سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۲
سخنگوی وزارت ارشاد:

به بی‌بی‌سی فارسی مجوز نداده ​ایم

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 437007
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: مجوز موقت این وزارتخانه برای فعالیت شبکه جهانی بی بی سی صادر شده است و مجوزی به بی بی سی فارسی نداده ایم.
به گزارش جهان، حسین نوش آبادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما ، درباره صدور مجوز موقت این وزارتخانه به رسانه های خارجی غیر مقیم افزود: مجوز برای فعالیت محدود رسانه های خارجی درکشور دیگری امری معمول است و در سراسر دنیا خبرنگاران می توانند برای تهیه خبر به نقاط مختلف جهان بروند و مطابق باقوانین آنجا فعالیت کنند.

وی افزود : ما هم به دنبال درخواست های متعدد خبرنگاران کشور های مختلف تصمیم گرفتیم پس از بررسی شرایط آنها مجوز موقت فعالیت در زمان خاص با شرایط معلوم را به آنها بدهیم که همه جزئیات این موضوع در پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است.

وی گفت: این مجوز به مدت یک هفته به خبرنگاران آزاد که می خواهند با لوگوی شبکه یا رسانه ای فعالیت کنند داده می شود و قرار نیست دفتری در ایران ایجاد شود.

نوش آبادی افزود: بی بی سی قبلا در ایران مجوز فعالیت داشت و در حال حاضر هم دفتر آن تعطیل نشده بلکه فعالیتی ندارد.

سخنگوی وزارت ارشاد تاکید کرد : هیچ گاه به بی بی سی فارسی مجوز نداده ایم و نخواهیم داد و با تمام نهاد های دیپلماتیک هم هماهنگ کرده ایم که تمام شرایط خبرنگاران را بررسی کنند تا مشکلی پیش نیاید.

در پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اعلام شده که ۱۷ رسانه خارجی غیر مقیم برای فعالیت موقت در مرداد از اداره کل رسانه های خارجی این وزارتخانه مجوز دریافت کرده اند که بی بی سی انگلستان از جمله این رسانه هاست.

در این پایگاه آمده است ، ۱۴۱ رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و رسانه های دیگری که در ایران دفتر ندارند، بنابر تقاضا مجوز فعالیت زمان دار دریافت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقایان فکر کرده اند با بچه طرفند، بی بی سی فارسی بخش فارسی زبان بی بی سی است. و خبرنگار بی بی سی می تواند برای بخش فارسی زبان هم مصاحبه و خبر تولید کند.

یعنی چه به بی بی سی مجوز داده ایم نه بی بی سی فارسی !!!
علی
فرق خودی و غیر خودی را تشخیص نمیدهید؟!
کیهان و رجا نیوز و 9دی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بی بی سی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دیگه اونا باید چه کاری بکنند که شما بفهمید که اونا دشمنند؟!
معنی آیه "اشدا علی الکفار و رحما بینهم" این است؟!