دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

داعش ۱۷۰ عراقی را در کرکوک ربود

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 399488
عناصر مسلح داعش، روز جمعه ده‌ها نفر از اهالی ۲ روستای واقع در نزدیکی کرکوک در شمال عراق را به اتهام آتش زدن پرچم این گروه تروریستی ربود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «اسکای نیوز» نوشت، یک مقام دستگاه اطلاعاتی عراق گفت: «عناصر داعش، عصر جمعه، ۱۷۰ تن از جوانان و مردان ساکن روستاهای الشجره و الغریب (از توابع شهرستان الحویجه) را پس از اقدام آنها به آتش زدن پرچم این گروه، ربود.»

وی تصریح کرد عناصر این گروه تروریستی «که سوار بر ۳۰ خودرو بودند، این افراد بازداشت شده را به سمت مرکز شهرستان الحویحه منتقل کردند.» این گروه تروریستی یک دادگاه شرعی و بازداشتگاهی در شهرستان اشغالی الحویجه دایر کرده است.

یک منبع در استان کرکوک و یک مقام محلی در الحویجه ربوده شدن غیرنظامیان توسط این گروه تروریستی را که از ماه ژوئن گذشته بخشی‌های از شمال و غرب عراق را اشغال کرده‌اند، تایید کردند.

به گفته این منابع، عناصر داعش به اهالی این روستا ابلاغ کردند که در حال جست‌وجوی «۱۵ متهم به آتش زدن پرچم این گروه» هستند. اهالی روستاهای الشجره و غریب نیز طی گفت‌وگوهایی با خبرنگاران این اتفاقات را تایید کردند.

گفتنی است عناصر تروریستی داعش از ماه ژوئیه گذشته بیشترین موارد نقض حقوق بشر را در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق مرتکب شده‌اند که کشتارهای گروهی و قتل غیرنظامیان از جمله این موارد است.

این گروه تروریستی هزاران مخالف خود و طرفدار دولت و نیروهای امنیتی در عراق و سوریه را اعدام و تصاویر آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *