جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیش‌بینی افزایش قیمت تجهیزات IT‌ سال ۹۴

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 415100
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، گفت: سال گذشته، سال بسیار بدی برای بازار IT بود و چشم امید ما به روزهای پایانی سال بود که در آن بازه زمانی نیز اتفاق خاصی رخ نداد.
به گزارش جهان، سید مهدی میرمهدی، رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران، در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص وضعیت بازار IT در سال ۹۳ خاطرنشان کرد: سال گذشته، سال بسیار بدی برای بازار IT بود و چشم امید ما به روزهای پایانی سال بود که در آن بازه زمانی نیز اتفاق خاصی رخ نداد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، گفت: در روزهای منتهی به سال ۹۴ بازار همچنان در حالت کما بوده و کمبود نقدینگی مردم و نامشخص بودن شرایط سیاسی نیز حکایت از ادامه رکود بازار IT در سال ۹۴ دارد.

وی ادامه داد: در شرایط رکود کنونی کالاهای سرمایه‌ ای مانند PC و تبلت وضعیت فروش بهتری نسبت به دستگاه‌‌های پر مصرفی مانند مادربردها و پرینترها دارند.

میرمهدی ادامه داد: افزایش تعرفه های گمرگی و مالیات بر ارزش افزوده نیز در سال جدید بیش ‌از پیش به مشکلات صنعت IT دامن خواهد زد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران خاطرنشان کرد: به دلیل طولانی شدن رکود بازار IT بسیاری از فروشندگان این صنف مجبور به تعطیلی کار خود شدند و حتی درخواست‌هایی نیز در زمینه تخلیه واحدهای صنفی به دست اتحادیه رسید.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزایش تعرفه مالیات و رکود شدید بازار IT را از اتفاقات بد سال ۹۳ برای بازار IT دانست و ادامه داد: وجود واردکنندگان زیاد که تنها به واسطه سرمایه‌داری در این صنف آمده‌اند از مشکلات صنف IT است.

میرمهدی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال جدید نیز در خوشبختانه‌ترین حالت با افزایش ۱۵ درصدی فروش تجهیزات IT مواجه شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *