جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت تب کنگو از زبان وزیر بهداشت

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 431201
وزیر بهداشت گفت: بودجه سال جاری به دلیل کاهش نرخ نفت ۲ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسمی که به مناسبت افتتاح سطح تولید اشک مصنوعی برگزار شد، بیان کرد: اعتبارات سال جاری برای طرح تحول نظام سلامت ۲ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم.

وی در خصوص افتتاح خط تولید قطره استریل چشمی یکبار مصرف عنوان کرد: با راه‌اندازی خط تولید قطره استریل چشمی یک بار مصرف که سالانه ۳ میلیون دلار برای واردات آن هزینه می‌شد دو سوم نیاز کشور در سال جاری را تامین خواهد شد.

هاشمی در ادامه افزود: این قطره برای بیماری‌هایی نظیر آب سیاه نیز مصرف دارد. برخی قطره های چشمی به دلیل مواد نگهدارنده مشکلاتی را نظیر قرمزی چشم برای بیماران به وجود می‌آورد و سبب تحریک چشم می‌شود. خوشبختانه با افتتاح این خط تولید که هیچ ماده تحریک کننده‌ای در آن وجود ندارد می‌توان نگرانی بیماران خصوصا مصرف کنندگان آنتی بیوتیک‌ها و کورتون‌ها را کاهش داد.

وی در خصوص آخرین وضعیت تب کنگو اظهار کرد: سوالات بسیاری در مورد مصرف گوشت برای مردم مطرح شده است که در این زمینه باید مدیر کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پاسخگو باشد در ضمن نباید مردم را ترساند، جای هیچ نگرانی نیست.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به کاهش اعتبارات طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: نباید با وجود کاهش اعتبارات خدمت‌رسانی در جهت منفی تغییر پیدا کند و روند آن کند شود باید با وجود کمبود اعتبارات به دلیل کاهش قیمت نفت باید طرح تحول سلامت را به درستی و مطابق با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده ادامه دهیم و در اجرای هر چه بهتر این طرح بکوشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *