جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

ایران پایگاه علمی ایمپلنت در خاورمیانه

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 408405
سرعت رشد، کسب اطلاعات علمی و بهره گیری از روش های پیشرفته دندانپزشکی، به گونه ای است که ایران تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی پایگاه کشورهای عضو گروه بین المللی ایمپلنت آی تی آر خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روح الله نوروزی دبیر اجرایی گروه علمی بین المللی ایمپلنتولوژی (آی تی آی)، گفت: ارتباط نزدیک و علمی دندانپزشکان کشورمان با همکاران خود در سایر کشورهای جهان موجب شده است تا هم اکنون بالغ بر ۱۳۰ عضو اصلی و عضو ارشد (فلو) با گروه علمی بین المللی ایمپلنت (آی تی آی) همگام و از آخرین دستاوردهای درمان های نوین دندانپزشکی به واسطه ایمپلنت های پیشرفته بهره گیرند.

وی افزود: امروزه هدف دانش ایمپلنت فقط برقراری امکان کاشت دندان در فک بیماران نیست ، بلکه حذف جراحی های وسیع و طولانی مدت ، رفع عوارض احتمالی ، بهره گیری مادام العمر از دندان جدید، تامین زیبایی و دوام دندان جایگزین ، از اهداف مهم متخصصان در این رشته تخصصی و فوق تخصصی است.

نوروزی گفت: امروزه نوع آلیاژ به کار رفته در ایمپلنت های مورد تایید، به گونه ای است که بیشترین هماهنگی و ارتباط را با نسوج افراد برقرار، تا در کوتاهترین زمان، امکان بهره مندی از دندان مهیا شود. به عنوان مثال ایمپلنت استرومن (اس ال ای) اکتیو قادر به پیوستن با استخوان های فک بیماران با استخوان های فک بیماران دیابتی در کوتاه ترین زمان ممکن است.

این کارشناس تجهیزات دندانپزشکی افزود: تفاوت وضعیت و قطر استخوانی بیماران و نوع عارضه فقدان دندان آنان همچنین تامین زیبایی براساس نیاز افراد از یک سو و بیماری های زمینه ای و سن افراد افراد از سوی دیگر مهمترین نکاتی است که باید اعضا گروه علمی بین المللی ایمپلنت (آی تی آی) به آن توجه کنند تا از نظر علمی و اجرایی مورد تایید مراجع ناظر بر عملکرد این گیرد.

نوروزی با بیان اینکه هر سال تعداد انگشت شماری از استادان عضو گروه بین المللی ایمپلنت های دندانی به عنوان عضو ارشد (فلو) از سوی مرجع گروه شناخته و معرفی می شوند تا آموزش های لازم را به همکاران خود در سراسر جهان ارایه دهند، گفت: تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی ایران به عنوان قطب ایمپلنتولوژی در دندانپزشکی منطقه در امر آموزش ، پژوهش و درمان باشد.

همایش یک روزه آی تی آی فلو، با هدف آشنایی بیشتر دندانپزشکان با گروه علمی بین المللی و برای نزدیک شدن به دستاوردهای علمی روز جهان و ارتباط با همکاران خارجی، صبح جمعه اول اسفند ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *