پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فهرست مشترک‌جامعتین برای مجلس‌خبرگان

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 421400
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: خبر خوش این است که پیش‌بینی می‌کنم جامعتین فهرست مشترک برای مجلس خبرگان می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدنبی حبیبی چهارشنبه شب در جمع اصولگرایان کرمان اظهار داشت: هم‌گرایی بین اصولگرایان مختص دوره انتخابات نیست، یک ضرورت قطعی و مستمر برای این همگرایی همیشه قابل مشاهده است.

وی بیان داشت: وقتی می‌گوییم اصولگرایی همان تعریفی را در نظر داریم که رهبری با ۹ اصل عنوان کردند و در چارچوب این تعریف قرار داریم.

حبیبی تصریح کرد: اگر رمز پیروزی انقلاب را در کلمه توحید و توحید کلمه و رهبری بدانیم و این سه رمز را عوامل محدثه انقلاب تلقی کنیم، همین سه رمز عوامل مبقیه انقلاب نیز هستند.

وی افزود: در عین حال که در اعتقادات دینی ما ولایت‌فقیه و رهبری دو اصل مهمی هستند، وحدت کلمه نیز اصل مهمی است که اگر نباشد به اصل انقلاب لطمه وارد می‌شود.

* شرایط انتخابات مجلس دهم با گذشته متفاوت است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با طرح اینکه آیا شرایط انتخابات ۹۴ با شرایط انتخابات مجلس نهم و هشتم شباهت دارد، بیان داشت: من معتقدم اینگونه نیست در انتخابات نهم رقابت بین خود اصولگرایان اتفاق افتاد چون رقبای ما حضور فعالی نداشتند، اما در انتخابات دهم مجلس شرایط کاملا متفاوت شده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: آقای عارف دو ماه قبل رسما اعلام کرد که در اصلاحات و اعتدالیون به دنبال داشتن فهرست واحد هستند و با کار تشکیلاتی هم این موضوع را انجام می‌دهند.

وی افزود: در دولت فعلی هم شعار داده شد که می‌خواهیم فراجناحی عمل کنیم و نیروهای معتدل اصولگرا و اصلاح‌طلب را مسئولیت اجرایی بدهیم، اما این حرف عملی نشد و غلبه کامل با اصلاح‌طلبان است.

حبیبی عنوان کرد: در هر استانی همین قضیه است، کمتر استانی است که مسئولیت‌های حساس به دست اصولگرایان باشد به رئیس جمهور هم اعلام کردیم حال که اصلاح‌طلبان را برتری دادید، حداقل مراقب فتنه‌گران باشید.

* ننگ فتنه ۸۸ در کارنامه اصلاحات وجود دارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در کارنامه اصلاحات ننگ فتنه ۸۸ وجود دارد، بسیاری از سردمداران فتنه اعضای رسمی احزابی هستند که فعالیت حزبی می‌کردند و در جریان فتنه نه اینکه هیچ مقابله‌ای نکردند، بلکه خیلی‌ها از آنها همراهی کردند.

وی ادامه داد: شعار عبور از خاتمی را در دوره اصلاحات خاتمی سر دادند، چون حتی خاتمی را برای تحقق اهداف خودشان کافی نمی‌دانستند.

حبیبی ابراز داشت: سردمداران جریانات ۱۸ تیر ماه سال ۷۸ چه کسانی هستند، بیخودی خودشان را تطهیر نکنند، ننگ راه‌اندازی فتنه ۸۸ روی دامن اصلاح‌طلبان است.

وی خاطرنشان کرد: ما هر اصلاح‌طلبی را فتنه‌گر نمی‌دانیم، اصلاح‌طلبانی در داخل نظام داریم که متدین هستند و قانون اساسی و ولایت‌فقیه را قبول دارند، اما من و شما را قبول ندارند.

* چند پهلو حرف زدن در مسائل مربوط به انقلاب نگران کننده است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: در رقابت با اصولگرایان آزاد هستند و هر رقیب اصلاح‌طلب مقابل اصولگرایان را الزاما فتنه‌گر نمی‌دانیم.

حبیبی بیان داشت: اما این سئوال مطرح است که چند نفر از اصلاح‌طلبان که درون نظام هستند، وقتی عده‌ای شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر دادند، سینه سپر کردند.

وی عنوان کرد: خطاب من به بسیاری از شخصیت‌های دیگر هم هست، چرا رسما سران فتنه را محکوم نمی‌کنید و اسم نمی‌برید، روشن کنید چند نفر از سران اصلاحات حتی آنهایی که ادعای بودن داخل نظام را دارند، سران فتنه را محکوم و تقلب در انتخابات ۸۸ را تکذیب کردند.

حبیبی خاطرنشان کرد: چند پهلو حرف زدن در اموری که آنها را مرتبط با سرنوشت انقلاب می‌دانیم، برای ما نگران کننده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: جرقه ائتلاف بین اصولگرایان از ماه‌ها پیش در ذهن اصولگرایان زده شده و الان تبدیل به شعله می‌شود، بنابراین مطمئن هستم برکات فراوانی به همراه دارد.

* استراتژی موتلفه ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین بدون سهم‌خواهی است

وی عنوان کرد: زمینه ائتلاف اصولگرایان در حال حاضر بسیار متفاوت از انتخابات ریاست جمهوری است، نوع انسجامی که اکنون در جامعه روحانیت و مدرسین پیش آمده در سال‌های گذشته شاهد نبودیم و اعتقاد داریم اگر اصولگرایان با محوریت روحانیت پشت سر رهبری به میدان آیند، احتمال ائتلاف کامل آنها بالا می‌رود.

وی ابراز داشت: سیاست انتخاباتی خود را از اواخر ۹۲ اعلام کردیم و استراتژی موتلفه ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین بدون سهم‌خواهی است.

حبیبی بیان داشت: سهم‌خواهی در زمان ائتلاف سم مهلک است، باید روی محوریت روحانیت و جامعتین به عنوان مسئله مهم اصرار کنیم.

وی اظهار داشت: از وظایف عمده اصولگرایان این است که اگر تاکنون روحانیت انقلاب پشت سر رهبری آن شهرستان دور هم جمع نشدند، شما خدمتشان برسید و به آنها پیشنهادات خودتان را ارائه کنید، این بار روی دوش همه ماست.

* فرمول اصولگرایان ائتلاف حداکثری و شعار «یک صدا و یک لیست»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: پیش‌بینی من این است که اگر اصولگرایان با همه ضربه‌هایی که تا الان از جمله جریان انحرافی خوردند با فرمول محوریت روحانیت، ائتلاف حداکثری و شعار «یک صدا و یک لیست» به میدان آیند، برنده انتخابات ۹۴ خواهند بود.

حبیبی تصریح کرد: یکی از آفت‌های مهم موضوع احساس تکلیف شرعی برای نماینده، وزیر و وکیل شدن است، اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید نهایتا تسلیم فصل‌الخطاب باشیم.

وی ابراز داشت: در عین حال که شرایط رقبای ما با شرایط انتخابات مجلس نهم و هشتم تفاوت دارد، اما زمینه‌ها برای رای گرفتن ما از مردم به صورت مطلق بیشتر است.

حبیبی گفت: قوه قضائیه تا به حال در مورد حکم برای تخلفات خانواده هاشمی کوتاهی نکرده است در موضوع آقای رحیمی تمام قد به میدان آمد و در موضوع اخیر هم همین گونه است.

* اصلاح‌طلبان آیت‌الله تراشی می‌کنند

وی تصریح کرد: مشکلاتی در قوه قضائیه می‌بینیم، اما مطالبه دائمی همه باید این باشد که قوه قضائیه مسئولیت و موقعیت افراد را در حکم قضایی آنها تاثیر ندهد.

حبیبی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان تمام‌قد برای مجلس خبرگان دورخیز کردند و آیت‌الله تراشی هم می‌کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: خبر خوش این است که پیش‌بینی می‌کنم جامعتین فهرست مشترک برای مجلس خبرگان می‌دهند.

وی در مورد وضعیت ایران، عربستان و یمن اضافه کرد: کار عربستان را یک حماقت می‌دانم، عربستان یک زنگی مست است که تیغ به دست دارد، این حماقت عربستان در آینده نزدیک گریبان خودش را می‌گیرد.

* احمدی‌نژاد و برخی از نزدیکان ایشان از اصولگرایی تبری جستند

حبیبی افزود: یمن کشوری قبیله‌ای است و با این کار عربستان همه آنها متحد شده‌اند، عربستان توان اینکه از زمین در یمن بجنگند ندارد.

وی عنوان کرد: احمدی‌نژاد و برخی از نزدیکان ایشان اول با شعار اصولگرایی آمدند، اما بعدا از اصولگرایی تبری جستند و در اواخر کار اصولگرایان نیز از ایشان تبری جستند.

حبیبی ادامه داد: ۶ سال قبل این را گفتم آیا هر کسی با احمدی‌نژاد در کار اجرایی و غیراجرایی همکاری کرده، اشکالی به این فرد وارد است.؟

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم این چنین نیست، توطئه‌ای که مشایی راه‌اندازی کرد، آن بود که اعضای ستادهای احمدی‌نژاد را یک طرف و جریان اصولگرایی را طرف دیگر قرار دهد و بجنگ تا بجنگیم راه بیندازد که البته این توطئه خنثی شد.

* توصیه رهبری انتشار فکت شیت است

حبیبی گفت: صف درست کردن بین همکاران احمدی‌نژاد و اصولگرایان از اشتباهات استراتژیک و بعضا یک توطئه است، سیئات احمدی‌نژاد سیئات همه طرفداران او نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: خیلی از افرادی که با احمدی‌نژاد کار کردند از نیروهای ناب اصولگرا بودند و هستند.

وی گفت: از وظایف جریان اصولگرایی در این دوره انتخابات این است که این افراد را طرد نکنند و به آنها انگ نزنند از کاری که احمدی‌نژاد کرد و هیچ وقت پاسخ نداد در زمینه معاون اول و وزیر اطلاعات چیزهایی نیست که به سادگی چشم‌پوشی کنیم.

حبیبی تاکید کرد: فکت شیت هیچ دلیل ندارد که منتشر نمی‌کنند، توصیه رهبری هم بوده که باید منتشر شود.

* ضرورت جوان‌گرایی در مدیریت و احزاب سیاسی

وی بیان داشت: اینکه مدیر انقلابی بتواند ظرفیت‌های کشور را در مدیران و غیر‌مدیران جذب کند، هنر لازم دارد.

حبیبی عنوان کرد: ما در حزب موتلفه، جریان اصولگرایی یا اداره کشور اگر جوان‌گرایی نکنیم، مرگ خودمان را امضا کرده‌ایم در حزب موتلفه این کار را از ۱۵ سال قبل آغاز کردیم و معاونان موتلفه در رده جوانان هستند.

وی گفت: ۱۵ سال قبل معدل سنی اعضای ما بین ۴۰ تا ۵۰ سال بود، الان به ۳۰ تا ۴۰ سال رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *