جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
کری:

آینده یمن باید به دست یمنی‌ها رقم بخورد

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب: 419782
وزیر خارجه آمریکا گفت آینده یمن باید به دست خود مردم یمن تعیین شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت آینده یمن باید به دست یمنی‌ها رقم بخورد.

وی در ادامه گفت که انتظار دارد در گفت‌گوهای روز دوشنبه با وزیر امور خارجه ایران به درگیر‌های یمن نیز اشاره شود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای تجاوزات عربستان به خاک یمن در روز ششم فروردین تا کنون، آمار قربانیان یمنی به به بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ شهید و زخمی رسیده است.

موسسه یمنی "بیت الحریه لمکافحه الفساد و الدفاع عن الحقوق و الحریات حول ضحایا العدوان" با اعلام این که ، این آمار نهایی نیست، آورده است از ابتدای جنگ تا کنون، ۹ هزار و ۷۰۱ نفر در تجاوزات سعودی به یمن شهید و زخمی شده اند.

بر اساس آمار اعلام شده، تا کنون سه هزار و ۵۱۲ یمنی شهید شده اند که ۴۹۲ نفر از آنها را کودکان و ۲۰۹ نفر را زنان تشکیل می دهند.

آمار مجروحان هم بر اساس گزارش این موسسه یمنی، به شش هزار و ۱۸۹ مجروح رسیده که ۹۷۸ نفر از مجروحان کودک و ۷۱۳ نفر هم زن هستند.

این گزارش همچنین تعداد خانواده های آواره شده از مناطق و روستاها و شهرهایی که طی ۳۰ روز اخیر هدف حملات جنگنده های سعودی قرار داشته اند، بین ۹۰ تا ۹۵ هزار خانواده دانسته است.

همچنین تعداد منازلی که در تجاوزات سعودی از ابتدای جنگ تا کنون تخریب یا متضرر شده است، به چهار هزار و ۸۹۸ باب منزل رسیده است که ۱۲۹ منزل به طور کامل تخریب شده است.

همچنین ۸۵۷ باب تاسیسات غیر نظامی خدماتی در استان های مختلف یمن از سوی جنگنده های سعودی طی یک ماهی که از جنگ می گذرد، بمباران شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *