شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱
۱۴

درخواست جدید خودروسازان برای گرانی

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 378003
حالا خودروسازان با توجه به اینکه تعيين دوباره قيمت خودرو براساس نرخ تورم ۶ ماه اول امسال را حق خود مي‌دانند، درخواست افزایش قیمت را به شوراي رقابت نيز ارسال كرده‌اند.
درخواست جدید خودروسازان برای گرانی
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایطی که در روزهاي پس از اعلام كاهش سه‌درصدي قیمت خودرو، نمايندگان مجلس شورای اسلامی از «طرح جديدي براي تعيين قيمت» صحبت به ميان آورده‌اند، تا به امروز تنها پاسخ شوراي رقابت و خودروسازان به اين موضوع «سكوت» بوده و هست.

سياست سكوت خودروسازان با توجه به اينكه آنها پيش از اين نيز اعلام كرده بودند مطيع راي شوراي رقابت خواهند بود، طبيعي به‌نظر مي‌رسد؛ اما شنيده‌ها حاكي از اين است كه وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در آخرين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو، خودروسازان را به سكوت در برابر نمایندگان مجلس و برنامه‌های آنها برای قيمت‌ خودرو، دعوت كرده است. با این حال سكوت اين روزهاي خودروسازان يك روي ديگر هم دارد.

اگرچه خودروسازان فروش خود را بر اساس كاهش سه درصدي آغاز كرده‌ و بر اين اساس پيش مي‌روند، اما همزمان و در سكوت درخواست افزايش قيمت محصولات خود را هم پيگيري مي‌كنند. آن طور كه خودروسازان مي‌گويند، تورم ۶ ماهه امسال در فرمول شوراي رقابت ناديده گرفته شده و از همین رو آنها درخواست جدیدی برای افزایش قیمت ارائه داده‌اند.

طبق فرمول شوراي رقابت هر ۶ ماه یکبار بايد تورم بخشي بازنگري شده و قيمت‌هاي جديد بر اساس آن اعلام شوند و اين در حالي است كه به گفته خودروسازان قيمت‌هاي فعلي در ارديبهشت‌ماه و بر اساس تورم سال ۹۲ تعيين شده‌اند.

حالا خودروسازان با توجه به اینکه تعيين دوباره قيمت خودرو براساس نرخ تورم ۶ ماه اول امسال را حق خود مي‌دانند، درخواست افزایش قیمت را به شوراي رقابت نيز ارسال كرده‌اند.

خودروسازان عقيده دارند چنانچه قيمت خودرو بر اساس تورم بخشي ۶ ماهه ابتدايي امسال بررسي و تعيين شود، قيمت خودرو قطعا با افزايش همراه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
خودرو سازها معتقدند که باید به مرگ گرفت تا به تب راضب شوند.
وزیر صنایع وقتی بدون فکر و منطق تنها بخاطر جیب خود به دفاع متحورانه از گرانی ها دست میزند چه توقع میتوان داشت؟
یا رییس جمهور و سخنگوی ایشان بی اطلاع و غیر کارشناسی صحبت میکنند یا وزیر صنایع که به دفاع از بالا رفتن قیمت خودرو میپردازد.
خدا به مردم رحم کند با این یک بام و دوهوا!!!!
سوري
Iran, Islamic Republic of
تازمانيكه مجلس فقط حرف ميزند و عمل نميكند و مهمتراز آن مردم هم نسبت به خريد خودرو اقبال عمومي نشان ميدهند آش همين آش و كاسه همين كاسه است اقا تورو خدا نخريد تا حالا كسي از بي ماشيني ن م ر د ه قسم ميخورم!
در ضمن پيامي دارم خطاب به دولت من هميشه طرفدار شما بودم دمتون گرم نميخوام بگم روحاني مچكرم يا نيستم اما ديگه نيستم ...ولي خوب رو سفيدمون كردين تازه فهميدم احمدي نژاد چي ميگفت واقعا مقامات ثروتمند ايران اصلا مردم را درك نميكنند ومردم براشون در درجه اخر اهميت قرار دارن
Iran, Islamic Republic of
اینها خودرو ساز نیستند. سازندگان ارابه های مرگ هستند. دلالان سوء استفاده گرند. کاسبان تحریم و مذاکره اند. اینها علف های خودروی پررو هستند
Iran, Islamic Republic of
عوض تلاش جهت كاهش قيمتها، در حال تلاش براي افزايش قيمتها هستند !!!
nazanin
Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند کسانی را که دانسته به نظام و مردم خیانت می کنند(لطفا سانسور نکنید)
علی
Iran, Islamic Republic of
رو که نیست سنگ پاست
عجب رویی دارند
عبدالهاشم
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم عزیزان حاضر در مجلس قانونی تصویب کنند که عوارض گمرکی واردات بیاد پایین تا انقدر شاهد مرگ مردم با ماشین غیراستاندارد باشیم
جالب مجلس رو برو که فقط صحبت میکنند از عمل خبری نیست این حضرات هم که هرروز دارند کلی خودرو با همین قیمت‌ها میفروشند.....
بهتره بدونید که خودروسازها ضمن کاهش سه درصدی کارت گارانتی خودوهاشون رو بی سر و صدا حذف کردند. در واقع چیزی به نفع مردم نشد!
Iran, Islamic Republic of
خدا جوابتون را بدهد.
نو اندیش
United States
راست میگن جهان سومی هستیم ...
ماشینهای 30سال پیش اروپا رو تولید میکنند بعد با قیمت ماشینهای روز اروپا به مردم میدن،خون مردم رو کردن تو شیشه بعد میگن تولید ملی افتخار ملی
خجالت داره به خدا
تا کی؟؟؟
سلام چطور لبنيات موبايل لوازم خانگي گران ميشه هيچي نمي گيد اصلا قيمت گذاري براي انها نيست همه با هرقيمتي با شه مي خرند ولي به خودرو كه ميرسه اعتراض مي كنند
عجب رویی دارند... شیطونه می گه .......... .