشمندانه عمل شده است.

۴- تیم مذاکره کننده ایران در آستانه مذاکرات جدید هسته ای چند روز دیگر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل قرار دارد. سپاه با رسانه ای کردن این اتفاق کارت بازی دیگری نیز به تیم مذاکره کننده تقدیم کرده است. این کارت بازی قدرت و اقتدار نظامی ایران در حفاظت از تاسیسات هسته ای ایران را باری دیگر به تصویر می کشاند.

۵- از ادبیات فرماندهان سپاه پاسدارن بر می آید که در این باره نکات دیگری نیز وجود دارد که به نظر می رسد افکار عمومی به زودی با آن مواجه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ظریف قدرش رو نمی دونه
بازم روی چرخ میشینه و سرش رو یک طرف میندازه و فقط و فقط میخنده
بخدا پشیمانم از رای که دادم
ارمیا
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که ظریف و بروبچه های وزارت خارجه هم مثل سپاه برای کشور افتخار آفرین باشن...
و ببینن قدرت مقاومت رو و محبتی که خداوند به خاطر مقاومت و سازش ناپذیری و تیزهوشی سپاه در دل مردم قرار داده...
کار سپاه ارزشمند و بسیار خوب بود اما این پهپاد تا عمق خاک ما نفوذ کرده و اطلاعات ارسال کرده که خیلی حائز اهمیته
حسن
از کجا میدونی دادا ؟
شاید خودت یه کاره ای هستی !!!
mohamad
تحليل خوبي بود
مرسي
واقع بینی
به نظر میاد این اقدام هرچند بجاست و قابل یقدیر
اما از اینکه تا مرکز ایران رسیده و همزمان فیلم هایش را ارسال کرده جای نگرانیست
رض
هدف این پهباد٬ جاسوسی از تاسیسات بوده و سپاه به صورت هوشمندانه٬ درست نزدیک نطنز و قبل از ورود به تاسیسات هسته ای اونو زد تا هدف و شیطنت اسرائیل رو ثابت کنه به عنوان مدرک - فیلم ها و اطلاعاتی که تا قبل از نطنز گرفته و ارسال کرده هیچ به دردشون نمی خوره٬ چون اینها همینطوری براحتی با استفاده از ماهواره های جاسوسی آمریکا و گوگل و ناسا و .... کلی اطلاعات و تصاویر با جزئیات از تمام شهرهای کشور می گیرن
اين جز اون چيزايي است که بايد محرمانه بمونه
شايد پيداش کرده بودن و ميخواستن ببينن قصدش چيه!
و تو زمان خطرى شدن زدنش
مطمئنا از اينجور شايدها بوده
عزیز جان به احتمال قوی می خواستند مطمئن بشن که هدفش کدوم نقطه کشور بوده، نه اینکه توانایی انهدامش در ابتدای مرزهای کشور رو نداشته باشند.
مریم
ایول به این سپاه .دستش درد نکنه .خدا رو بخاطر داشتن چنین نیروهای معتقد و قوی شاکریم
حالا آقایون هی لبخند برنند و به مردم بگن بزدل ها
والله اسرائيل اوهن من بيت العنكبوت
فاطمه
.... باشد که آقای ظریف فکر نکند آمریکا می تواند غلط های زیادی بکند چون

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!
دست سرهنگ ها درد نکند
قابل توجه حقوق دان ها
با ال علی هر که در افتاد ور افتاد
خداوند ما رو بر قوم کافر غالب میکنه.این وعده ی خداونده
خاطره
خدا حفظشون کنه سرداران سپاه اسلام رو
چقدر خوب همه مسائل رو به هم ربط میدید!!! هرطور شده میخواید دولت و اصلاح طلبان و حامیان دولت رو به مسائل امنیتی و نظامی ربط بدید و طرف مقابلتونو رو تخریب کنید
رهگذر
دم شما رزمندگان اسلام گرم