پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عدم تخصیص اعتبار آب و برق مسکن مهر

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 383287
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ ستار محمودی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید از آخرین وضعیت قانونی شدن قطع آب مشترکان پر مصرف چه خبر،گفت: در سال ۸۰ دولت وقت مصوبه‌ای را به وزارت نیرو ارائه کرد که بر اساس آن مشترکانی که مصارف آنها بیش از الگوی مصرف بود، مشمول جریمه قرار می‌گرفتند و اگر چنانچه این جریمه بازدارنده نبود، شرکت آبفا به صورت موقت آب شرب آنها را قطع می‌کرد.

وی ادامه داد: نوبت‌ بندی آب در آن سال‌ها با شرایطی که کشور و تهران دارد،منابع آبی افزایش پیدا نکرده اما مصارف بی‌رویه ادامه داشت تا حدودی میزان مصرف آب را کنترل کرد.

محمودی اضافه کرد: در حال حاضر چون قطع آب شرب وجود ندارد و قانونی برای آن نداریم در برخی موارد مصارف آب غیر ضروری به وفور دیده می‌شود، لذا باید حالت‌های بازدارنده برای جلوگیری از مصارف آب دیده شود به همین دلیل برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه مصرف آب بر اساس اقدامات گذشته و گزارش‌های کارشناسی چارچوب‌هایی تنظیم و تقدیم دولت شد.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: این موارد در کمیسیون امور زیربنایی دولت مطرح و بررسی‌ها انجام شد به طوری که در حال حاضر پیشنهادهای ما به کمیته اصلی امور زیربنایی دولت ارجاع و اصلاحاتی روی آن اعمال شده است، اما هنوز این اصلاحات به دست ما نرسیده و از جزئیات آن بی‌خبر هستیم.

محمودی تاکید کرد: این اصلاحات در کمیسیون زیربنایی دولت قطعا به نفع مشترکانی است که الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند اما مشترکانی که مصارف آنها بیش از الگوی مصرف است، به صورت پله‌ای جریمه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اگر این جرایم باعث نشود مصرف آب مشترکان پرمصرف کاهش یابد، آن موقع اقدام به قطع آب مشترکان پرمصرف خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر نیرو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه گفته می‌شود یک سری از واحدهای مسکونی مهر به دلیل نداشتن آب و برق تحویل داده نمی‌شوند، گفت: جلسه سه جانبه‌ای در حضور معاون اول و با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و معاونت راهبردی ریاست جمهوری تشکیل و برگزار شد تا ببینند نارسایی‌های تأمین آب و برق واحدهای مسکن مهر در کجاست.

وی افزود: این کمیته پس از تشکیل جلسه‌ای با حضور تمام مدیران آب و برق و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی برگزار و جدولی استخراج شد که بر اساس آن چه میزان از واحدهای مسکن مهر دارای آب و برق نیستند و چه مقدار اعتبار لازم است.

محمودی خاطرنشان کرد: در این جلسه مشخص شد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر اختصاص یابد، اما هنوز این میزان اعتبار اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: آن چیزی که تکلیف واحدهای مسکن مهر را مشخص می‌کند این است که در اکثر شهرها واحدهای مسکن مهر نیمه تمام هستند، بنابراین ما نیازمند تأمین منابع مالی یا از محل عمومی هستیم و یا متقاضیان مسکن مهر و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که منابع مالی از سوی خود مردم تأمین شود.

وی تاکید کرد: اگر منابع مالی اختصاص یابد، مشکلات آب و برق مسکن مهر حل می شود بنابراین اگر این اعتبارات اختصاص نیابد، واحدهایی که هنوز کار زیادی دارند، قطعا تأمین آب و برق ‌شان با سختی مواجه خواهد شد.

* ایران رئیس اجلاس جهانی آبیاری و زهکشی شد

قائم مقام وزیر نیرو گفت: پس از ۶۴ سال از آغاز فعالیت اجلاس جهانی آبیاری و زهکشی، ایران برای اولین بار به عنوان رئیس این اجلاس جهانی برگزیده شد.

محمودی با بیان اینکه ۶۴ سال پیش اجلاس جهانی آبیاری و زهکشی تشکیل شد گفت: ایران نیز با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عضویت این اجلاس جهانی درآمده و جایگاه قانونی دارد.

وی افزود: این اجلاس بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و ایران پس از ۶۴ سال از آغاز فعالیت اجلاس جهانی آبیاری و زهکشی، ایران برای اولین بار به عنوان رئیس این اجلاس جهانی برگزیده شد.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: مدت ریاست ایران بر این اجلاس جهانی ۳ سال است.

اظهار داشت: در سال آبی ۹۲- ۹۳ میزان بارندگی کشور ۲۱۸ میلیمتر بود که نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش و نسبت به متوسط بلندمدت ۱۰ درصد کاهش داشت.

وی افزود: نسبت به میزان بارندگی سال گذشته در ۲۳ استان میزان نزولات جوی منفی بود و در ۸ استان مثبت بود، همچنین نسبت به متوسط بلندمدت بارندگی‌های سال آبی ۹۲-۹۳ در ۲۲ استان طرازی منفی داشت و در ۹ استان مثبت بود.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص میزان روان‌آب‌های کشور گفت: در سال آبی گذشته ۴۲ میلیاردو ۷۰۰ میلیون متر مکعب روان‌آب داشتیم در حالیکه سال قبل از آن این رقم ۴۹ میلیارد متر مکعب بود و میانگین بلندمدت کشور ۸۸.۲ میلیارد متر مکعب است که میزان روان‌آب‌های کشور در سال آبی گذشته نسبت به پارسال ۱۲ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت کشور ۵۲ درصد کاهش داشت.

محمودی گفت: چهارم مرداد ماه امسال ۴۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات در پیک برق مصرف شد در حالیکه میزان مصرف برق در ساعت پیک در سال گذشته رکورد ۴۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات را به ثبت رسانده بود.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: اکنون پیک مصرف برق از شب بر پیک روز غالب شده بنابراین برای تامین برق سال ۹۴ از هم‌اکنون شروع به برگزاری جلسه‌ کرده‌ایم .

وی ادامه داد:با همین هدف برای تامین آب در سال ۹۴ نیز ستادی در وزارت نیرو تشکیل شده تا برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *