جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیش بینی وزیر بهداشت در صورت عدم تغییر مدیریت حج

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۷
کد مطلب: 449086
وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت عربستان در حادثه منا مسئولیت مستقیم دارد، گفت: تردید نکنید اگر در مدیریت حج تجدیدنظری صورت نگیرد و مراجع و مدیریت عالی حج اعم از دولت و غیر دولت تجدیدنظری در این باره نداشته باشند ما در سال‌های آتی نیز با چنین حوادثی روبه‌رو خواهیم بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم (بوی پیراهن یوسف) که امشب برای جان‌باختگان منا در حسینیه علی‌اکبر برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان منا گفت: امیدوارم دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم، این دومین حادثه‌ای بود که در کنار حرم امن الهی رخ داد و این حادثه موجب شد تا عزیزانی را در این حادثه از دست بدهیم که بیش از یک دهه در انتظار بودند تا به خانه خدا مشرف شوند، سال‌ها تلاش کردند تا مستطیع شوند و مشرف شدند و متأسفیم چنین حوادثی برای آنان پیش آمده است.
 
وی ادامه داد:‌امیدواریم خداوند همه کسانی را که در این مسیر کوتاهی کردند و جهالت به خرج دادند با قوه قهریه به سزای اعمال‌شان برساند.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت عربستان در حادثه منا مسئولیت مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: این افراد به طور مستقیم ویزا گرفتند و میهمان خانه خدا و این کشور بودند. بنابراین دولت عربستان مسئولیت مستقیمی را در قبال تأمین جان آنها داشته است.
 
وی افزود: تا به امروز تعدادی از اجساد مطهر آنان به کشور باز گشته و تعدادی نیز مفقود هستند که دولت عربستان باید در این زمینه پاسخگو باشد.
 
وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود گفت: آنچه مسلم است مسئولانی که مسئولیت مستقیم دارند طبیعتاً باید گزارش دهند و امیدواریم در داخل هم در مورد مدیریت حج بازنگری جدی وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: باید به جای توقع از دولت عربستان که مدیریت حج آن برای ما مشخص است، خودمان در سال‌های آتی به نحوی عمل کنیم که شاهد چنین حوادثی نباشیم.
 
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: تردید نکنید اگر در مدیریت حج تجدیدنظری صورت نگیرد و مراجع و مدیریت عالی حج اعم از دولت و غیر دولت تجدیدنظری در این باره نداشته باشند ما در سال‌های آتی نیز با چنین حوادثی روبه‌رو خواهیم بود.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه باید درباره فریضه حج که امری واجب است مراقبت کنند تا برای اصل این فریضه مشکلی پیش نیاید، ما در سال 66 چنین تجربه‌ای داشتیم و پس از آن در سال 68 حج برگزار و برقرار شد بنابراین باید تدبیری بیندیشیم تا شاهد چنین حوادث و فجایعی نباشیم.
 
قاضی‌زاده هاشمی  تصریح کرد: ما برای کسانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر را از خداوند خواستاریم و تردید نکنیم که پذیرفته‌ترین و بهترین حج برای کسانی است که اکنون در بین ما نیستند و ما داستان‌های بسیاری داریم که همه امید و آرزو داشتند که مرگ آنان در حرم امن الهی، مسجدالحرام یا حرم ائمه معصومین باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این باید درس عبرتی برای همه مسئولان و همه ما باشد که در آینده مراقبت بیشتری را داشته باشیم تا چنین حوادثی به وجود نیاید و بتوانیم به بهترین شکل مراسم حج را مدیریت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *