شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۲

کیهان: مشروح جلسه ظریف منتشر شود

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 318900
اضلاع شبکه رسانه‌ای عنکبوت با تهاجم سازمان یافته درصددند اصل موضوع اذعان وزیرامورخارجه به بی‌جا بودن ملاقات وی با وزیر خارجه آمریکا و مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور با باراک‌ اوباما را بپوشانند.
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
روزنامه‌های شرق، آرمان، اعتماد، آفتاب یزد، بهار، قانون، ایران و... در کنار انبوهی از سایت‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های بیگانه مانند BBC ، VOA ، دویچه وله، رادیو فرانسه و... حملات هماهنگ و سازمان یافته‌ای را علیه کیهان - به بهانه انتشار سخنان دکتر ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس- انجام دادند و جالب اینکه اغلب این رسانه‌ها حاضر نشدند توضیحات و مستندات کیهان را برای قضاوت مخاطبان خود منتشر کنند!

و سوال این است که اگر این طیف از یک سو اعتقاد به اطلاع‌رسانی آزاد دارند و از طرف دیگر درباره اتقان حرکت اطلاع‌رسانی کیهان و غیرقابل دفاع بودن اقدام خود تردید ندارند، چرا در گزارش‌های خود فقط به کیهان تندی می‌کنند اما توضیحات این روزنامه راسانسور می‌کنند؟!

البته بهترین کار در این زمینه انتشار متن گزارش جلسه کمیسیون - امنیت ملی است تا معلوم شود آقای ظریف بر نابجایی آن دو رفتار هیئت ایرانی در نیویورک اذعان کرده‌اند اما حتی اگر گزارش مکتوب و مضبوط سخنان آقای دکتر ظریف هم نبود، گستاخی و زبان‌درازی و طلبکارتر شدن مقامات آمریکایی- از اوباما تا بایدن و کری و سوزان رایس - به خودی خود سند محکمی بود مبنی بر اینکه چنان رفتارهایی نابجا بوده است. اما مهم‌تر از اشاره به ما وقع، عبرت‌گیری از حواشی سفر نیویورک و عدم تکرار اشتباهات آن در آینده است؛ اشتباهاتی که می‌تواند زیان‌های راهبردی به ارمغان آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا متنش؟! فیلمش باید پخش بشه. تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
خوب البته تكذيبيه ظريف نشان داد كه خوشبيني و تمجيد كيهان نسبت به اين وزير كمي بيراه بوده!