جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش آمریکا به تعامل نظامی ایران و عراق

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 377202
ساکی با شاره به قطعنامه‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: فروش تسلیحات ایران به عراق نقض تحریم‌های آمریکا است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرنگاری پرسید آیا شما فکر کردید واکنش ایران و روسیه در صورت اقدام یکجانبه شما علیه سوریه،بمباران این کشور چه خواهد بود؟ جنیفر ساکی گفت:من فکر می کنم تمرکز ما بر روی منافع ملی آمریکا است و این هدف اصلی ما خواهد بود.

خبرنگاری پرسید امروز مسعود بارزانی رئیس کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت که ایران برای فراهم کردن تسیحات به کردها گام برداشته است.آیا آمریکا از تلاش ایران برای مسلح کردن کردها حمایت می کند؟

جنیفرساکی گفت:من نمی توانم این مطلب را تایید کنم.من مطمئنا شما را به ایرانی ها ارجاع می دهم.من فکر می کنم ما درگذشته درباره سرازیر شدن تسلیحات به عراق نگرانی های خود را ابراز کردیم و در این مورد نیز چنین است اما بار دیگر باید بگویم نمی توانم این مطلب (اظهارات بارزانی در این کنفرانس) را تایید کنم.

خبرنگاری دیگر پرسید اگر شما می توانید کردها را مسلح کنید چرا ایرانی ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: من می دانم شما کاملا به این مسئله آشنا هستید زیرا شما مورخ موضوعات ایران و پنج به علاوه یک هستید. انتقال تسلیحات از ایران نقض قطعنامه های شورای امنیت است. فروش تسلیحات ایران به عراق همچنین نقض تحریم های آمریکا و مطمئنا دخالت خارجی به این شیوه است که ما درباره آن نگران هستیم.

خبرنگاری پرسید اما غنی سازی اورانیوم ایران نقض تحریم های شورای امنیت نیست؟
جنیفرساکی گفت: مسلما روندی درباره برنامه هسته ای در جریان است اما یک سری تحریمات و محدودیت ها به اجرا گذاشته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *