جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

ده شغل عجیب مردم در آینده

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 389083
پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل‌ها و حرفه‌های تازه باشیم.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر ، پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل‌ها و حرفه‌های تازه باشیم.

۱۰ شغلی که در آینده نسبتا نزدیک مثلا در دو دهه بعد رواج پیدا خواهند کردبه شرح ذیل می باشند.

نوستالژیست

انسانها در آینده مخصوصا تحت فشار زندگی مدرن و بسیار ماشینی و احتمالا خالی از معنویت ممکن است به این فکر بیفتند که جلوه‌ای از گذشته مثلا دهه ۱۹۸۰ یا اصلا دهه‌ای را که ما در آن به سر می‌بریم، بازسازی کنند و برای این کار به آدم‌های متخصصی نیاز خواهند داشت که اتاق‌ها و خانه‌هایشان را به سبک گذشته بیارایند.

جراح از راه دور

همین حالا هم جلوه‌هایی از پزشکی از راه دور را شاهد هستیم، در دهه‌های آینده اما این کار بسیار رایج‌تر خواهد شد با پیشرفت وسایل دقیق جراحی کنترل از راه دور، احتمالا جراحی‌ها چه به صورت جراحی‌های اورژانس بیماران دچار تروما یا جراحی‌هایی مثل جراحی‌های زیبایی، از حالت کنونی به درخواهند آمد.

احیاکنندگان طبیعت

هیچ نمی‌دانیم که در دهه‌ها بعد اصولا طبیعتی هم باقی خواهد ماند یا نه. می‌توان حدس زد در آن زمان آنقدر مساحت نقاط بکر و دست‌نخورده طبیعت کم شود که به جای حرفه حفظ محیط زیست، شاهد رونق گرفتن حرفه احیای طبیعت باشیم

احیاکنندگان طبیعت، احتمالا با داشتن دانش زیست‌شناسی و ژنتیک پیشرفته و فناوری‌های نوین تلاش خواهند کرد به صورت محدود برای آدم‌های دلتنگ، جلوه‌هایی از طبیعت را ایجاد کنند.

طراحان زباله

در ادامه مشاغل کنونی مثل بازیافت زباله و با تکامل دانش‌هایی مثل مهندسی مواد حجم زباله در دهه‌ها بعد بسیار بیشتر خواهد شد و انسان‌هامجبور خواهند شد که توده‌های بزرگ زباله را به صورت‌های جدیدی بیارایند، طوری که تحمل آنها ساده‌تر شود.

متخصصان تسهیل پروژه‌ها

پروژه‌های آینده بسیار پیچیده‌تر از پروژه‌های کنونی خواهند بود و بنابراین لازم است که کسانی پیدا شوند که کارشان تبدیل مراحل متعدد یک کار، به مراحل ساده‌تر و کمتر بشود. آنها یاوران مدیران پروژه خواهند شد.

راهنماهای سیستم‌های بهداشتی و درمانی

همین حالا هم شاید به چنین حرفه‌ای نیاز داشته باشیم در آینده با پیشرفت دانش پزشکی و ایجاد زیرشاخه‌های فوق‌تخصصی، روند تشخیص و درمان بیماری‌ها پیچیده خواهد بود و بیماران و اعضای خانواده آنها نیاز به راهنماهای ویژه‌ای خواهند داشت

این راهنماها ترکیبی از دانش پزشکی، مشاوران روانپزشکی و کارشناسان اقتصادی را خواهند داشت و می‌توانند به خوبی بیماران و اعضای خانواده آنها را راهنمایی کنند.

درمانگرهای سال‌های پایانی عمر

با افزایش امید به زندگی، سال‌های پایانی عمر انسان‌ها، توأم با شرایط ایستایی خاصی خواهند شد. در این سال‌ها که ما علی رغم داشتن بیماری‌های متعدد، همچنان زنده خواهیم بود، کیفیت زندگی کاهش خواهد یافت. پس لازم است که علاوه بر متخصصان کنونی طب سالخوردگی، درمانگرهایی هم به مردم کمک کنند و به آنها در مورد چگونگی گذران مناسب سال‌های پایانی مشاوره بدهند.

طراحان بازی‌سازی

در دهه‌های آینده ما نیاز خواهیم داشت که کارهای پیشرفته و دشوار آن زمان را با روحیه و نشاط بهتری انجام بدهیم و در این راستا، سر و کله متخصصان بازی‌سازی پیدا می شود،آنها دنیا را به محیط قابل تحمل‌تری تبدیل می‌کنند و ترتیبی می‌دهند که روند آموختن مهارت‌ها یا انجام کارها، ساده‌تر شوند، انگیزه انجام کارها را پیدا کنیم و تنش‌های روزانه ما کم شود.

مشاوران ربات‌ها

کسانی پیدا خواهند شد که به شما در مورد مدل‌های بسیار متنوع ربات‌ها مشاوره بدهند و بتوانند در انتخاب مدل‌ مناسب ربات خانه‌دار یا مربی توصیه‌های خوبی کنند.

سرگرم‌کننده‌های چندرسانه‌ای

در آینده سر و کله کسانی پیدا خواهد شد که برای برگزاری بهتر مراسم ازدواج یا کارزارهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت چندرسانه‌ای به ما کمک کنند.

آنها صوت و ویدئو و عکس و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می‌کنند و از ترکیب آنها شیوه جدیدی برای سرگرم کردن ما ایجاد خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی رسولی
با سلام- انشاءالله قبل از اینکه کار انسان به آنجاها برسد خداوند مصلح بشریت ، مهدی موعود (ع) را خواهد فرستاد و با قیام مهدی و پیروزی موحدان و حق جویان ریشه ظالمان و کافران و مفسدان و طغیانگران روی زمین برچیده خواهد شد و انسان به زندگی طبیعی و فطری باز خواهد گشت.این حرفهایی هم که راجع به آینده جهان و بشریت زده می شود زیاد باور نکنیم.این حرفهای همان کسانی است که با توسعه طلبی و دنیا پرستی و زیاد خواهی جنون آمیز خود به همه ذخائر زمین و انسانها دست اندازی کرده اند و نه خدا را می شناسند و نه آخرت را و اینهمه فتنه و جنگ و جنایت و فساد و تباهی به راه انداخته اند. قرآن کریم در چندین آیه از نابودی تمدن های گذشته که به فساد و طغیان و اسراف کشیده شده بودند سخن گفته و انشاءالله تمدن غرب یا همان آمریکا و اروپای فعلی آخرین تمدن طغیانگر و ظالم روی زمین خواهد بود که برچیده خواهد شد. زمین و تمام جهان ملک خداوند است و هر زمان که اراده کند ، می تواند آن را تغییر دهد و در راه اصلاح قرار دهد.
111
ان شاالله