پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴۹
۱۴۸
یاد آن روزها به خیر؛

واکنش شریعتمداری به اظهارات هاشمی

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 416983
آقای هاشمی پیش‌از این هم از قول حضرت امام(ره) نقل کرده بودند که آن بزرگوار مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند! که البته آثار مکتوب و مضبوط حضرت امام (ره) با آنچه آقای هاشمی به آن حضرت نسبت داده‌اند کاملا مغایر و متضاد است.
واکنش شریعتمداری به اظهارات هاشمی
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: صبح دیروز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «بانوی انقلاب» که به منظور تجلیل از مقام و خدمات همسر مرحومه حضرت امام(ره) برپا شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن بانوی پرهیزگار به مسائلی بیرون از موضوع همایش اشاره داشتند که هر چند قلم زدن به انتقاد از اظهارات ایشان خوشایند نیست ولی از آنجا که پای ارزش‌های انقلاب در میان است، عبور بی‌تفاوت از کنار آنچه گفته‌اند نیز بایسته به نظر نمی‌رسد:

۱- آقای هاشمی می‌فرمایند: «در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم. چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم، همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.» درباره این بخش از اظهارات ایشان پرسش‌هایی هست؛

الف: چرا جناب هاشمی رفسنجانی در نقل خاطرات و مسائل گذشته به درگذشتگان استناد می‌کنند که پی بردن به صحت و سقم آن نیازمند دسترسی به آنان است و این دسترسی امکان‌پذیر نیست؟ آقای هاشمی پیش‌از این هم از قول حضرت امام(ره) نقل کرده بودند که آن بزرگوار مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند! که البته آثار مکتوب و مضبوط حضرت امام (ره) با آنچه آقای هاشمی به آن حضرت نسبت داده‌اند کاملا مغایر و متضاد است. در اظهارات دیروز هم سخنانی را به همسر امام نسبت داده‌اند که مراجعه و پرس و جو از آن مرحومه نیز امکان‌پذیر نمی‌باشد!

ب: فرموده‌اند همسر امام(ره) به ایشان گفته‌اند: «حضرت امام(ره) این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت همسر امام سبب شد من قبول کردم و پذیرفتم.» به یقین آقای هاشمی اطلاع دارند که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ علاوه بر آقای هاشمی، آقایان علی لاریجانی، محسن رضایی، مهدی کروبی، مصطفی معین، محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد و محسن مهرعلیزاده نامزد بودند. و جای این سؤال است که آیا همسر مرحومه امام(ره) هیچیک از نامزدهای یاد‌شده را لایق ریاست جمهوری نمی‌دانستند؟! و با بیان «آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند»؟! آنان را تحقیر کرده‌اند؟! این برخورد از سوی بانوی، پرهیزگاری نظیر همسر حضرت امام(ره) باور کردنی نیست.

ج: با توجه به اینکه آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ موفق به کسب آراء مردم نشده و از رقیب خود شکست خورده بود، پیشنهاد منتسب به همسر حضرت امام(ره) را چگونه باید تفسیر کرد؟ آیا مقصود همسر امام راحل(ره) از توصیه به نامزدی آقای هاشمی در انتخابات ۸۴ این بوده است که ناکامی ایشان در کسب آراء مردم را به نمایش بگذارند؟! این برداشت که با بخش دیگر توصیه همسر امام به آقای هاشمی مغایرت دارد. آنجا که به نقل از آن مرحومه آورده‌اند؛ «امام این انقلاب را به دست شماها سپردند»!

۲- آقای رفسنجانی در سخنان دیروز خود، نقل قول غیرقابل قبول دیگری نیز به حضرت امام(ره) نسبت داده و گفته‌اند؛ «امام به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کنند. البته گفتند جام زهر را نوشیدم. اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد»! در این باره گفتنی است که؛

الف: این روزها برخی از پژوهشگران تاریخ معاصر با استناد به رخدادها و اسناد سال‌های پایانی جنگ و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی امام(ره)، نتیجه می‌گیرند که جناب هاشمی رفسنجانی در زمینه‌سازی برای پذیرش قطعنامه و به تعبیر حضرت امام «نوشیدن جام زهر» نقش ویژه و مؤثری داشته است. که بدون قضاوت درباره آن و با اعتقاد به اینکه همه تصمیم‌های حضرت امام(ره) ریشه الهی داشته و با مصلحت‌اندیشی برای اسلام و انقلاب اتخاذ شده بود. به نظر می‌رسد آقای هاشمی با انتساب این جمله به امام راحل که «دو سه‌ماه پس از جنگ به خود من گفتند جام زهر برای من شیرین شد»! در پی رفع اتهام از خود بوده‌اند.

ب: سخن مورد اشاره آقای هاشمی در متن و محتوای خود این مضمون را نیز القاء می‌کند که اگرچه پذیرش قطعنامه برای امام راحل(ره) به منزله نوشیدن جام زهر بوده است ولی تلاش آقای هاشمی در زمینه‌سازی برای پذیرش آن- بخوانید جام زهر- از دوراندیشی و درایت بیشتر ایشان نسبت به حضرت امام(ره) حکایت می‌کند! و حاکی از آن است که حضرت امام(ره) چند ماه بعد از نوشیدن جام زهر به درایت آقای هاشمی پی برده و - به قول ایشان- متوجه شیرینی و حلاوت آن شده‌اند!

ج: و اما؛ نگران کننده‌تر از دو نکته یاد شده آن که؛ این روزها یک جریان سیاسی نه چندان ناشناخته، اصرار دارد و به دهها زبان و بیان، برای مردم و نظام اسلامی در تقابل با آمریکا نسخه تسلیم می‌پیچد و این توهم را در شیپور فریب می‌دمد که برخورداری از آینده روشن و از جمله گشایش اقتصادی فقط در گرو تن دادن به خواسته‌های آمریکا و متحدانش است! و توصیه می‌کند که در چالش هسته‌ای چاره‌ای جز کوتاه آمدن و دست کشیدن از این فناوری نیست و یا در منطقه نیز نباید با حمایت از جنبش‌های مقاومت آمریکا و اسرائیل و رژیم‌های دست نشانده را در مقابل خود داشته باشیم! که درباره ذلت‌آور بودن این دیدگاه و سرانجام فاجعه‌آمیز آن، یعنی تبدیل ایران اسلامی به کشوری فقیر و ضعیف و بی‌آینده، گزارش‌های مستندی داشته‌ایم و نیازی به تکرار آن نیست اما، جریان مورد اشاره در پاسخ به این پرسش که چرا باید به ذلت در مقابل دشمنان خونریز و غارتگر تن بدهیم؟ اعلام می‌کند که این کوتاه آمدن در مقابل دشمن و تن دادن به خواسته‌های آمریکا و متحدانش چیزی شبیه نوشیدن جام زهر از سوی امام(ره) است که چاره‌ای جز آن نیست!

با توجه به دیدگاه مورد اشاره آیا این توهم در ذهن مخاطبان شکل نمی‌گیرد که آقای هاشمی -خدای نخواسته- قصد دارد نتیجه کوتاه آمدن در مقابل دشمن را «شیرین» معرفی کند؟! بگذریم از این واقعیت که اساسا مقایسه پذیرش قطعنامه با تن دادن به ذلت در برابر دشمن قیاس مع‌الفارق است. آیا حضرت امام(ره) بعد از پذیرش قطعنامه از مقابله با آمریکا و متحدانش دست کشیدند؟! یا با صراحت و اصرار بیشتری بر آن تأکید ورزیدند؟! و...

۳- آقای هاشمی می‌گوید؛ «آدم‌های خشکه مقدس، جاهل و نادان نیز هستند که معتقدند امروز همه مصیبت این است که چند زن بدحجاب در خیابان باشد. بله این مصیبت است و این زنها باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند اما، مسئله این است که بقیه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها،‌سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود چه می‌شود؟» در این باره نیز گفتنی است؛
الف: بدیهی است که به قول ایشان، خانم‌ها باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند و باز هم به قول ایشان، بدحجابی فقط یکی از مشکلات است. ولی چه کسی این مسئله را اصلی‌ترین مشکل قلمداد کرده است؟! و اما، باید از آقای هاشمی پرسید آیا حضرتعالی نبودید که روز ۱۲ اردیبهشت ۶۵ در خطبه نماز جمعه تهران، پیشنهاد می‌کردید خانم‌های بدحجاب باید به اردوگاه‌های بازسازی منتقل بشوند و فرموده بودید این خانم‌ها باید خودشان در اردوگاه‌ها کار کنند و مخارج خویش را تأمین کنند زیرا اکثرا از قشر مرفه هستند و با پول‌های بادآورده که خودشان یا شوهرانشان دزدیده‌اند زندگی می‌کنند و...!!

جناب هاشمی! حالا یک‌بار دیگر سخنان دیروزتان را مرور بفرمائید!

ب: در حالی که دشمنان بیرونی با تحریف واقعیات، جمهوری اسلامی را به حق‌کشی و سرکوب و ظلم به مردم و زندانیان متهم می‌کنند! آقای هاشمی بر این توهمات و فضاسازی‌های کاذب، تاکید می‌ورزد و البته حتی یک نمونه نیز برای ادعاهای خود ارائه نمی‌کند.

ج: فرموده‌اند مسائل زندان‌ها، ظلم‌ها سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود چه می‌شود؟ که با عرض پوزش باید گفت؛ آیا دریافت رشوه‌های چندین میلیون دلاری از شرکت‌های نفتی بیگانه برای حراج بیت‌المال و به نفع بیگانگان ظلم به ملت نیست؟ آیا درخواست از بیگانگان برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، پایمال کردن حق ملت نیست؟ آیا همراهی با مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس در فتنه ۸۸ و دمیدن در اتهام تقلب، همسویی با دشمنان و ضایع کردن حق ملت نیست؟! اگر موارد یاد شده مصداق، ظلم و حق‌کشی و... نیست، پس چیست؟! و باید پرسید؛ بازداشت و رسیدگی به جرایم یاد شده ظلم و حق‌کشی است یا نادیده گرفتن آن؟!

و بالاخره یاد آن روزها به خیر که مواضع و عملکرد انقلابی آقای هاشمی‌رفسنجانی و حضور پرشور ایشان در جبهه‌ها و... خشم دشمنان ایران اسلامی و رضایت توده‌های مردم پاکباخته را در پی داشت. امید آن که اردوگاه پیشین خود را ترک نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مریم
Iran, Islamic Republic of
حسین جون تا کی تحریم بدبختی
ایرانی فدایی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
واقعا هر لحظه پی میبریم که این قران کتابی است برای تمام دوران،میفرماید:چه بسا اموال و فرزندان شما را منحرف سازند.
افشین
.... خیال کردی که اگر تحریم نباشد چه می شود مگر نمی بینی کشورهایی که زیر سلطه آمریکا هستند و تحریم هم نیستند در ناز نعمت هستند یک مقدار اطلاعات خود را زیاد کن متوجه خواهی شد مثل کشور پاکستان و مصر و.........به فر موده امام ما باید به مردم و جوانان کشور خودمان تکیه کنیم و با اقتصاد مقاومتی کشور را بسازیم .
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما ایران رو با اینهمه منابع با کشور فقیری مثل پاکستان مقایسه میکنی؟با سوادمیشه واقعا یه تعریف درست و حسابی از اقتصاد مقاومتی بدی؟
چغوک
United States
منابع بدون مدیرانی دلسوز ومردمی فایده نداره اگر کل منابع دنیاروداشته باشیم بازم اگر مدیرمملکتی ندونه اقتصاد مقاومتی یعنی چی وفقط بوی دلار رو حس بکنه چیزی فایده نداره!!
فقط می خوام به آقای هاشمی بگم که:
هیهات منا الذله
خودت فهمیدی چی نوشتی؟ بهتره مطالب رو دوباره بخونی
بهنام
Iran, Islamic Republic of
لوازم آرایشتون و سونا و استخرتون یا .... با مشکل مواجه شده ؟! تحریمها در کجای زندگی شما تاثیر گذاشته ؟
ایرانی
مریم خانم آزادگی شرافت و عزت سختی داره. نگاه کن ایران بزرگ چقدرش مونده. چون مردم نخواستن زحمت و سختی تحمل کنند. ترکمانچای گلستان جدایی بحرین افغانستان جدای بخشهای سیستان. تسلیم هیچگاه خوشبختی نمیاره.
عمار
Iran, Islamic Republic of
بعضیها بخاطر یک لقمه چرب حاضرند همه چیز خودرا به حراج بگذارند.اما غیرت وهمت ایرانی حتی در شعب ابی طالب هم دست به سوی دشمن دراز نمیکند بلکه با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارد ومیکوشد با تکیه به زانوی خود وافتخار به فرزندان دلیر خود (احمدی روشنها، محققان هوا فضا،نانو و.....)پوزه دشمنان را به خاک مالیده وکشور خود را دراوج قرار دهند .
شیعه برای شکم ذلت نمیپذیرد وزیر بار ظلم نمیرود با تاسی به حضرت اباعبدالله وخمینی بت شکن وخامنه ای کفر ستیز به راه عزت خود ادامه میدهد.
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری درود بر شما
یکی هستی حاج حسین ، دست مریزاد ، این جماعت رو رهاشون کنین ، نسخه جدید صحیفه امام رو هم رو می کنند !
مجاهد
پیر سفر کرده جماران: هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
عشق مجاهد
Iran, Islamic Republic of
مثبت دادم، مشتری شوید برای ما جک بنویسی.
United States
امام خمینی: مخالفان هاشمی بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
چون این سوءاستفاده از فرمایش امام است چنانکه همان امام فرمودند نظراتشان در باره "حال" افراد است . اکنون نیز میزان "حال" آقای هاشمی مطرح است که بشدت گرفتار ع... و ف... و م...و بخصوص "منیت" شده است. ...
Iran, Islamic Republic of
از خودت مايع بزار اگر چيزي داري چرا دورغ به امام نسبت ميدي
Iran, Islamic Republic of
با سوادجان منظورت مایه بود دیگه!!!البته گازو جامد هم داریما!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
امام بادرایتی که داشتند می دانستند هاشمی کیست که در همه موارد حق را با هاشمی مصلحت با هاشمی وزنده بودن نهضت را زنده بودن هاشمی می دانستند
حضرت امام خمینی: ملاک حال فعلی افراد است!
Iran, Islamic Republic of
برو یکم تاریخ انقلاب رو بخون ببین امام این حرف رو در چه مقطی و واسه چی گفته؟/
Iran, Islamic Republic of
لطفا به امام دروغ نبندید. جمله امام اینه:
«بدخواهان[منافقین و کسانی که هاشمی را ترور کرده بودند] باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.
امریکا و دیگر ابرقدرتها بدانند ملت ما زنده است.»

و این جمله اون تعریفی که شما از هاشمی فکر کردید نیست. امام گفتند که حتی با کشتن بعضی افراد شما به چیزی نمیرسید چون نهضت و ملت زنده هستند
این جمله امام است پس چرا به حرف امام منفی میدید؟!
عشق مجاهد
Iran, Islamic Republic of
گفتم به خاطره سخن امام مثبت دادم دقت بفرمایید. امام فرمودند، ملاک حال افراد است.
خودتی
یکی دیگه
امام گفته هاشمی زنده است چون نهضت زنده است، خیلی معنیش متفاوت میشه.
Iran, Islamic Republic of
چون از سخنان امام استفاده ابزاری میکنید .
امام خمینی: ملاک حال فعلی افراد است.
خدا ! به ملت ما بصیرت عنایت بفرما!
امام (ره) در وصیتنامه خود همه چیز و موضوعات بعد از خود را با ملت بیان کردند ایشان در آخر وصیتنامه فرمودند که میزان حال افراد است نه گذشته انها
عمار
معیار حال افراد است....
اینم جمله دیگه ای از حضرت امام(ره)
Iran, Islamic Republic of
حتما حال فعلي افراد رو شما و امثال شما تعيين ميكنيد
نه خیر! حال فعلی افراد را مواضع و حرف های نسنجیده شون تعیین می کنه!
اینا با خودشونم درگیرن
مهدی
چون همین امام فرمود: ملاک حال فعلی افراد است. بنابراین جای جمله مذکور اینجا نیست.
به حرف امام منفی ندادیم به سوء استفاده از این حرف منفی دادیم
پیامبر هم به زبیر لقب سیف الاسلام داده بودند, اما فرزندش او را به جایی رساند که جلوی امامش بایستد
آشنا
زنده است تا ازنهضت دفاع کند یا بعد از امام (ره) با نهضت ....ه????
مهدی
ملاک حال فعلی افراد است.
ملاک حال فعلی افراد است.
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
افراطیون دیروز، اصلاح طلبان و اعتدالگرایان امروز شده اند...
اولا از خداوند متعال توبه و بازگشت ایشان به جبهه حق و انقلاب اسلامی را خواستاریم و اگر خود ایشان اصرار بر پیمودن این راه خطا را دارد از خداوند منان می خواهیم تا گرفتار حبط عمل کامل نشده اگر تا کنون نشده باشد ! او را نجات دهد .
ياسر
درود بر كيهان
نیکو
درودبراقای شریعت مداری آقای هاشمی به کجاچنین شتابان
توفیقی از قزوین
کم کم به یقین می رسیم که آقای هاشمی احاطه ای روی فرمایشات و کلمات خود ندارند
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری اگر می توانید بر علیه هاشمی حرفی بزنید چیزهایی بگو که عامه مردم قبول کنند این اراجیف شما دیگر خریداری ندارد
France
ببخشید آقای با ادب . اراجیف سخنان خودته . ببخشند مردم که مثل خودش صحبت کردم . متاسفم
م
United Kingdom
ر با این بگو مگوها کار ندارم ..
منتظري
United Kingdom
بيشتر عجله كن. منتظرتم
عین سین
Iran, Islamic Republic of
شما امیدواری که آقای هاشمی اردوگاه پیشین خود را ترک نکند، در حالیکه می دانیم که میدانید که ایشان اردوگاهش را حقیقتا ترک کرده، وامروزه سینه او سپر طیف رنگین کمانی ای از افراد مختلف و خطوط فکری آشفته و متلون شده است،و اگر خودش نخواهد، برای نجات او از هیچکس کاری ساخته نیست و ظاهرا ترجیح می دهد آن طرف بماند.
زرديني
Iran, Islamic Republic of
امان از پيري؟
سیروس
خدا از گناه کسی یا کسانی که جام زهر را بدست امام خمینی دادند ،نگذرد.
Iran, Islamic Republic of
خاطرات يك امر شخصي و اكثرا شفاهي ميباشد نميتوان كسي را به خاطر بيان خاطراتش سرزنش كرد و باورش با توجه به شخصيت گوينده به شنوندگان مربوط مي باشد
نه به عنوان یک مسؤول در تریبون عمومی, بره خونشون باسه خانوم بچه ها تا صبح خاطره بگه
Iran, Islamic Republic of
دود از كنده بلند ميشه بچه جان
Iran, Islamic Republic of
همیشه دود از کنده بلند نمیشه !
رضا
حسین جون دوست داریم...
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین دمت گرم
مثل همیشه از بصیرتت لذت بردم
...
Iran, Islamic Republic of
انشاالهله با حاج حسین جونت محشور بشی
Iran, Islamic Republic of
شير شير است اگر چه پير باشد
مجتبی
درسته شیر شیره ولی امان از اینکه تاریخ انقضا گذشته باشه وفاسد شده باشد ادمو مسموم میکنه شدید؟!
خداييش خوب امدي حفظكم الله همه با هم ندا دهيم الهي عظم البل و برح الخفا و انكشف الغطا و انقطع الرجا و ضاقت الارض و منعت السما.....
