شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مصر واردات گاز از ایران را تکذیب کرد

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 378300
رئیس دفتر حافظ منافع مصر در تهران در حاشیه مراسم استقبال از هیأتی مصری که به ایران سفر کرده است، خبر صادرات گاز ایران به مصر را تکذیب کرد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری «الشرق الاوسط» خبر داد، «خالد عماره» رئیس دفتر حافظ منافع مصر در تهران اخبار منتشر شده درباره توافق ایران و مصر برای صادرات گاز ایران به این کشور را تکذیب کرد.

عماره که در ضیافت شامی در استقبال از هیأتی مصری که به تهران سفر کرده حاضر شده بود تأکید کرد که حجم همکاری‌های اقتصادی مشترک میان تهران و قاهره به مرز ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است و ایران از مصر میوه و سبزیجات وارد می‌کند در حالی که صادرات ایران به مصر، لوازم یدکی خودرو است.

رئیس دفتر حافظ منافع مصر در تهران افزود که همه کشورهای جهان از جمله ایران این مسئله را درک کرده‌اند که مصری‌ها با تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات، به دنبال ساخت کشوری مدرن و متجدد هستند.

پیشتر اخباری منتشر شده بود که رئیس پیشین دفتر حافظ منافع ایران در قاهره از گفت‌وگوهای ایران و مصر درباره فروش گاز ایران به مصر خبر داده بود.

اخیرا رسانه‌های مصری خبر دادند که امارات متحده عربی قرار است تا یک سال آینده نیازهای نفتی مصر به ارزش ۸.۷ میلیارد دلار را تأمین کند. امارات و عربستان از حامیان اصلی برکناری «محمد مرسی» ار ریاست جمهوری مصر به دست ارتش این کشور هستند.
https://jahannews.com/vdciuvaput1ayp2.cbct.html
jahannews.com/vdciuvaput1ayp2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *