پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶۰

بالاگرفتن بگو و مگو در جلسه ائمه جمعه با رئیس جمهور

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 138207
جلسه ائمه جمعه با رئیس جمهور با حاشیه هائی همراه بود که برخی از اخبار آن با تاخیر یک هفته ای به رسانه ها راه یافت.


به گزارش سرویس جامعه جهان، یکی از حاشیه های مهم این جلسه؛ اعتراض اعضا و ائمه جمعه به سخنان رئیس جمهور در موضع حجاب بود.

در این جلسه رئیس جمهور در خصوص حجاب و در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین می گوید: واقعا مشکل مملکت پس از 30 سال حجاب دختران است که اینقدر دولت را مورد حمله قرار می دهند؟

این سخن رئیس جمهور ابتدا با اعتراض یکی از اعضای هیات رئیسه همراه شد و پس از آن حاضرین در جلسه و دیگر ائمه جمعه نیز به سخنان رئیس جمهور اعتراض کردند.

در همین رابطه گفته می شود جلسه برای مدتی همراه با بگو و مگو و از حالت طبیعی خود خارج شده بود.

مسأله حجاب همچنین ادامه داشت و دیگر سخنان رئیس جمهور را همچون بحث هدفمندسازی یارانه ها را نیز تحت تأثیر قرار داد.

لازم به ذکر است وضعیت بدحجابی در جامعه و کم توجهی دولت در این زمینه، یکی از موضوعات همیشگی است که ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه خود بر اصلاح ان تاکید می ورزند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا كه يكي پيدا شده متوجه شده كه اگه بجاي حجاب جاهاي ديگه زور بزنيم بهتره اينجوريش كنيد!!!
حجاب از خانه ها شروع میشود در مدارس ادامه میابد و در دانشگاه تثبیت و تبدیل به فرهنگ میشود!!! حالا بیابید پرتغال فروش را ...
آقایان ائمه جمعه اول پاسخ این سوال را بدهند با توجه به داشتن تریبون مهمی همچون نمازجمعه در امر حجاب و عفاف جز حرف چیکار کرده اند ؟ اگر این آقایان محترم فکر میکنند مسئله حجاب با قوه قهریه حل میشود ، چرا زمان نخست وزیری میرحسین که در میدان ولیعصر(عج) به آقایان آستین کوتاه هم رحم نمیکردند ، چه برسد به خانمها ، وضع حجاب درست نشد ، چرا زمان دولتهای آقایان هاشمی و خاتمی که بازهم با بدحجابان برخورد قهریه شد ، چرا وضعیت حجاب درست نشد ؟ چرا در دولت اول آقای احمدی نژاد گشت ارشاد راه اندازی شد و بازهم بادختران که پوشش نامناسب داشته برخورد شد چرا وضعیت حجاب بازهم همان است ؟...
Iran, Islamic Republic of
احتمالاً دولت اصولگرا در ادامه روند ترويج بي حجابي دولت اصلاحات گام برميدارد
Iran, Islamic Republic of
درباره حجاب فقط دولت مقصر است؟ نقش حوزه ها، ائمه ی جمعه و نهادهای وابسته به آن چیست؟ آیا با اعتراض یا حمله به رییس جمهور مساله حل می شود؟ حوزه ها کدام برنامه ی جامع فرهنگی را به دولت ارایه کرده اند و دولت از آن سر باز زده است؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام . چرا دولت در اين راه از خواهران طلبه در حوزه هاي علميه براي كار فرهنگي و بستر سازي علمي استفاده نمي كند؟ اين مسئله حقيقتا براي مرم مسئله ساز شده است .چرا به وضع حجاب رسيدگي نمي شود البته كار با اجبار نمي شود انجام داد اما مي توان كار هاي فرهنگي در اين خصوص بيشتر كرد .
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور حرف بدی نزده.
آقایان سعی کنند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به فرعیات بیش از حد نپردازند.
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور ما برای اجرای احکام اسلام مثل رعابت حجاب اسلامی انقلاب کردیم نه به خاطر اجرای یارانه ها
Iran, Islamic Republic of
کسی نمی خواد وظیفه دیگر قوا رو دولت انجام بده ولی لااقل همکاری کنه و جلودار این حرکت اسلامی و شرعی باشه نه اینکه هی شانه خالی کنه و با نوع اظهاراتش رو بده به بدحجاب ها
Iran, Islamic Republic of
برای حجاب بلندترین آیه قرآن کریم نازل شده و خداوند دستورات صریحی فرموده اند درست نیست که اهمیتش درنظر دولت انقدر کم جلوه کنه
Iran, Islamic Republic of
نظر رهبر انقلاب را درباره فرهنگ سازی فراموش نکنید
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا فرمودند در خصوص مسائل فرهنگی دولت فقط بستر ساز است و وظیفه ی آن به دوش روحانیت است
Iran, Islamic Republic of
بد حجابی میراث دولتهای سازندگی دارندگی برازندگی و اصلاحات آمریکاییه چطور از این دولت توقع دارین با زور گشت ارشاد و بگیرو ببند جلوی 16 سال کج روی برنامه ریزی شده رو بگیره ؟ که اگر هم بگیره محاله مشگل ریشه ای حل بشه با زور هیچی حل نمیشه .
Latvia
شكل گيري و رفع مشكلات بزرگ فرهنگي مثل بدحجابي و دروغ و پارتي بازي سالها زمان مي برد . زمينه ها و بستر بروز و دوام آن نيز به پارامترهاي مختلفي بستگي دارد. دولت تنها يكي از اين صدها و هزارها عامل است. بنابراين رييس جمهور را تا اين حد تحت فشار قرار دادن جز ايجاد زمينه تخريب براي مخالفان فرصت طلب آقاي احمدي نژاد نتيجه ديگري ندارد.
Latvia
انتقاد حق هر شهروند از جمله ائمه محترم جمعه است اما حفظ حرمت رييس جمهور بعنوان نماينده اكثريت كل ملت ايران باعث نهادينه شدن احترام در جامعه مي شود.
Iran, Islamic Republic of
وقتب حجاب برای دولت مساله نیست و برای آن بستر سازی نمی کند ائمه جمعه چه کار کنند.
Iran, Islamic Republic of
ميشه بفرماييد اين كار هم به عهده دولت باشه جناب روحانيون و ائمه جمعه چه كاري بايد توي اين مملكت بكنند؟
آيا ائمه جمعه فكر كردندبايد پشت ميزشان بنشينند و به دولت بگويند چه کند یا چه نکند؟ و هر چه كه دوست دارند فقط با يك اشاره درست شود؟
تا جايي كه ما به ياد داريم ترویج فرهنگ حجاب به عهده روحانيت بود
Iran, Islamic Republic of
ائمه جمعه هر چقدر هم در نماز جمعه فریاد بزنند وقتی دولت زمینه سازی نکند و اصلا اعتقادی به حجاب نداشته باشد اثری ندارد.
Iran, Islamic Republic of
همین که حجاب برای روحاتیب دغدغه است خیلی بهتر از این است که مثل دولت اصلا دغدغه نداشته باشند
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا همه چیز را باید به گردن دولت انداخت این آقایون محترم ائمه جمعه و قشر روحانیت چقدر به وظیفه اصلی خود که همان هدایت و راهنمایی و وعظ و اندرز ... عمل کرده اند؟! ... ؛ بعضیها هم پند و اندرز می دهند ولی خود به آن عمل نمی کنند یکیشان ... که در نماز جمعه همه را به تقوی الهی دعوت می کرد و دریغ از اینکه خانواده اش را که می بینیم ... آقایون ائمه جمعه و قشر محترم روحانیت به وظیفه اصلی خودتان رجوع کنید و دنبال پست و مقام و مدیریت و مال اندوزی نباشید
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور یک دقیقه در پاساژهای تهران برود تا ببینم می تواند سرش را از شدت بی حجابی بالا بیاورد با نه
Iran, Islamic Republic of
به قول آیت الله خاتمی دیگر بد حجابی نیست کشف حجاب است
Iran, Islamic Republic of
وقتی دشمن مبتواند فرهنگ جانعه را خراب کند مانند حجاب ، اصلاح بارانه ها را می خواهیک چه کنیم
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه بخش فرهنگی دولت خیلی فعال است حالا هی به ائمه جمعه گیر بدید
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که اصلا حجاب برای دولت دغدغه نیست.این درد است
Iran, Islamic Republic of
ائمه محترم جمعه و روحانیون محترم اگر از لحاظ رفتاری و اعتقادی خود را بپایند و رفتار و منش طلبگی نمایند می توانند بهتر و بیشتر از هر دولتی کار فرهنگی نمایند . مشکل حجاب مشکل فرهنگی است . درسته که الزام به حفظ حجاب طبق قانون و شرع مهم است و قوه قضائیه موظف به برخورد با عوامل بی حجابی هستند اما مهمترین وظیفه بر عهده علما و روحانیون و بالاخص ائمه جمعه و جماعات هستند . وقتی امام جمعه ای خودش به آنچه می گوید عمل نمی کند چه انتظاری از مردم عادی باید داشته باشیم . اینکه کسی خودش را برتر از دیگران بداند چگونه می توانند الگوی جامعه ما شوند . البته بسیاری از طلاب گرانقدر که در قم یا شهرستانهای مختلف زندگی می کنند بسیار انسانهای شریف و متواضعی هستند که متاسفانه این افراد در جامعه ما نمود ندارند .
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
خدا وكيل ائمه جمعه به وظيفه خطير خودشان عمل مي كنند
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال می فرماید در انتخاب دین هیچ اجباری نیست پس اگه ما دین اسلام را انتخاب کرده ایم چرا به دستورات آن پایبند نیستیم.
آنقدر یکدیگر را در این مسائل متهم کنیم تا امام عصر ( عج ) بیاید و گره گشایی فرماید. آن وقت است که همه انسانها تکالیف خود را بهتر از هر کس دیگری می فهمند.
به امید ظهورت یا مولا.
Iran, Islamic Republic of
در بحث حجاب همه مسول هستند و خانواده ها در اين امر بيشترين وظيفه را دارند در ثاني وقتي خانواده اي اهميتي براي حجاب قائل نيست حالا هر چقدر دولت وائمه جمعه كار جبري و فرهنگي بكنند نرود ميخ آهنين در سنگ . در هر صورت در رابطه با خانواده بيشتر كه نه تماما نياز به كار فرهنگي است كه همه عزيزان علي الخصوص روحانيون محترم وظيفه سنگيني دارند به اميد وحدت در ريشه كني مشكلات فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
برادران عزیز
برادران فهیم این مرزو بوم اسلامی
لطفا" دقت کنید
برخورد با بی حجابی و بد حجابی وظیفه قوه قضائیه به کمک نیروی انتظامی است . لطفا به بیراهه نروید.
و اگر نیرو های مردمی مانند کمیته های انقلاب اسلامی که در اوایل انقلاب تاسیس شد عهده دار این کار شود یک روزه بساط بد حجابی و بی حجابی ریشه کن میشود.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی این ائمه جمعه دلسوز حجاب در زمان دولت قبلی(خاتمی) که نقطه اوج بد حجابی و ... بود کجا بودند!؟ آیا ده دقیقه هم به آنها وقت (بها) می داد؟!!!
دوستانی که بیرون گود نشستن و به دولت میگن لنگش کن و اون دسته از کاربران محترمی که نظرات ناپلئونی داده اند بفرمایند جای رئیس جمهور بودند با بی حجابان چه برخوردی می کردند تا نتیجه دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در اين سالها ثابت شده اگه روي سر اين ملت براي انجام كاري زور باشه هميشه برعكس اون كارو انجام ميدن.
Iran, Islamic Republic of
انصاف داشته باشید.وضعیت حجاب حتی در دوران اصلاحات هم این قدر به اندازه امروز میم ها!!!افتضاح نبود
Iran, Islamic Republic of
نمیشود که تا آخر بگوییم بدحجابی نتیجه دوران اصلاحات است پس نتیجه ی 5 سال کار آقای احمدی نژاد چه؟! خواستن توانستن است اگر بخواهیم میتوانیم این وضع را بهبود بدهیم ولی من نمیدانم این کار فرهنگی که آقای رئیس جمهور میفرمایند انجام شده یا هنوز در آینده میخواد انجام بشه ،اگر انجام شده پس چرا نتیجه ی درستی بعد از 5سال دیده نمیشود .در همین شهر مقدس مشهد حتی در حرم هم از آقا خجالت نمیکشند چند وقت پیش وقتی از حرم خارج شدم خانمی رو دیدم که چادر که بماند دقیقا جلوی ورودی حرم داره جوراباش رو هم درمیاره من واقعا هاج و واج موندم که لااقل به حرمت آقا کمی هم صبر نکرد بقیه جاهای شهر هم که ... دولت به جای اینکه هی دنبال این باشه که بقیه مسئولیتشون رو انجام میدن یا نه باید مسئولیت خودش رو انجام بده ، از ما حرکت از خدا برکت البته خود ما هم باید اقدام کنیم ولی وقتی رئیس جمهور در برنامه ی تلویزیونی اون طور سخن گفتن ...
Iran, Islamic Republic of
مشکل بزرگ دولت در سفر های استانی این است که روحانیت به جای این که بیاید برای کار فرهنگی یا زدن کانون های دانش آموزی و... کمک مالی بگیرد برای زیبا سازی مسجد و حسینیه اش پول می گیرد و بعد از طرف دیگر می گویند چرا دولت کار فرهنگی نمی کند
Iran, Islamic Republic of
از نظردهندگان می خواهم تقوا داشته باشند. کی دولت گفته است که دغدغه حجاب ندارد یا برایش اهمیت قائل نیست؟ آیا راه فرهنگی به جای زور که دولت بر آن تاکید دارد، نشانه بی دغدغه بودن است؟! خواهشا تقوا داشته باشید. دولت در این زمینه کارهای خوبی کرده و همینکه شهدا و متدینین را نماد و الگو کرده است، گام بلندی است، اما بقیه هم باید سهم خود را که رهبری بر آن تاکید کرده اند انجام دهند.
Russian Federation
بله ، آقاي رئيس جمهور يكي از عمده مشكلات مملكت پس از 30 سال، حجاب دختران است.
Latvia
مجتهدين چرا در مورد خريد و فروش و مصرف مواد مخدر فتوي و اعلام حرام بودن نمي دهند - نكنه حرام نيست و حلال است
ائمه جمعه چرا به دنبال جلوگيري در مورد خريد و فروش و مصرف مواد مخدر نيستند ؟؟؟
مشكل خريد و فروش و مصرف مواد مخدر ه
Iran, Islamic Republic of
دولت اصلا کم توجه به مسئله حجاب نیست
ائمه جمعه در متن مردم هستند و با آحاد جامعه سروکار دارند و با درد و مشکلات مردم آشنا هستند و وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر را جامه عمل بپوشانند .ائمه جمعه کارشان فرهنگی است ولی وظیفه رییس محترم دولت اجرایی است و باید جلوی بد اخلاقی در جامعه را بگیرد . در کنار آن کار فرهنگی که قانون به ایشان واگذار کرده را هم انجام دهد ! حالا بگو و مگو سر چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
بنده هم با این موضوع که این روزها بد حجابی بیداد میکند کاملا موافقم. ولی این نکته که بعضی ها که خودشان بزرگترین حامی دوره اصلاحات بودند و آن روزها ادعایشان این بود که اگر خاتمی یک دوره دیگر رئیس جمهور بماند، بحث حجاب برای همیشه حل و فصل خواهد شد!! حالا کاسه داغتر از آش شده اند.منظورم علما،روحانیون،متدینین و ... نیست. بلکه نان به نرخ روز خورهاست. کسانیکه خودشان در خانواده هایشان بد حجابی جولان میدهد،ولی به دولت ایراد میگیرند که کاری برای حجاب نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
1- دولت مسئول كنترل اخلاقي جامعه است و بايد جوابگو باشد و بالاترين احترام را براي مراجع و بزرگان قائل باشد.
2- برخي از حرف هاي رئيس جمهور بي حساب و كتاب نيست. همه بايد دولت را كمك كنند. از جمله مجلس.
كه اين هم باز سخن مراجع است.
Iran, Islamic Republic of
مگر در سالهای گذشته با بدحجابها برخورد فیزیکی نشد که همه مخالفش بودند و ثمراتش را دیدند. چرا همه از رییس جمهور برخورد با بدحجابی را میخواهند!امر بمعروف ونهی ازمنکر لسانی وظیفه همگانی است همه از همین امروز ازخود واطرافیانمان شروع کنیم حتما پشتوانه دولت را بهمراه خواهد داشت. اقای احمدی نژاد امتحانش راخوب پس داده است.
Iran, Islamic Republic of
يه سوال از همه عزيزاني كه كامنت گذاشتن دارم مخصوصا از اونهايي كه رگ غيرت وا اسلاما شون گل كرده : خود شما در بين اطرافيانتون چقدر امر به معروف و نهي از منكر در زمينه رعايت حجاب مي كنيد ؟؟؟ خدا وكيلي جواب بديد
بعدشم كجا احمدي ن‍ژاد گفت حجاب به دولت ربطي نداره گفت مقابله با بد حجابي كار فرهنگي است نه كار نظامي و پليسي
آخرشم اين آقايان روحاني ائمه جمعه چند تا طرح فرهنگي موثر و قابل اجرا با نتيجه را به دولت پيشنهاد دادند كه دولت اونها رو اجرا نكرده واقعا خودشون همسران و دختران و خواهران با حجاب كامل اسلامي مورد نظر خودشون رو حفظ مي كنند كه رطب خورده منع رطب نكند
Iran, Islamic Republic of
بد حجابی بیداد میکنه و هیچ فکری هم نمیشه

در جواب اونایی که میگن امر به معروف و نهی از منکر را شروع کنید

بنده این کارو انجام دادم به صورت کاملا آرام ام حاصلش رفتار تند اون خانم بود. در اینجور موارد قوه قهریه ای هم باید باشه تا اگر با آرامش به تذکر گوش نداد جور دیگه برخورد کرد
و این بر میگرده به دولت
Iran, Islamic Republic of
اول دزد ها رو ادب کنید همه این بد حجابیها از مال حرام است . برید ببینید که اونهایی که با وضعیت بد تو اجتماع ظاهر میشن کارشون چه و درامد شون رو از کجا در میارند.
به خدا مال حرام چمانشون رو کور کرده
Iran, Islamic Republic of
من یه سئوال دارم مگه تو این دوره زمونه میشه به کسی گفت تو اینجوری بپوش؟؟؟؟ سلیقه ی افراد متفاوته، هر کی باید هر جور می خواد رفتار کنه
Iran, Islamic Republic of
برخورد انتظامی بر عهده قوه قضاییه است که الان تو بزرگتر از اینهاش مونده
Iran, Islamic Republic of
اگر چه مشکل اصلی نیست اما بسیار بسیار مهم است ..
در مورد حجاب نياز به بگير و ببند هم نيست . كثيري از اين زنها كارمند دولت هستند يا معلم .يا در شركتهاي دولتي بانكها و صدا و سيما و مجلس و قوه قضائيه كار مي كنند و حقوق بگير دولت هستند ..چنانچه اول انقلاب هم بود ادارات ملزم به پوشش كافي بشوند كماياانيكه هم اكنون در مورد مردها رعايت مي شود و كت اجباري است كاردست مي شود ..كافي است اضافه كار اين خانمها كه به خاطر پول و در آمد سركا رمي روند را كم كنند همه ملزم به رعايت مي شوند و اين آغازي براي بهتر شدن فضاي عفاف و انشا ئالله فراگير شدن آن بشود ..گرچه بگذريم بي اعتقادي آقايان كه تبلور آن پوشش فرزندانشان است مرا كشته .....
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به همه عزیزانی که نظرات خود را بیان داشتند، ظاهرا در این دعوای حجاب مسئله اصلی فراموش شده! مسئله اصلی صدا و سیماست. در فیلم ها و سریال های تلویزیونی به بهانه اینکه مثلا خانم در خانه خودش و در نزد شوهر و یا محارم خودش هست، انواع و اقسام آرایش ها و مدهای لباس را تبلیغ می کند و مثلا وقتی همین خانم می خواهد بیرون بیاید، یک چادر سرش می کند! آیا زنان و دختران جامعه که پای تلویزیون نشسته اند، انواع و اقسام آرایش ها و مدها را در سکانس های داخل خانه از بازیگران زن نمی بینند؟! و وقتی دیدند آن را الگوی خود قرار نمی دهند؟! کسانی هم که تلویزیون تماشا نمی کنند و پای ماهواره می نشینند که حسابشان روشن است!!
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالي
زنهاي بي حجاب خيلي خود خواه تشريف دارن كه مي خوان هر جور دلشون خواست تو جامعه حاضر بشن و جامعه رو آلوده كنند!
Iran, Islamic Republic of
علت اصلی بد حجابی این موارد میباشد 1-لقمه حرام2-گسستگی اخلاقی در خانواده 3-ابتذال درشبکهای ماهوارهای وسینمائی 4-ضعف در اعتقاد به معاد
Iran, Islamic Republic of
همه می دانیم که مشکل حجاب نیست مشکل ترس از از دست دادن پست و مقام هایی است که به ناروا به دست آمده است. روحانیون محترم پاسخ دهند آیا قوه قضائیه در این 30 سال غیر از شما مدیری داشت که الان 40 برابر هند در دادگاه ها پرونده دارید. آیا عدم مقابله با مفاسد اقتصادی در قوه قضائیه از چه روست؟ آیا 6 میلیون زن مطلقه ، رسیدن فاصله طبقاتی از 1 به 4 در سال 58 به 1 به 30 در حال حاضر جز با مدیریت شما اتفاق افتاده است . آیا این که 74 درصد کسانی که فرم یارانه ها را پر کرده اند در آمد کمتر از 500 هزار تومان دارند در حالی که خط فقر 850 هزار تومان است در سایه مدیریت چه کسانی ایجاد شد. مشکل در ان جاست که هر وقت رئیس جمهور قدمی به نفع مردم بر می دارد مشکل حجاب را برایش چماق می کنند. ... ...
آقاین کو آن مدیران انقلابی که خجالت می کشیدند حقوق بگیرند چرا از علی که از گرسنگی سنگ به شکم می بست در صدا و سیمای حکومتی و منابر حرفی نیست. آیا دلیلش این نیست که نمی صرفد؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا" آقاي احمدي نژاد درست ميگن.مشكل كشور ما بعد از 30 سال بدحجابي نيست.بلكه بيكاري است،اعتياد و فحشا است.تورم و100 بدبختي ديگه است.حجاب كه هيچي هر چيز ديگه اي هم كه اجباري باشه همه ميخوان از زيرش در برن.شما مالزي رو نگاه كنيد ببينيد آيا اونجا هم حجاب اجباريه ؟
Iran, Islamic Republic of
مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند برای مشگل حجاب حوزه های علمیه باید کار کنند واقعا چکار کردند
مگر کار دولت است آقایان هر مشگلی را به دولت ربط می دهند و خودشان هیچ کاری نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
چقدر بی حجابها کارشون رو دقیق انجام دادن که تونستن میان دو سری مومن رو شکر آب کنن
دولت برگزیده ملت است هرچه صلاح بداند باید انجام دهدشرایط منطقه بحرانی است یک عده دندان روی جگر بگذارند .
Iran, Islamic Republic of
آیا این آقایان در دوره های قبلی و رؤسای جمهور قبلی جرات اظهار نظر داشتند یا اصلا جلسه ای با اینهمه آزادی گفتار داشتند یا خیر؟ واز همه مهمتر اگر مرد میدان هستند آستین بالا بزنند و برای حل این معضل یاری کنند نه کنار گود بنشینند و ...