Iran, Islamic Republic of
خدا ادب به همه مون بده
شیر پیر را شیر های نیرومند از جامعه شیران طرد میکنند
Iran, Islamic Republic of
اگه طردش كردن چرا با يه غرشش همه وحشت ميكنن؟
سرور
شير شير است اگر که شير ماند.
پیر، پیر است اگرچه شیر باشد.
چُغوک
در صورتی که اون قوت جوونی را داشته باشه تازه دندوناشم سالم باشه و قدرت شکار کردن را داشته باشد!!!!!
ناآشنا
داداش !! پیر پیر است اگر چه شیر بود !!!؟؟؟؟
حاج آقا خاطره است دیگر چه میشود کرد ...
نادر
باز همایش و باز حاج آقا یاد خاطرات بی سندش افتاد ....لابد مردم هم بوق هستند که باور کنند
k
ببین عزیزم خود تو رو الان بگیرن تمام چیزایی رو که نوشتی رو تکذیب می کنی !!!!بعد از آقای هاشمی انتظاردارید که تو اون زمان یک موبایل نسل امروزی بر می داشت از صحبتهای مابین خودش با دیگران را ضبط می کرد بله !!!!!!!!!!!!
علي م
Iran, Islamic Republic of
خوب عزيز.. اين بابا چرا همه اش از مرده ها خاطره تعريف ميكنه؟يه بار از زنده ها هم خاطره تعريف كنه تا صحت وسقمش مشخص بشه د...
Iran, Islamic Republic of
جدا کینه ونفرت از هاشمی شما روکورکرده.میشه بگی بیان یه گفتگوی دونفره که کس دیگه ای هم اونجا نبوده نیاز به چه مدرکی داره؟؟؟
"پیری" فی نفسه بد نیست اما نکته مهم پیری این است که باعث میشود هرکس باطنش را بیرون بریزد !
عین سین
Iran, Islamic Republic of
امان از جاه طلبی، از دنیا دوستی
mostafa
Iran, Islamic Republic of
حاج حسين دمت گرم حظ كرديم انشاءا... خداوند شما و امثال شماها را براي انقلاب حفظ بفرمايد.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
من با این مطلب موافق هستم که آقای هاشمی بهتر است خاطرات و یا صحبت های قدیم خود را مرور کنند و این نکته را هم در نظر بگیرند که در همان زمان هم از نظر سنی و هم از نظرجاه وجلال در مرحله ابتدائی نبوده اند و لذا نمی توان گفت جوان بوده و تازه کار
Iran, Islamic Republic of
معمولا هاشمی هر جای سیاست که کم می آورد سریع خواب امام را می بیند نمی دانم چرا امام به خواب دیگر سیاسیون نمی روند فقط و فقط به خواب او می آیند این خود یک سوال است چرا؟؟ فعلا هاشمی می خواهد تمام خانواده از کودک دو ساله تا پیرمرد و پیرزن 90 ساله را به مجلس بفرستد تا بتواند مجلس را هم به دست بگیرد. فعلا هدف هاشمی همین است و بس. یا علی
ئئئ
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی اگه حرف نزنی....
ح ف
تمام افرادی که در انتخابات 84 کاندید شده بودند در دولت خود حاج آقا مسئولیت داشتند همان فردی که پیروز آن انتخابات شد استان دار دولت سزندگی بود سوالی که از حاج آقا میشود این است که : شما مسئولیت ها و خاصه استانداری را به گفته فرمایش بانوی انقلاب به افرادی سپردید که معلوم نبود چه کسانی هستند مگر باز به گفته بانوی انقلاب امام آینده این انقلاب را به شما نسپرده بودند شما با چه مجوزی مسئولیت ها به چنین افرادی واگذار کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج حسین
United States
اگرهاشمی ازامام خاطره تعریف نکند پس چه کسی این کاررابکند ...
Iran, Islamic Republic of
اوناييكه كه با امام مخالف بودن
محسن
امام هم مکرر از شیخ حسین علی منتظری تجلیل کردند، تعبیری نظیر "حاصل عمر" و ...
اما عاقبت...
م ث
Romania
باز هزار رحمت به خاطره چون گاهی خواب هم می دید به همین خاطره راضی هستیم انشا الله که دیگر خواب نبینند
رسول
Iran, Islamic Republic of
خداوند عاقبت اقای هاشمی را ختم به خیر کند البته اگر اطرافیان ناباب بگذارند.
متاسفانه بعضی حرفهای ایشان دقیقا مواضع عوامل استعمار در خارج و داخل است.
Iran, Islamic Republic of
ایشون خودشون سرخط همه اطرافیان و همفکرانشان هستند
حب الدنیا راس کل خطیئه... خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه. آمین
آزاد
خدایا مرگ را همواره پیش چشمانمان قرار ده و یاد آن را برای ما گاه به گاه مگردان. امام هادی علیه السلام

خدا حفظ کند آقای شریعتمداری را که با روشنگری خود آگاهی می بخشند... علیرغم ابنکه از موضع گیریهای آقای هاشمی بسیار متاسف و ناراحتم اما همیشه دعا می کنم به اردوگاه پیشین خود برگردند... یاد مرگ بهترین معلم و هادی انسان است،
افتاب پنهان
اقای شریعتمداری احسنت برادر...
تو چرا به خودت گرفته ای
سرور
تو چرا به خود نمی گیری؟!
سرباز انقلاب
به خودش نگرفته به ارزش های انقلاب گرفته جناب هاشمی وظیفه "بزک کردن" تسلیم را انجام میدهند و باید ملت این را بفهمند و چه صدایی رساتر از جاج حسین
ما تا یاد داریم این بنده خدا هی داد زده
رضا
درود خدا بر هاشمی .بعضی از آقایان فرمایشات امام را عوض کردن در مورد آقای هاشمی وبه تمسخر چیز دیگری گفتن.آقایان جهان نیوز خجالت بکشید اراجیف این ها را منتشر نکنید.خداون دشمنان آقای هاشمی را به راه راست هدایت واگه مثل آقای سریعتمداری قابل هدایت نیستن به بلای دنیوی گرفتار کند،آمین.سانسور نکنید منتشر کنید.
نظر بسیاری از مردم مخالف اقای شریعت مداری است
بابا عقد خودبزرگ بيني داري كه بسياري از مردم رو خودت ميدوني؟ نه جونم ما هم متيونيم بگيم بسياري از مردم موافق حاج حسين هستند
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری مثل همیشه اراجیف بافته است و در آخر یک مشت افترا های نچسب!!!!
France
سلام بر شریعتمداری
مردم می دانند همین حاجی خاطره مدتی پیش می گفت امام را در خواب دیده و نسبت به ایشان
محبت نموده البته ایشان همیشه از زبان مرده ها نقل قول میکنه
Iran, Islamic Republic of
آیا دریافت رشوه‌های چندین میلیون دلاری از شرکت‌های نفتی بیگانه برای حراج بیت‌المال و به نفع بیگانگان ظلم به ملت نیست؟ آیا درخواست از بیگانگان برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، پایمال کردن حق ملت نیست؟ آیا همراهی با مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس در فتنه ۸۸ و دمیدن در اتهام تقلب، همسویی با دشمنان و ضایع کردن حق ملت نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا همیشه ایشان به نظر مردگان که قابل استناد و پیگیری نیست اشاره مکنند ایا منظور همسر امام این نبود که به ایشان بفهماند که مقبولیت اقای هاشمی در نزد مردم تمام شده؟
امیر
چرا نظرات مخالف رو منتشر نمیکنید؟؟؟؟؟؟
امیر
من خداایش دیگه جهان نیوز رو از ذهنم پاک کردم تا الان چه فکر میکردیم و چه دیدیم
سعید
باز هم گل گفتی . حق گفتی حاج حسین سردار قلم
بر دهان متملق باید خاک پاشید.
ایشان کی سردار قلم است سردار قلم شهید آوینی بود که توهین وافتراءو تخریب دیگران نمی کرد.
ایشان سردار تفرقه اند وبس.
هاشمی یکی از ستونهای انقلابه و با این حرفها نمیلرزه در ضمن این که طرف صحبتهای هاشمی افرادی هستند که درقید حیات نیستند باید ببنیم این افراد کجای انقلاب هستن وقتی هاشمی یه سره با امام و بیتش و رهبری بودن انتظار داری صحبتاشو با شما بگه که اصلا معلوم نبوده کجای انقلاب بودید
با اینکه با نظرات سایتتون موافق نیستم ولی ممنونم بخاطر چاپ نظرم قبلنا چاپ نمیکردید همین مشخص میکنه که ظرفیتها بالا رفته خوشم اومد از مرامتون
سبحان
خداوند این مرد بزگ و دانا آقای شریعتمداری را حفظ کند که آگاه سازیشان نظیر ندارد و نان روز خور نیست.
اخیییییییش کیف کردم خدا آقای شریعتمداری را صد سال بلکه بیشتر عمر باعزت بده ماشالله لا حول ولاقوه الا بالله
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی به جای دست زدن به هر سخن و اقدامی برای کسب محبوبیت. محبوبیت رو از محبوب واقعی بگیر. گیرم که چهار روز هم بین یک عده با این حرفها مقبول افتادین بعد از آن پیش خدا پاسخی دارید؟!؟!؟
احسان
دورودبرحاج حسین اقای شریعتمداری
امان از خود بزرگ بینی و خودخواهی /جناب اقای شریعتمداری حد خودتان را بدانید فکر نکنید هرکه با بزرگان درافتد مشهور شود امثال شما اصولگراها را به این روز انداختند و اصلح طلبان را زنده کردند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خيلي با حال بود .
...
شب اول قبر
Iran, Islamic Republic of
دلمان برای حاج آقا خاطره تنگ شده بود. چند ماهی می شود که حاج آقا، خاطره تعریف نکرده بودند ...
افرين به جناب شريعتمداري كه سخن از دل دردمند ٣٠ ساله مردم عليه اين اقا و اقازاده هايش ميكويند.عزت يعني اين.
Iran, Islamic Republic of
ملت فهيم ايران اسلامي هنوز هم انرژي هسته اي را حق مسلم خود ميداند.
قابل توجه جدي مذاكره كنندگان!!!!!!!!!!!!!!!!
امیرسعید ابوزهرا
آقای استوانه! میشه بسه.
خوابگذار
Iran, Islamic Republic of
یاد آن روزها بخیر که حاج آقا هفته ای یک خاطره و ماهانه یک خواب از امام برایمان تعریف می کردند.
بهتر این است تمام سخنان ایشان از سال 1384 قبل از انتخابات تا به حال را که راجع علت حضور وی در انتخابات بوده را یک جا آرشیو کنید ودر سایت بزنید بقیه را مردم با مطالعه بهتر درک میکنند
برادر شما اصلا با کی کارداری؟
..... ازطرف مردم حرف می زنید؟ و.....
منصور
با این شعارهای تند نمی توان فرهنگی را ساخت و فرهنگی را نابود کرد، نفرین کردن ها و آرزوی مرگ خواستن ها، ایجاد فاصله می کند. نمی توان در درون ملت ها نفوذ کرد. پرچم یک کشور در زیر لاستیک های خودرو در پایتخت و بعضی شهرهای کشور مشاهده نمودم، این ضعف ما می باشد. بایستی با زبان بین المللی پیش رفت و افکار بلند خود را ترویج داد نه با این شعارهای عقب مانده
Iran, Islamic Republic of
همه نظام واس ماس
فرهود حسینی فرد
اقای هاشمیه دیگه!!!زیاد جدی نگیرید بابا!!!
علي م
...همه اش از مردگان خاطره نقل مي كنه
دلواپس
آقای شریعتمداری این روزها زبان گویای ماست ...
محب
ایشون همیشه زبان گویای ملت شریف ایران اسلامی بوده اند و ان شاءالله که خواهند ماند
Romania
حاج حسین بازجو در حدی نیست که پاسخ هاشمی رفسنجانی رو بده...چیه حرف از زندان، سرکوب و ظلم شد حالتون بد شد؟!!!
سید صادق
Iran, Islamic Republic of
شما که حاج حسین را نمی شناسی چرا اورا در کنار هاشمی قرار میدهی حاج حسین سردار بزرگ جنگ نرم است ...
باز جو هم بوده زمان سینیور جونتون بوده واونو خوب شناخته!!
Iran, Islamic Republic of
فرموده‌اند مسائل زندان‌ها، ظلم‌ها سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود چه می‌شود؟ که با عرض پوزش باید گفت؛ آیا دریافت رشوه‌های چندین میلیون دلاری از شرکت‌های نفتی بیگانه برای حراج بیت‌المال و به نفع بیگانگان ظلم به ملت نیست؟...
Iran, Islamic Republic of
به پدرم گفتم در مورد پسری که اومده خاستگاری خواهرم از تمام بچه های مسجد پرسیدم همگی گفتند هیچ بدی ازش ندیدند و همه اش خوبی دیده اند. پدرم گفت عزیز دلم معلومه تو مسجد کسی برای کارخلاف نمی رود، پسر خوبم برو و در محلهای خلاف و از اونا هم در موردش بپرس . وقتی رفتم روم نشد به پدرم بگم چی شنیدم.
عزیزان پاستوریزه من برید و از دو تا زندان دیدها نوع برخورد و وضعیت را بپرسید بعد اظهار نظر فرمایید
توفیقی از قزوین
مطمئنا جناب هاشمی جزو اون زندان دیده های مد نظر شما نیست و ثانیا درد ایشان از اجرای عدالت در مورد م ه است وگرنه اگر پرونده م ه مختومه شود آیا هاشمی یاد زندان خواهد کرد؟ این اظهارات ادامه همون نامه ای است که در آن با به رخ کشیدن دود ناشی از آتش افروزی سال 88 قصد تهدید نظام را داشت
خاطره
خاطره خاطره ما خاطره مبخوایم یالله
حسن
Iran, Islamic Republic of
زنده باد آقای شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
آقاي شريعتمداري مگر گويندگان احاديث كه بعضا شما به انها استناد ميكنيد زنده هستند ؟ كه حالا ميگوئيد چرا ايشان به درگذشتگان استناد ميكنند
صحت حدیث تا موقعی که سند حدیث بررسی نشود مورد اعتماد قرار نمیگیره و از درجه اعتبار ساقط است ولی از پیش خود خاطره ساختن و آن را به مردگان نسبت دادن مقوله دیگری است که قابل قیاس نیست.
احمد
این پیر سیاست خوب همه رو گذاشته سرکار!!!!
زنده باد حاج حسین.
اصلا یکی بگه این همایش همسر محترم امام (ره) برای چه بود که کارگزاران و اصلاح طلبان و اعتدالیون کنار هم جمع شوند و پدر معنویشان برای آنان خاطره تعریف کند بخدا که همسر امام راضی به چنین همایشهای نمایشی نمی باشد اینها بهانه ای ست برای عقده گشایی عده ای کهخ راه به جایی نمی برند
رضا
یادش بخیر ,خدا رحمتش کنه پدر و مادرم و
بعد از فوت مادرم پدرم هی میگفت خدارحمت کنه مادتون رو به من میگفت بعد از من این زن همسایه رو که چند سالی بیوه است بگیر تا تنها نمونه .
بهار رنیوز هم خوبه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای مجاهد . اول از اینکه امام فرموده بودند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
خود آقای هاشمی اینجور مصادره کرده بود که نهضت زنده است چون هاشمی زنده هست حالا هم شما می گوئید .نهضت زنده هست تا هاشمی زنده هست . با این حساب هاشمی پیر شده لابد نهضت هم پیر شده !!!!!!
سید
با دیدن عملکرد هاشمی ادم یاد تاریخ اسلام ....
فاطمه
تمام طرفداران امروز هاشمی دشمنان سرسخت دیروز او هستند .......ما می دانیم .همه می دانند ....بد نیست هاشمی وطرفدارانش بدانند..... وچرای آن راهم ما می دانیم وهم شما وهم هاشمی وطرفدارانش.......خدایا عاقبت همه مارا ختم به خیر کند......یقینا از مهمترین دعای ائمه این دعا بوده
البته اگه خاطره پردازان خاطره ی دیگری برای ملت تعریف نکنند.واین دعا راتحریف نکنند.
متاسفم از اینکه خطی عمل میکنید فقط پیامهای که دلخواهتون ثبت میکنید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
الحسود لایسود ویموت وهو مکمود

پریشان گویی بعضی از افرادناشی از ورشکستگی سیاسی و اجتماعی خود وموفقیت و محبوبیت رفیق (رقیب) است . پناه بر خدا
"بسم الله الرحمن الرحیم O قل اعوذ برب الفلق Oمن شر ماخلقO ومن شر غاسق اذا وقبO ومن شرالنفاثات فی العقد O ومن شر حاسد اذا حسد "