جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۳۰
الیاس نادران:

در توافق ژنو بیش از حد اعتماد ایجاد کردیم/ در پرونده هاشمی فشار به قوه قضائیه زیاد است

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 406588
نماینده مردم تهران در مجلس گفت:در توافق ژنو اعتقاد ما بر این است که بیش از حد ایجاد اعتماد کرده‌ایم زیرا هر چه در مقابل دشمنان انعطاف نشان دهیم گرگ‌تر خواهند شد.
در توافق ژنو بیش از حد اعتماد ایجاد کردیم/ در پرونده هاشمی فشار به قوه قضائیه زیاد است
به گزارش جهان، الیاس نادران دوشنبه شب در جشن دهه انقلاب که در مسجد چهارمردان برگزار شد اظهار کرد: شکستن هلال شیعی در منطقه یکی از نقشه‌های دشمنان بوده و هست ولی به لطف الهی این نقشه آنها هیچگاه عملی نخواهد شد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در نبرد شش روزه، سرزمین‌های زیادی را از کشورهای عربی تصرف کرد ولی بعد از گذشت ۴۰ سال با وجود همه کمک‌های تسلیحاتی و پیشرفت‌های نظامی، از گروهی چریکی و مبارز به نام حزب‌الله پس از ۳۳ روز اعلام شکست می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این توفیق الهی و قدرت الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی است گفت: در ماجرای یمن و چند ماه پیش، رهبری حوثی‌ها با سید حسن نصرالله دیداری داشت و گفته بود ما با فرماندهی بیعت کرده‌ایم و لازم نیست دیگر با سرباز او هم بیعت کنیم.

وی ادامه داد: اراده قطعی الهی این است که دین خدا به دست مردان الهی در زمین گسترش یابد و این وعده پروردگار عالم است.

نادران با بیان اینکه مشغولیت‌های روزمره ما را از آثار و برکات انقلاب غافل کرده است گفت: امروز از برکات انقلاب اسلامی در داخل کشور و سطح بین‌الملل برخورداریم در حالیکه برخی به دنبال این هستند که ما باید به بازیگر هنجارپذیر جهانی تبدیل شویم تا شاید جایی در عرصه بین‌الملل به ایران بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اهداف سند ۲۰ ساله چشم‌انداز و تحقق رهنمودهای امام و رهبری جز با اقدامات امثال قاسم سلیمانی‌ها محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به شیوه غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای گفت: آنها در گام نخست برخی محدودیت‌ها را تحمیل کردند و می‌خواستند در گام دوم، یک توافق سیاسی کلی را به بار بنشانند و بگویند دو طرف اراده سیاسی برای حل مسئله دارند و بعد هم جشن هسته‌ای بگیرند و مطالبات اجتماعی ایجاد کنند و سپس ایران را از جزئیات برحذر دارند ولی به یقین می‌گویم که اگر در این کشور سانتریفیوژها نچرخند هیچ چیز نخواهد چرخید و آمریکا حق نفس کشیدن را هم از ما می‌گیرد.

نادران پیشرفت‌های فضایی ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر بتوانیم به طور کامل چرخه تولید سوخت هسته‌ای را در داخل کشور داشته باشیم و غنی‌سازی را به ۵۶ درصد برسانیم، آنگاه می‌توانیم سوخت هسته‌ای ماهواره‌ها را هم تامین کنیم تا عمر فعالیت آنها در مدار زمین افزایش یابد در حالیکه امروز غنی‌سازی ۲۰ درصد را هم داده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا می‌گوید ما به ایران اعتماد نداریم گفت: ما هم به غرب اعتماد نداریم؛ آمریکا به شاه هم اعتماد نداشت و اسناد لانه جاسوسی نشان می‌دهد آنها دستگاه‌های شنود برای همه مقامات از جمله شاه را هم نصب کرده بودند در حالیکه شاه کاملا در اختیار آنها بود.

وی تاکید کرد: مسئولان سیاسی ما باید درک کنند که دشمن، همان دشمن است و نمی‌توان به کسی که در عراق و لبنان و دیگر کشورها رو در روی ما مبارزه می‌کند اعتماد کرد؛ مسئله کسانی که ظاهر را می‌بینند و گمان می‌کنند با بگو و بخند مسئله حل می‌شود در فهم همین موضوع است.

نادران با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، اکثریتی به روحانی رأی دادند و مجلس هم همه گونه همکاری را برای شکل‌گیری کابینه و خدمت به مردم انجام داد گفت: در حوزه اقتصاد اتفاق اساسی افتاد، راهبرد اساسی دولت بر این شد که با مهار نقدینگی که اقدامی ارزشمند است، بتواند افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها را مهار و فشار بر مردم را کم کند ولی این سیاست به تنهایی ناقص است زیرا مهار نقدینگی به طور مستقیم بر روی تولید اثر می‌گذارد و بورس آسیب می‌بیند؛ وقتی سودآوری کارخانجات کاهش یابد ارزش سهام آنها هم کمتر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بازار کار نیز طی یک سال و نیم گذشته بیش از یک میلیون نفر به طور خالص بازنشسته، اخراج یا بازخرید شدند به عبارتی رکود در صنعت کشور حاصل می‌شود که علائم آن را در تولیدات و محصولات می‌توان مشاهده کرد؛ کدام شاخص افزایش یافته که بگوییم وضعیت اقتصادی بهتر شده است؟

وی بیان کرد: اقداماتی که در کنار مهار نقدینگی باید انجام می‌شدند، اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بودند که ناظر به واقعیت‌های اقتصاد ایران تدوین شده‌اند.

نادران با اشاره به مبنا قرار دادن ظرفیت‌های تولید داخلی، مبارزه با فساد، متنوع‌سازی صادرات کشور از طریق اعتماد به تولید داخلی و مشارکت دادن مردم در همه فعالیت‌های اقتصادی به عنوان برخی از اصول اقتصاد مقاومتی گفت: در تحقق ۲۴ محوری که در اقتصاد مقاومتی تعیین شده‌اند چه اقداماتی صورت گرفته؟ برای این اقدامات باید شاخص‌هایی ارائه کرد و این سوال را پرسید که اگر این سیاست‌ها نبودند چه می‌کردیم که امروز انجام نداده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر کسی می‌تواند هر کاری انجام دهد و در انتها بگوید در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ دولت به جای اعتنا به این سیاست‌ها و حرکت در مسیر صحیح اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، به مذاکرات هسته‌ای دلخوش کرده است.

وی بیان کرد: ورود ماهی ۷۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور و تزریق آن به اقتصاد کاری است که انجام شده ولی سئوال اینجاست که آیا لنگ این پول‌ها بوده‌ایم؟

نادران با بیان اینکه چند بار مذاکرات هسته‌ای تمدید شده است گفت: تا کی دولتمردان ما باید بنشینند و نگاه کنند که آیا آمریکایی‌ها اجازه می‌دهند دروازه‌های کشور به روی کالاهای وارداتی و مصرفی باز شوند؟ این رفتار دشمن را امیدوار می‌کند که می‌تواند با اعمال فشارهای اقتصادی و مطالبات اجتماعی، نظام را به زانو در بیاورد ولی اشتباه می‌کند و باید بداند که خدا اراده کرده است حق را به دست انسان‌های با ایمان پیروز کند.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: باید به فهم مشترک و اراده واقعی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دست یابیم و اگر ظرفیت اجرایی وجود ندارد افرادی را بر سر کار بیاوریم که این توان را دارند؛ حل مسائل معیشتی و اقتصادی مردم و حل معضلات تولید، جز با تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر نیست و هر کسی که گمان می‌کند نسخه دیگری می‌تواند بپیچد به بیراهه رفته است.

وی افزود: بگویند مجلس کجا کوتاهی کرده یا مانع شده است که مسئولیت آن را بپذیریم.

نادران با بیان اینکه ابزار رسانه‌ای دولت و رسانه‌های اصلاح‌طلب و همچنین زخم خورده از اصول‌گرایی در حال شیطنت هستند گفت: این شیطنت‌ها با چند هدف صورت می‌گیرد؛ نخست اختلاف‌افکنی میان اصول‌گرایان و ایجاد شکاف‌های داخلی و دیگری اینکه بگویند اقلیت پایداری در حال اداره مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در بحث استیضاح وزیر علوم و مسائل بعد از آن همین خط دنبال می‌شد؛ می‌خواهند گروهی را درست کرده و همه را نسبت به آن حساس کنند و سپس بگویند هر کس با این دولت زاویه دارد از آن گروه خط می‌گیرد و سپس ما وادار شویم از پایداری بودن اعلام برائت کنیم.

وی ادامه داد: با همه گلایه‌ای که از دوستان داخل و بیرون مجلس داشته باشیم، موی گندیده اینها را به کسانی که کشور فروش هستند نمی‌دهیم.

نادران با اشاره به شعار پاکدستی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: بنا را بر این گذاشته‌اند که بگویند دولت قبلی که از سوی اصول‌گرایان حمایت می‌شده، صدر تا ذیل دزد است و در این راستا، همه اخبار راست و دروغ را رسانه‌ای می‌کنند؛ در این شرایط یا ما هم باید به واکنش بیفتیم و مسائلی را بگوییم و در نتیجه مردم بگویند همه دزد هستند و یأس اجتماعی سبب شود عقبه نظام از بین برود و آنگاه کسانی که از خارج حمایت می‌شوند وارد عرضه شوند که آنها نه به روحانی رحم می‌کنند نه به لاریجانی و بدتر اینکه این خط تعقیب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتقاد داریم هر کس تخلفی کرده باید به جرایم او رسیدگی شود؛ در این کشور وزارت اطلاعات به عنوان نهادی نظارتی و قوی وجود دارد، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، ذی‌حسابی‌های وزارت اقتصاد و دارایی، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سایر نهادها کارکردهای خود را دارند و باید بررسی‌هایشان را انجام دهند و اگر به نتیجه نرسیدند قوه قضائیه رسیدگی را انجام می‌دهد ولی می‌بینیم کسی می‌آید و می‌گوید فلان شخص ۱۲ هزار میلیارد تومان برده و بعد از آن هم می‌گوید این مقدار نبوده بلکه ۷۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اینگونه شبهه‌افکنی‌ها برای این است که شرایطی به وجود بیاید که ملت نسبت به همه مسئولان نظام بدبین شوند گفت: گرد یأس پاشیدن، بازی کردن در زمین دشمن است و ما وارد این بازی نخواهیم شد.

نادران تصریح کرد: یکی از افراد به من گفت اسامی نمایندگانی که از رحیمی پول گرفته‌اند باید منتشر شود و در جواب گفتم آن زمان که شهرام جزایری پول پخش می‌کرد هم یقه چاک عدالت بودید؟ مستندات باید به قوه قضائیه ارائه شود و اگر کسی عامدا و عالم به قضیه پول را گرفته بر اساس قانون محکوم و رد صلاحیت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال این هستند که با قصه ۱۷۰ نفر، شکاف دیگری میان اصول‌گرایان ایجاد کنند؛ فردی از شهرام جزایری ۵۰۰ میلیون تومان گرفت و کسی دادش در نیامد و طرفدار عدالت نبود ولی شخص دیگری از رحیمی ۳ میلیون تومان گرفته و اینگونه می‌گویند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی در راستای پاک شدن دامان نظام اسلامی باید صورت بگیرد خاطرنشان کرد: ما مدعی نظام اسلامی هستیم و این کار هم باید انجام شود ولی از این کارها برای منکوب کردن یک جریان سیاسی و خارج کردن آن از عرصه سیاست نباید استفاده کرد.

نادران در ادامه به سئوالات حاضران پاسخ گفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارزیابی ایشان از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نظامی و قوای مسلح تصریح کرد: مطرح شده بود که آمریکایی‌ها طرحی دارند مبنی بر اینکه یک توافق کلی سیاسی حاصل شود و سپس وارد مسائل اساسی و جزئیات شوند، دیروز رهبر معظم انقلاب توطئه‌ای را از سوی نظام سلطه افشا کردند که از واکنش امروز آنها می‌توان دریافت که حقیقت چه بوده است؛ امروز اوباما صحبت کرده است توافق یا حاصل می‌شود یا نمی‌شود، این سخن نشان می‌دهد دست دشمنان رو شده است.

وی افزود: رهبری با تیزبینی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را در می‌یابند.

نادران با بیان اینکه عمق استراتژیک رهبر معظم انقلاب در مقاطع حساس مشخص شده است گفت: ایشان در زمان حمله آمریکا به عراق در زمان رژیم بعث فرمودند این جنگ، نبرد بنی عباس با بنی امیه است؛ گروهی درصدد بودند در زمان آن حمله به بهانه مسلمان بودن ملت عراق در مقابل آمریکا بایستند ولی تیزهوشی رهبری سبب شد تیر دشمنان به سنگ بخورد وگرنه ما هم در باتلاق عراق گرفتار می‌شدیم و آمریکا به بهانه حمایت ایران از رژیم صدام، حملات خود را علیه جمهوری اسلامی گسترش می‌داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این بار هم تدبیر رهبری سبب شد عقبه خوبی برای تیم مذاکره‌کننده حاصل شود که امیدواریم سیاسیون از این عقبه استفاده کنند؛ مذاکرات باید در یک مرحله تمام شود و اگر قرار است توافقی حاصل شود در همین یک مرحله باشد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به تیم هسته‌ای اعتماد دارم و آنها را فرزندان انقلاب می‌دانم، ما هم نه از ایشان جلوتر می‌رویم و نه عقب‌تر؛ ولایت‌مداران واقعی تلاش می‌کنند گوش به فرمان ولی امر خود باشند و آنچه ایشان می‌فرمایند را عملیاتی کنند.

نادران با بیان اینکه توقع نداریم همه جزئیات به مجلس ارائه شود گفت: ولی متوقع هستیم که مقامات تصمیم‌گیر همه واقعیت‌ها را بدانند و تصورمان از واکنش‌ها هم این است که می‌دانند به همین دلیل مطمئن هستیم ولی به طرف‌های خارجی سر سوزنی اعتماد نداریم زیرا آنها را دشمن می‌دانیم و عزیزان ما با دشمنان مذاکره می‌کنند تا حق ملت ایران با بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصل کلی را نباید فراموش کرد که دشمن دشمن است و از او هیچ انتظاری جز دشمنی نمی‌رود؛ برای اینکه بازی نخوریم باید مراقبت کنیم چیزی را از دست ندهیم که نتوانیم جایگزینی برای آن بیابیم؛ در توافق ژنو اعتقاد ما بر این است که بیش از حد ایجاد اعتماد کرده‌ایم زیرا هر چه در مقابل دشمنان انعطاف نشان دهیم گرگ‌تر خواهند شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب جلوی این مسئله را گرفتند؛ در طرح مجلس هم سعی کرده‌ایم پیشدستی کنیم و بگوییم اگر آمریکا در کمیسیون‌های مجلس خود مصوبه‌ای داشته ما در صحن علنی این کار را می‌کنیم و اگر بخواهند تحریمی داشته باشند ما جلوتر مقابله خواهیم کرد.

نادران تصریح کرد: بر این اساس، هر آنچه در مذاکرات برای احقاق حقوق ملت ایران جزو خط قرمزهاست محقق شد که مشکلی نیست وگرنه همه این توافقات بلااثر خواهد بود.

دادگاه مهدی هاشمی و اراده جدی برای محکومیت او و همچنین انتظارات از مجلس برای نظارت کافی بر مسائل اقتصادی به ویژه در پرونده‌هایی مانند بابک زنجانی موضوع سئوالات بعدی بود و نادران هم در جواب گفت: نظارت وجود دارد ولی کافی نیست و به یقین افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند در مجلس هم نفوذ می‌کنند و بستگی به افراد دارد که تا چه میزان مقاومت کنند.

وی افزود: مجلس در این مسئله ضعیف عمل کرده؛ در پرونده ۳ هزار میلیاردی مجلس تا انتها ایستاد ولی در پرونده بابک زنجانی به دلیل محرمانه بودن مسائل، مسئولان اجرایی اطلاعات کامل نمی‌دادند ولی از زمانی که مجلس مطلع شد ایستاد که منجر به دستگیری او شد و بعد از این امر بود که کشفیات زیادی صورت گرفت مبنی بر اینکه جعل از سوی او صورت گرفته هرچند کارهایی هم کرده و با دور زدن تحریم‌ها پول‌هایی را به داخل کشور آورده اما بخشی از مبالغ را باز نگردانده است.

نادران در مورد پرونده مهدی هاشمی و رحیمی خاطرنشان کرد: سال ۸۹ که این مباحث علنی شدند، دو نامه توسط مجلس تدوین شد؛ بیت‌الغزل این نامه‌ها که یکی از آنها ۲۱۶ امضا داشت، این بود که قوه قضائیه به جای پرداختن به خرد و ریزها، به دنبال دانه درشت‌های مفاسد اقتصادی برود و آدرس‌های لازم هم بدون ذکر نام داده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: البته این اقدامات کافی نبودند و لازم است ساز و کاری جدی داشته باشیم؛ در بحث مبارزه با مفاسد مشکلی اساسی داریم هرچند بن بست شکنی صورت گرفت زیرا مقاومت‌های زیادی صورت گرفت و سنگ‌اندازی‌های فراوان شد تا کار به اینجا رسید.

وی ادامه داد: اصل پرونده مهدی هاشمی مربوط به ۱۲ سال پیش است؛ اگر می‌خواهیم حکم یک پرونده عبرت‌آموز و مانع از ورود دیگران به این مسائل باشد، باید به موقع و متناسب با جرم صادر شود؛ در این ایام کلیدی‌ترین شاهد ماجرا که واسطه بوده و پول از طریق او از کشورهای خارجی وارد حساب بانک تجارت مرکزی تهران شده و بعد از کشف رشوه در نروژ پول برگشته، دیگر نیست و گفتند که کشته شده است؛ هنوز هیچ شاهدی برای کشته شدن او وجود ندارد و امروز قاضی، بدون حضور این شاهد کلیدی و تنها بر اساس مکاتبات باید نظر بدهد البته به نظر من ادله به اندازه کافی وجود دارد؛ قوه قضائیه باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند و با وجود تاخیر، حکمی متناسب با جرم صادر کند.

نادران با بیان اینکه برائت او از این دادگاه برای قوه قضائیه این کشور یک فاجعه است گفت: می‌دانیم در این پرونده چه اتفاقاتی افتاده البته فشار هم زیاد است و نباید گمان کرد قضیه ساده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد سوال بعدی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به هر دلیلی حقوق ملت ایران را بدهند ملت ما بعدا تکلیف خود را خواهد دانست ولی اعتقاد ما این است که دشمن، سر سوزنی به ما امتیاز نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در گذشته اگر یک نیروی صهیونیست توسط گروهی آسیب می‌دید تا آن گروه نابود نمی‌شد استکبار جهانی دست بر نمی‌داشت ولی امروز غلطی در سوریه می‌کنند و بدتر از آن بر سرشان می‌آید بر آن سرپوش می‌گذارند و می‌گویند با ما کاری نداشته باشید و ما هم کاری نمی‌کنیم و این اوج ذلت است و امیدواریم دیگر دشمنان ما هم همین گونه شوند اما هر کسی که می‌تواند با تابعیت از رهبری، حقوق ملت ایران را استیفا کند مورد قبول است چه اینکه در مجلس یا دولت باشد ولی از این دشمن نمی‌بینیم که بخواهد امتیازی بدهد.

نادران در مورد سئوال دیگری مبنی بر رفتار مجلس نهم با دولت احمدی‌نژاد گفت: رفتار مجلس با دولت‌های نهم و دهم را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ یک بخش تا پایان دولت نهم و بخشی دیگر از ۱۱ روز خانه‌نشینی تا پایان دولت دهم، ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم بلکه هر کس در خط ولایت بود در خدمت او هستیم ولی اگر کسی مستقل از خط رهبری بخواهد هویت مستقلی برای خود بسازد و انا رجل بگوید ما با او نیستیم، هر کس که می‌خواهد باشد البته به کارهایی که در دولت دهم صورت گرفت نقدهایی داشتیم و به دولت هم انتقال دادیم هرچند رسانه‌ای نشدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکشنبه سیاه و کشمکش میان احمدی‌نژاد و لاریجانی را هیچ کس از یاد نمی‌برد که رئیس جمهور وقت فیلمی را به نمایش گذاشت و سوال ما هم این بود که اگر این جلسه استیضاح برگزار نمی‌شد، این انسان این عیب‌ها را نداشت؟ تصور ایشان این بود که استیضاح آقای شیخ‌الاسلام با مدیریت لاریجانی و به دلیل قضیه آقای مرتضوی بوده است در حالی که این نظر کاملا اشتباه بود.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فشار بر قوه قضاییه از یک طرف هست یا دو طرف؟
روژین اسدی
Iran, Islamic Republic of
توافق ژنو غروز جوانان ما را جریحه دار کرد و باعث سرخوردگی نسل جوان شد
بهار
بعید میدانم با این فشاری که بر قوه قضائیه هست این آقازاده حکمی متناسب با جرائمش صادر شود...
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
از هول اینکه حلیم تحت هر شرایطی باید 100 روزه آماد شود و دشمن (ببخشید کدخدا) هم از ماجرا بو برده بود، هر چه گفتند و خواستند و نوشتند را امضا کردیم و نگفتیم نه، به امید وعده سر خرمن ...
و دیدیم که نشد و هیج کلیدی هم نتوانست قفل مشکلات اقتصادی را باز کند. به جای استفاده از شاه کلید اقتصاد مقاومتی با واردات روز افزون کالاهای استراتژیک!!! مثل پورشه و مازراتی و... به دستان ناپاک و آلوده کدخدا چشم دوختیم تا بلکه ...ولی افسوس که ...
و این داستان ادامه دارد...........................
علي
Iran, Islamic Republic of
انعطاف در برابر دشمن بنابر بيانات مقام معظم رهبري تنها بايد هوشمندانه و از سر اقتدار باشد. هرگاه دشمن رقيب را ضعيف و آسيب پذير قلمداد كند، قطعا بر او خواهد تاخت.
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
انتظار و مطالبه ملت از قوه قضاییه این است که نشان دهد در نظام برخاسته از آرمانهای والای خمینی کبیر، ایجاد سپر آهنین و فولادی برای عده ای اقازاده که خود را مالک و صاحب نفت و ثروت و سرمایه وبیت المال مردم می دانند، هیچ جایگاهی و محلی از اعراب ندارد و این انقلاب به واقع همان میقاتی است که امام (ره) آن را از آن پابرهنگان و مستضعفان دانستند. و همه در برابر قانون برابرند.
بله فشار زیاده البته از طرف امثال شما که استناد حرفاتون به نیک آهنگ کوثره! ....
حمید
حمایت از یک متهم حتما برای شما نان دارد...
Iran, Islamic Republic of
خداوند اميد كسي كه به غير بسته شود، نا اميد خواهد كرد
با توجه به سخنان صریح مقام معظم رهبری بهتراست دوستان تفسیرهای متفاوت را ارائه ندهند.
پوریا
بله ما هم پشت سر ایشون هستیم ..
بیطرف
راستی اقای نادران به پرونده اقای .... که در یکشنبه سیاه افشا شد چه زمانی رسیدگی خواهد شد؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
دقیقا بفرمایید که قوه قضاییه چگونه تحت فشار است؟؟؟....
United States
به خدا قسم اگر بعضیا تایپ نکنن ما فکر نمی کنیم خدایی نکرده دستشون علیله!به این واضحی این همه نادران حرف زده این چیه نوشتی؟
حمید
از طرف خاندان هزاردستان و مافیای آنها
Iran, Islamic Republic of
چرا نماینده های اصولگرا در مورد پرونده هاشمی سکوت کرده اند؟؟؟
چرا فریاد نمی زنند؟؟
چرا در حمایت از قوه قضاییه نامه نمی زنند؟؟؟
و چرا ....
United States
بابا گل به خودی نزن کدوم سکوت؟
مصطفی
از این بیشتر نمی تونن خودشونو ....
انشاءالله که قوه قضاییه با قدرت و سرعت به پرونده مفاسد اقتصادی و امنیتی آقازاده جنجالی رسیدگی نماید و تحت تاثیر فشارهای وارده قرار نگیرد .
مردم ایران پشتیبان قوه قضاییه هستند تا هرچه سریعتر پرونده جونیور به فرجام برسد و رای قاطع و شفاف صادر شود.
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا پاسخگوی عملکرد و نظارت ....
اقای نادران بفرمایندچراانتقادخودشان رادردولت دهم رسانه ای نکردند!‍!!...
جهان جان بقیه جمله کو؟؟؟؟!!!!!!!
چرا اسامي 170نفر منتشر نميشود.چرافشار براي هيئت رئيسه براي عدم افشا شديد است.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در قوه قضائيه بهتره ستادي تشكيل بشه به عنوا ن ستاد پيگيري غارت ملي در دولت هاي نهم و دهم
درود بر نادران و توکلی و زاکانی سه نماینده شجاع مردمی
مجلس انجایی کوتاهی کرده که اسامی خود را که از رحیمی پول گرفتند اعلام نمیکند
بوسجین
قوه قضائیه باید برای فساد مسئولین و اقازاده ها و اطرافیان ان که کم هم نیستند باید دادگاه ویزه تشکیل دهد مانند دادگاه نظامی و یا روحانیت تا سریع به ان رسیدگی کند چرا که ابروی نظام در میان است و این مسئله هم در بعد داخلی و هم در ابعاد خارجی تاثیر گذار است و مکسئله کش پیدا نکند