جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مرزهای آبی جایگزین قاچاق از مرزهای خاکی

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 377103
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در پنج ماهه امسال و با تلاش مرزبانان بیش از ۲۳۰ تن مواد مخدر در مرزهای کشور ثبت و ضبط شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر امروز در پرسش به سئوالات خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما با کنترل مرزهای شرقی به ویژه مرز مشترک با افغانستان که منشا تولید و قاچاق مواد مخدر است سعی کردیم تا آسیب‌ها را در این حوزه به حداقل برسانیم.

وی طولانی بودن این مرز را با یک هزار کیلومتر یادآور شد و گفت: با محدود شدن قاچاق مواد مخدر از مرزهای خاکی کشور گرایش قاچاقچیان به قاچاق مواد مخدر از مرزهای آبی است که بیش‌تر از مرز دریای عمان و خلیج فارس انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در حال حاضر این ترانزیت به مقصد اروپا انجام می‌شود و تلاش و جدیت ما بر این است تا با مسدود کردن این امر زمینه کاهش آسیب‌ها در این حوزه فراهم شود.

رضایی ادامه داد: ما در مرزهای شرقی کشورمان اقدامات خوبی را انجام دادیم به طوری که در مرز افغانستان با اقدامات فیزیکی سعی داریم تا احاطه بیشتر بر مرزهای افغانستان انجام دهیم که البته مردم منطقه در این زمینه یاریگر مسئولان خواهند بود.

این مسئول در مورد ایجاد کمربند امنیتی در مرزهای کشورمان با مرزهای پاکستان بیان کرد: در قسمت شمالی این مرز کنترل به شکل کامل انجام شده ولی در بخش‌های جنوبی این مرز به ویژه سیستان و بلوچستان برنامه‌های حفاظتی با اشرافیت خاص انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا در زمینه سفر خود به کشور آذربایجان نیز گفت: ما در این سفر سعی کردیم تا با مسئولان کشور آذربایجان نشست‌هایی را داشته باشیم تا تعاملات مرزی و روابط بین کشورها ارتقا پیدا کند که در این سفر آمادگی سران کشورهای آذربایجان به تقویت روابط را شاهد بودیم.

رضایی در پایان سخنان خود در مورد یک طرفه اجرا شدن اصل روادید مرزی با مرز جمهوری آذربایجان اظهار کرد: البته بنا به شرایط خاص دو طرف این امر ممکن است تعلیق شده و یا در وضعیت عادی اجرایی شود اما در مجموع مسئولان دو کشور راغب به تقویت ارتباطات و تعاملات مرزی بین دو کشور هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *